Foto's
Tweede foto is vanuit een drone. Linksboven is ZOO, waar de zon op komt en draait rechtsom naar westen. Eerste plaatje is tekening voor en achterkant.Beschikbare (dak)ruimte
Achterkant heeft een dakopbouw, met een klein plat dak. Tevens een Airco unit geplaatst.Voorkant is schuindak met dakramen en pijpjes aan de zijkant. ( CV, ontluchting riool en ventilator badkamer)
Schaduw
Ja, achterkant heeft de meeste zonuren, maar kan alleen maar op het platdak 3 panelen kwijt. Voorkant ligt dan in de schaduw. Met het draaien van de zon, kom je nog een schoorsteen, pijpjes en airco tegen.Jaarverbruik
3500 kWh - 4000 kWhHuidige elektriciteitsaansluiting
Ik neem aan 1 fase. Het is een standaard tussenwoning uit 1965.Ik ga ook nog de meterkast laten vervangen, want smeltzekeringen mogen nu wel eens vervangen worden.
Budget en doel
Budget: niet een vast budget, wel een oplossing/producten die kwalitatief goed en betrouwbaar zijn tegen een goede prijs.Doel : jaarverbruik compenseren
Wie gaat het project uitvoeren
installateurBijhouden van data
ja, graag.Reeds verkregen offertes
Beide plaatjes zijn door leveranciers gemaakt, uitgaande van dat er schaduw is, alleen offertes met micro omvormers :Leverancier 1 :
13 x JA Solar JAM60S17-325L-HC-BK 325 WP
Garantie 12 jaar
Enphase IQ7+
Verwachte opbrengst : 3929 kWh
Totaal incl BTW en installatie: 6045,-
13 x Qcells Q Peak Duo BLK G9+ 340 Wp
Garantie 25 jaar
Enphase IQ7+
Verwachte opbrengst : 3978 kWh
Totaal incl BTW en installatie : 6800,-
Ik heb van dezelfde leverancier ook GOODWE omvormers aangeboden gekregen ( scheelt 1500 euro ) maar hij gaf al aan dat dit niet goed zou werken.
Leverancier 2:
11 x LONGi Half-cut Zonnepaneel | LR4-60HPH-375M
Garantie 25 jaar
Enphase IQ7+
Verwachte opbrengst : 3900 kWh
Totaal incl BTW en installatie : 7500,-
Mijn advies vraag is: is dit een goede prijs kwaliteit verhouding. Zouden jullie ook deze verdeling maken ?
Alvast dank voor het meedenken.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jvYXiy4DkHL111mlG41TSk5y.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jxHDzWTQhk0TfqXogwfZWo55.jpg?f=user_large)
[ Voor 9% gewijzigd door TheFox99 op 29-09-2021 13:33 ]