Vraag

• jaru
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 29-03 15:33
Mijn vraag
..ik heb een western digital NAS (my book live duo) welke ik met de vorige (samsung) tv kon benaderen nu heb ik een LG tv (oled 55C16LA) en kan ik de NAS niet meer benaderen, heb LG ook gemaild maar krijg daar geen duidelijk antwoord van.
De tv is met een vaste internetkabel verbonden met de router, iemand een idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-05 09:04

EXX

EXtended eXchange

Wat gebruikte je bij de Samsung TV om de NAS te benaderen, bv. puur DLNA of gebruikte je Plex?

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• sjtienuh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:32
Ik zelf gebruik een Synology NAS en het DLNA protocol voor het afspelen van mijn bestanden op de NAS icm een LG Oled TV.
Heb je de nieuwe TV de rechten gegeven om in te kunnen loggen op de NAS? Je kan via source als het goed is de NAS zien en deze dien je dan te selecteren. Daarna inloggen met de juiste gegevens en dan zou je deze weer moeten kunnen benaderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaru
bij de samsung werd gebruik gemaakt van DNLA
via source zie ik de nas niet op de LG tv, ik kan wel de laptop zien als die met een kabel aangesloten is op de router en de nas is op de laptop te zien.
graag zou ik ook de NAS op de LG tv willen zien als dit mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Wellicht overbodig maar is Mediaserver enabled op de mybook?

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:10
Aangezien het werkte is dat waarschijnlijk wel. Kijk wel even op de NAS in hoeverre er sprake is van SMBv3. Ik kan me voorstellen dat de oude tv hier geen eisen aan stelde, maar een 2021 model wel. Daarnaast even kijken of je in dezelfde werkgroep zit met NAS en tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaru
in de NAS vind ik nergens iets van SMBv3, de tv en nas staan in dezelfde werkgroep (workgroup)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mork-from-Ork
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 19-10-2021
Wij hebben sinds okt. de Oled 48c16la.
Ik had hetzelfde probleem met het verbinden via NAS Synology.
Geen toegang tot mijn NAS(sen) en mappen.
Nu is het zo dat ik een ds213 en een ds920+ op het netwerk heb aangesloten.
Op de ds920+ heb ik de mediaserver app. geinstalleerd en ingesteld.
Hierna kon ik alles benaderen via het netwerk.
Maar de "oude" ds213 waar ook de mediaserver app op staat, krijg ik niet aan het werken?
Iets doe ik fout of de ds213 kan dit niet aan?

Henri.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaru
het is opgelost, ik heb de firmware van de nas op internet kunnen vinden en deze opnieuw geinstalleerd en nu werkt het.
het is overigens dezelfde firmware versie die al op de nas stond
Pagina: 1