Zijn er Smart TV's die inloggen via WEBTV ondersteunen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Puffpiloot
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 07-12-2021
Goedemorgen,

Ik zit op dit moment in een lastige positie.
Ik heb een abbo bij Caiway maar ik gebruik op dit moment alleen het Webtv gedeelte.

Ik heb in mijn nieuwbouwwoning geen coax en geen glasvezel aansluiting.
Internet gaat via een 4g kaartje.

Mijn hoofd TV...(LG) is dmv een HTPC aangesloten en ik kijk daar TV op via Chrome...(via webtv.caiway.nl)

Dat gaat vooralsnog prima.

Echter ik wil in de keuken een Tv'tje ophangen.
Ik heb daar alleen stroom en UTP uit de muur.

Nu zou het het mooiste zijn als ik via de smart functies van die (toekomstige TV) direct naar de caiway app kan.

Maar ik weet niet of er TV's zijn waar de Caiway App op kan draaien.

Dan wellicht via de ingbouwde webbrowser van de TV, echter dat heb ik geprobeerd op mijn LG maar daar werkt het niet.
Ik kom wel in het startscherm maar ik krijg geen live beeld.

Zou ik dan een TV op moeten hangen met een apple TV erachter geplakt?

Of en TV met een Raspberry Pi erachter?

Of is er hier iemand die een TV weet waarmee het zonder 3rd party add-ons werkt?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Grt
Danny

Alle reacties

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-06 09:47

MeltedForest

Lenny-t

Tenzij je anti-Google bent is een Chromecast + de Caiway app toch prima.. Simpel te bedienen en hoeft ook niet zoveel te kosten.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:36

lier

MikroTik nerd

Waarom zou je niet overstappen op een andere dienst van bijvoorbeeld Canal Digitaal of NLZiet? Want het wordt volgens mij knap lastig om je abonnement bij Caiway te behouden...toch!?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Vaak hebben providers 2 type apps. Een app die native op de TV of chromecast/firetv kan draaien of op een telefoon/tablet. Als er al een native TV/chromecast/firetv versie is, dan zit hier vaak de beperking op dat het verkeer via dezelfde internet provider moet lopen (dus ziggo native app werkt alleen op ziggo verbinding, kpn alleen op kpn etc..). De mobiele apps hebben die beperking niet.

Dit doen ze denk ik om te voorkomen dat de app als permanente tv oplossing ingezet wordt zonder dat er voor betaald wordt (bv inlogcode delen).

De caiway app heeft zover ik lees geen Android TV support en ook geen native TV support. Dat gaat dus niet werken.
Wat wel (soms) werkt is een App sideloaden op de Amazon FireTV. Vaak werken Android only apps daar prima op. Verschilt een beetje per app maar bv de videoland app heb ik zo prima aan de praat gekregen.
Een Firetv is namelijk gewoon Android 9 en een Chromecast is Android TV. Heel ander OS

Zelf gebruik ik NLZiet, die heeft gewoon een native app voor de firetv, denk ook chromecast en de LG tv. Misschien idee om je abo van caiway op te zeggen en over te stappen? Sowieso lijkt het mij vrij duur om een caiway abo te betalen en alleen de web tv te gebruiken....

edit:
Ik heb het even voor je getest en in Aptoide (alternatieve store voor apps) staat een Caiway app. Als ik die start krijg ik netjes een login prompt te zien. Verder kan ik niet testen aangezien ik geen caiway creds heb

edit2:
het lijkt erop dat je ook gewoon Aptoide erop kunt zetten met een Chromecast
https://www.gtvstick.com/aptoide-tv-on-google-tv/

edit3:
Als je hem echt native op de tv wilt gebruiken zonder chromefast/firetv dan moet je een TV kopen met Android als OS:
LG uses webOS as its Smart TV operating system.
Samsung TVs use Tizen OS
Panasonic televisions use Firefox OS
Sony TVs generally run Android OS. Sony Bravia TVs are our top pick of TVs that run Android.
Of je op een Sony TV iets als aptoide kunt draaien voor sideloaden is even de vraag.

[ Voor 36% gewijzigd door laurens0619 op 29-09-2021 11:32 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

• Puffpiloot
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 07-12-2021
Hoi Laurens,

Dank voor je antwoord.

De crux is dat er 2 Caiway apps zijn......de Multiscreen App die jij hebt gevonden en de Caiway Interactieve App.
https://play.google.com/s...?id=nl.caiway&hl=nl&gl=US

Maar in alle gevallen zal ik dus met m'n telefoon het beeld moeten casten denk ik.

Voor UI niet de meest family vriendelijke manier.

Maar wat ik probeer te begrijpen is waarom de webinterface van de smart TV niet zou werken.
Is de browser op een TV dan zoveel anders dan bijv chrome?

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Geen idee waarom die webinterface niet werkt maar dat lijkt mij ook niet echt gebruiksvriendelijk.
Misschien houden ze het wel actief tegen? (zoiets simpels als useragent). Het lijkt namelijk gewoon chromiumte gebruiken maar wel afwijkende user agent

https://webostv.developer...pecifications/web-engine/

Hier lees ik wel dat deze browser inderdaad (js) beperkingen kent
https://fwd.nl/beeld/lg-b...r-oudere-webos-smart-tvs/

Casten vind ik ook niet gebruiksvriendelijk

Wat ik lees is dat de multiscreen app een (stok) oude versie en de caiway de nieuwe?
Je kunt ook handmatig de APK downloaden en die proberen te sideoloaden.
https://apkpure.com/nl/caiway-interactieve-tv/nl.caiway

edit: Ik heb die APK even op mn firetv gesideload en ook al start de app, alles is uitgerekt en niet te bedienen zonder een (virtuele muis). Dat uitgerekte is misschien nog wel op te lossen maar bediening met een virtuele muis lijkt mij niet ideaal.
Voor die 45 euro wel misschien de moeite waard om te ontdekken. Ik heb nu al mijn tvs (4 totaal op 2 locaties) een firetv draaien met gestripte interface en tv client (in mijn geval nlziet). De family snapt het dus happy wife happy life

Maar kun je niet beter wisselen van tv aanbieder? Als je NLziet doet ben je van al het gedoe af. Dat werkt gewoon native op je LG tv, op een chromecast firetv etc...

[ Voor 49% gewijzigd door laurens0619 op 29-09-2021 12:37 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Pagina: 1