Tips voor uitzoeken ring.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hiru
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08-05 16:19
Dag Tweakers!

Mogelijk is dit compleet een verkeerde plaats voor deze vraag, in dat geval mijn excuses.

Ik ben nu hoog in de 20 en al velen jaren gelukkig samen met mijn vriendin, de afgelopen tijd is mijn werksituatie gestabiliseerd en is het vooruitzicht daar naar mijn mening goed genoeg om toekomstproof te noemen.

We wonen al bijna 5 jaar samen en het begint bij mij toch echt te kriebelen, het is tijd om haar ten huwelijk te vragen! Om dat voor mijzelf te beslissen was uiteraard al een grote stap, maar het voelt zeker als de juiste. Maar... Na deze beslissing te maken kom ik in een groot gapend gat van aanbod, ik wil graag een mooie ring kopen, en heb wel enigszins een idee van wat ze mooi vindt. (Ze laat wel eens wat zien.. ;) ) Maar vraag me niet waar ik dit het beste kan kopen.

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen bij het uitzoeken van een verlovingsring, hebben jullie tips om op te letten (buiten alle informatie die online te vinden is over de 4C's e.d.) of nog veel mooier: hebben jullie een tip over een juwelier waar jullie je goed geholpen voelde? (Regio is Zuid-holland/Utrecht)

Ik zie online veel aanbod, en dit zou vaak goedkoper zijn, maar het lijkt me erg vervelend dan pas het resultaat te zien als je het thuisgestuurd krijgt. Ik geef er de voorkeur aan, denk ik, om de ring echt fysiek uit te zoeken. Ringmaat heb ik al wel geregeld, al kan dit natuurlijk weer anders zijn bij een dikkere ring t.o.v. een smallere ring.

Alle reacties

Acties:
  • +36 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:36

Kheos

FP ProMod
"oh wauw! Wat een prachtige ring! Waar heb je die gevonden?"
"Ah, ik had een dagje verlof genomen en heb alle ringen van alle juweliers in de omgeving bekeken. Speciaal voor jou!"

VS

"Iemand op tweakers gaf mij een adres. Veel meer moeite wou ik er ook niet insteken"

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Kheos schreef op woensdag 29 september 2021 @ 08:32:
"Ah, ik had een dagje verlof genomen en heb alle ringen van alle juweliers in de omgeving bekeken. Speciaal voor jou!"

VS

"Iemand op tweakers gaf mij een adres. Veel meer moeite wou ik er ook niet insteken"
Niet zo moeilijk doen, wat of hoe je ook aan het adres komt. De ring wordt toch altijd via de eerste manier gevonden, althans, voor zover zij weet ;)

Acties:
  • +35 Henk 'm!

Anoniem: 472287

VS

Getver, heb je een fles azijn gedronken bij je ontbijt vandaag?

Ik heb recent hetzelfde gedaan (ze heeft "JA!" gezegd gelukkig :+ ) en ik ben gewoon bij een hoop juweliers langsgegaan ZONDER geld mee te nemen. Op die manier kan je jezelf behoeden van impulsaankopen want dikke kans dat die geweldige ring er bij de volgende juwelier nog iets geweldiger uitziet.

Uiteindelijk heb ik "de" ring niet in een juwelierszaak gevonden maar bij Edenly online besteld. Die vond ik, zelfs digitaal, al veel mooier dan ik elders gevonden had, en bij aankomst was hij ook precies zo.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:36
Als er een steen in moet, Antwerpen ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11-05 20:31
Zoek een goede creatieve goud/zilversmid en laat iets echt unieks ontwerpen en maken. Of gluur eens rond op Etsy, onze trouwringen komen bijvoorbeeld hier vandaan.

Hello. Is it me you're looking for?

• Drs_Ben
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 12:00
zzattack schreef op woensdag 29 september 2021 @ 08:38:
Ahum? Amsterdam bedoel je !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Prutsor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:23
Zelf ben ik 2j terug bij fysiek bij een aantal zaken langs gegaan. Uiteindelijk zie je wat liggen waarvan je denkt 'ja die is het gewoon' .

Voor mij was dit bij siebel juweliers. In het zuiden een nette zaak met behulpzame mensen. Zo te zien zitten ze over heel nederland https://www.siebeljuweliers.nl/winkels . Daarbij was overigens de eerste verandering gratis (bijv vergroten of verkleinen)

Vrouwlief draagt momenteel de verlovingsring nog altijd aan de andere hand :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hiru

VS

Haha, jij ziet de wereld wel heel zwart-wit vrees ik, ik snap je punt wel hoor. Ik vraag niemand een specifieke ring uit te zoeken, ik zoek gewoon tips voor fijne juweliers.
Anoniem: 472287 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 08:36:
[...]

Getver, heb je een fles azijn gedronken bij je ontbijt vandaag?

Ik heb recent hetzelfde gedaan (ze heeft "JA!" gezegd gelukkig :+ ) en ik ben gewoon bij een hoop juweliers langsgegaan ZONDER geld mee te nemen. Op die manier kan je jezelf behoeden van impulsaankopen want dikke kans dat die geweldige ring er bij de volgende juwelier nog iets geweldiger uitziet.

Uiteindelijk heb ik "de" ring niet in een juwelierszaak gevonden maar bij Edenly online besteld. Die vond ik, zelfs digitaal, al veel mooier dan ik elders gevonden had, en bij aankomst was hij ook precies zo.
Zonder geld langs de juwelier lijkt me een prima insteek, ik kan nog wel eens impulsief steeds meer uit willen geven. Helemaal als het om iets gaat voor mijn vriendin. ;)
Heb Antwerpen inderdaad overwogen, ben er wel eens eerder geweest en er zijn echt heel veel juweliers hier!

• Hiru
iamerwin schreef op woensdag 29 september 2021 @ 08:39:
Zoek een goede creatieve goud/zilversmid en laat iets echt unieks ontwerpen en maken. Of gluur eens rond op Etsy, onze trouwringen komen bijvoorbeeld hier vandaan.
Iets unieks laten maken spreekt me zeker wel aan, dat voelt wel wat persoonlijker dan een ring die al gemaakt is, al merk ik dat de goudsmeden die ik tot nu toe heb bekeken hier in de buurt veelal vrij "grof" werk leveren terwijl ik meer op zoek ben naar iets verfijnder werk, ze heeft vrij smalle vingers dus ik vrees dat dikke banden niet gaan werken (past ook niet bij haar smaak). Maar ik blijf zeker hier voor kijken, het idee van een unieke ring is natuurlijk altijd aanlokkelijk!
The Prutsor schreef op woensdag 29 september 2021 @ 08:41:
Zelf ben ik 2j terug bij fysiek bij een aantal zaken langs gegaan. Uiteindelijk zie je wat liggen waarvan je denkt 'ja die is het gewoon' .

Voor mij was dit bij siebel juweliers. In het zuiden een nette zaak met behulpzame mensen. Zo te zien zitten ze over heel nederland https://www.siebeljuweliers.nl/winkels . Daarbij was overigens de eerste verandering gratis (bijv vergroten of verkleinen)

Ik denk dat ik inderdaad gewoon bij zoveel mogelijk zaken langs moet gaan, kijken wat er mogelijk is en hier een beeld bij vormen. Eventueel dan kijken of wat ik in mijn hoofd heb al beschikbaar is bij een juwelier of toch langs de goudsmid om het te laten maken!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• kemphaas
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-04 12:44
Wat voor mij persoonlijk wel belangrijk was (en dat heb ik door de jaren heen voorzichtig weten uit te zoeken) was wat er met de verlovingsring zou gebeuren na de bruiloft.

Je hebt vrouwen die hem vervangen door de trouwring, en vrouwen die hem verplaatsen naar een andere vinger, Ik wilde best wat geld uitgeven aan een verlovingsring, maar dan wel in de wetenschap dat hij niet slechts een jaar gedragen zou worden (dan zou ik liever meer geld in de trouwring steken).

Uiteindelijk heb ik best wat geld uit geveven aan de verlovingsring, en wordt haar trouwring een "aanschuifring", die straks aan de verlovingsring wordt vastgemaakt zodat het één ring is die overblijft.

Los van dit verhaal, door de jaren heen ben ik haar smaak wel te weten gekomen (totaalniet die van mij :))
Dus ik heb een ring gekozen die het midden houdt tussen wat zij zelf zou kiezen en wat ik zou keizen. Op die manier kon zij waarderen dat ik haar wens heb meegenomen, maar dat ik zeker ook een deel eigen smaak in de ring heb meegenomen.

Qua winkel was het voor mij vrij eenvoudig. Ik woon enkele kilometers van de winkel met de grootste Benelux collectie ringen (goudsmederijbommel), waar ik in het verleden ook al eens goed geholpen was voor een ander artikel. Daarnaast wist ik dat we hier sowieso de trouwringen ook zouden halen, aangezien je bij € 1000 aan trouwringen één van hun oldtimers mag lenen voor de bruiloft. Dus leek me niet mer dan logisch om daar dan ook te kijken voor de verlovingsring.

[ Voor 18% gewijzigd door kemphaas op 29-09-2021 08:54 ]

Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:58

VS

Dit is wel een hele slechte dooddoener. Zo n ring haal je niet ieder week en is het normaal om even rond te vragen waar je het beste kan kijken.
kemphaas schreef op woensdag 29 september 2021 @ 08:51:
Wat voor mij persoonlijk wel belangrijk was (en dat heb ik door de jaren heen voorzichtig weten uit te zoeken) was wat er met de verlovingsring zou gebeuren na de bruiloft.

Je hebt vrouwen die hem vervangen door de trouwring, en vrouwen die hem verplaatsen naar een andere vinger, Ik wilde best wat geld uitgeven aan een verlovingsring, maar dan wel in de wetenschap dat hij niet slechts een jaar gedragen zou worden (dan zou ik liever meer geld in de trouwring steken).

Uiteindelijk heb ik best wat geld uit geveven aan de verlovingsring, en wordt haar trouwring een "aanschuifring", die straks aan de verlovingsring wordt vastgemaakt zodat het één ring is die overblijft.

Los van dit verhaal, door de jaren heen ben ik haar smaak wel te weten gekomen (totaalniet die van mij :))
Dus ik heb een ring gekozen die het midden houdt tussen wat zij zelf zou kiezen en wat ik zou keizen. Op die manier kon zij waarderen dat ik haar wens heb meegenomen, maar dat ik zeker ook een deel eigen smaak in de ring heb meegenomen.
En dit is een belangrijke. Mijn vrouw gebruikt haar verlovingsring nog steeds en zit haar trouwring er naast met een steen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Zelf gewoon langs verschillende juweliers gegaan die goed op Google Reviews stonden aangeschreven. 2 jaar later is ze er nog steeds enorm blij mee. Ze hoeft ook echt niet te weten wat het kost, jij kent haar natuurlijk het beste dus koop vooral iets waar jij blij mee bent ;)

😆 - Denk ook eens om ;)

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:33
Niet zo moeilijk doen, gewoon naar de Lucardi om de hoek toch?!?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:01

PB-powell

Mr. Laziness

iamerwin schreef op woensdag 29 september 2021 @ 08:39:
Ik zou dat bewaren voor de trouwringen.
De verlovingsring die ik heb gekocht heb ik 'gewoon' van een lokale juwelier (regio Veluwe). Onze trouwringen hebben we van de vader van een van m'n beste vrienden, die is goudsmid (regio Utrecht) en heeft de ringen van andere vrienden en m'n zus gemaakt. Erg tevreden over hem.

@Hiru bedenk voor je gaat kijken wat je budget gaat worden. Trouwen zelf kan al duur zat zijn, dus ik kan mij voorstellen om aan de verloving dan wat minder te spenderen.

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:49
Dit, en flink onderhandelen. Prachtige ringen met dito stenen voor de helft van de prijs in Nederlandse shops.

• Hiru
kemphaas schreef op woensdag 29 september 2021 @ 08:51:

Dit is zeker een goed punt, ze heeft al wel ringen, dus ringen combineren is misschien een optie die ze zelf zal bedenken later. Goed om hier rekening mee te houden, thanks!
PB-powell schreef op woensdag 29 september 2021 @ 09:02:
[...]

@Hiru bedenk voor je gaat kijken wat je budget gaat worden. Trouwen zelf kan al duur zat zijn, dus ik kan mij voorstellen om aan de verloving dan wat minder te spenderen.
Heb het qua budget wel voor elkaar denk ik, ik spaar er al een jaar a anderhalf jaar elke maand voor. Plus nog een beetje van een andere spaarrekening en dan denk ik dat ik binnen dat budget wel iets moois zou moeten kunnen vinden.
Boinkie schreef op woensdag 29 september 2021 @ 09:03:
[...]

Dit, en flink onderhandelen. Prachtige ringen met dito stenen voor de helft van de prijs in Nederlandse shops.
Haha, ik had niet verwacht dat er bij een juwelier ruimte zit om te onderhandelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Er vanuitgaande dat je zelf de trouwring ook zult gaan dragen: Bedenk je wat voor trouwring je zelf zou willen dragen en bedenk daar vervolgens een voor haar matchende verlovingsring bij (zodat haar trouwring en verlovingsring qua ontwerp bij elkaar passen als ze hem blijft dragen)

Dat verhoogt ook de kans dat ze hem blijft dragen.

Puur praktisch gezien zullen veel verlovingsringen met een op een kroon erop geplaatste steen in een la verdwijnen: Je blijft overal achter hangen, het is kwetsbaar én het valt teveel op, ook voor het dievengilde.

[ Voor 36% gewijzigd door pagani op 29-09-2021 09:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boinkie
Hiru schreef op woensdag 29 september 2021 @ 09:05:
[...]

Dit is zeker een goed punt, ze heeft al wel ringen, dus ringen combineren is misschien een optie die ze zelf zal bedenken later. Goed om hier rekening mee te houden, thanks!

[...]

Heb het qua budget wel voor elkaar denk ik, ik spaar er al een jaar a anderhalf jaar elke maand voor. Plus nog een beetje van een andere spaarrekening en dan denk ik dat ik binnen dat budget wel iets moois zou moeten kunnen vinden.

[...]

Haha, ik had niet verwacht dat er bij een juwelier ruimte zit om te onderhandelen.
toon volledige bericht
Bij de juweliers in Antwerpen moet je in ieder geval het prijskaartje door de helft doen ;)

[ Voor 1% gewijzigd door Ardana op 30-09-2021 11:10 . Reden: Zo'n verwijzing naar afkomst is incorrect en daarom ongewenst. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Bij Elliot & Ostrich in Antwerpen proberen ze er samen met jou achter te komen wat de beste ring is voor je aanstaande. Kleur, vorm, steen, etc. Erg goed concept vind ik.

(Eerste) afspraak kan vast ook wel remote zodat je niet helemaal die kant op hoeft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:35

lasharor

7 december 2004

Ik heb ook vrij recent een ring mogen uitkiezen. Nadat ik mij online heb georiënteerd ben ik tot de volgende conclusie gekomen:
  • Als het goud moet zijn dan heb je in Nederland vaak alleen maar de keus uit 14 karaat goud ringen. In België werd ik een beetje uitgelachen toen ik daar naar vroeg. Blijkbaar is 18 karaat in Antwerpen het minimum. 18 karaat ziet er ook iets mooier uit. Meer dan 18 karaat is een beetje té geel
  • Als er een steen in moet heb je veel verschillende keus met betrekking tot hoe die steen er in zit. Ik denk dat dit een beetje persoonlijk is. Hier moet je een beetje rekening houden met hoe de ring gedragen zal worden. Een grote uitstekende steen is niet voor iedereen ideaal.
  • Prijs kwaliteit in Antwerpen was naar mijn gevoel beter. Wat mij betreft is het ook handig dat je daar enorm veel keus hebt met verschillende winkels (wel goed onderhandelen). Wanneer ik vergelijk met mensen die een ring in Nederland hebben gekocht is het exemplaar dat ik België heb gekocht qua materiaal gewoon meer waard. Verder heb je natuurlijk het smaak aspect maar, dat is subjectief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-05 18:53
Gewoon naar de juwelier. Brandt het geld je in de broekzak en heb je een flink budget = verlovingring. Anders gewoon een ring (zonder verloving er bij) uitzoeken voor een paar 100, mooi steentje er op. Ik heb uiteindelijk ook gewoon een gehaald bij Lucardi geloof ik en die draagt ze ook nog steeds (vorig jaar getrouwd).

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

Of kijk eens bij Ed Nobel
Hier kan je alles custom made laten maken.

Zit in Spijkenisse

• ansichtkaart
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 14-12-2024
ik zou zelf echt niet blij worden met het aanbod en de service van de lucardi.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Noshi
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Als je een beetje handig bent met een 3D teken programma kun je ook zelf een ring ontwerpen en in goud laten printen. Dat heb ik destijds gedaan en is erg goed bevallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:05
Ik ben gewoon het centrum in gelopen, na 3 juweliers wist ik welke ik wilde en ben ik terug naar de 2e gelopen.

Uiteindelijk vond ze die zo mooi dat ze hem heeft laten vastmaken aan haar trouwring waardoor ze ze nu beide draagt. Omdat aan beide stenen zitten blijven ze op deze manier altijd goed zitten met de stenen naar boven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hiru
Heb inderdaad eerder Ed Nobel gezien.

Bedankt voor alle tips! Het helpt om er zo voor mijzelf een beter beeld van te maken wat ik wil, wat handig is en hoe ik dat ga aanpakken. Jullie hulp wordt erg gewaardeerd.

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-05 18:53
Ter aanvulling, voor onze trouwringen zijn we ook gewoon een aantal juweliers binnengelopen en gekeken. Daarna bij degene welke we het mooiste vonden verder gegaan.

Zoals door meerdere mensen aangegeven: gewoon kijken bij wat juweliers, met in je achterhoofd de wensen van je aanstaande en je budget. En natuurlijk haar ringmaat even achterhalen (opmeten of vissen). Moet vast lukken! :)

De wijzen komen uit het Oosten!

Anoniem: 39993

Als je voor een eenvoudige gouden ring wil gaan: België.
Wij hebben onze gouden ringen gekocht bij een Nederlanse juwelier in mijn geboorteplaats (zuiden van het land). Maar hij komt van een Belgische designer/fabrikant.

In Nederland krijg je meestal, zoals hierboven al opgemerkt, 14 karaats als je niet in de high-end (very high price) range zoekt, terwijl in België 18 karaats min of meer de standaard is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-05 21:47
Als je een echt mooie en unieke ring voor je lief wilt kopen, ga naar een echte goudsmid IPV een grote juwelier of online (dat laatste zou ik sowieso nooit doen voor een sieraad)...
Je kunt zelf een ontwerp of je/haar wensen neerleggen of dit samen met de goudsmid uitwerken en je hebt een uniek sieraad wat ze zeker gaat waarderen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• drmadi
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 14-04 14:13
Misschien een overbodige tip maar bepaal op voorhand je budget. Het is erg makkelijk om door emotie een financiële beslissingen te nemen die niet handig is.

Bedenk verder dat je zelf de enige bent die bepaald wat de emotionele en financiele waarde is van een ring. Duizend mensen, duizend meningen. De enige mening die hier telt is die van jezelf.

Edit: nog niet genoemd hier maar neem de ringen van je partner mee naar de juwelier of smid. Niet alleen voor de stijl maar ook de ringmaat.

[ Voor 17% gewijzigd door drmadi op 29-09-2021 09:45 ]

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:05

Theo

moederbord

Afhankelijk van haar smaak; maar mocht zij van vintage/antiek houden dan zitten er in Utrecht Centrum een paar vintage/antiekwinkels die ook sieraden hebben. Dan heb je zeker een unieke ring. Veelal hebben juweliers ook een tweedehands sectie; daar vindt je ook meer uniekere exemplaren dan nieuw.

Lucardi is een beetje hetzelfde als iemand uit eten nemen bij de Mac...

7400 Wp op het dak

GeeEs schreef op woensdag 29 september 2021 @ 09:37:
Als je een echt mooie en unieke ring voor je lief wilt kopen, ga naar een echte goudsmid IPV een grote juwelier of online (dat laatste zou ik sowieso nooit doen voor een sieraad)...
Je kunt zelf een ontwerp of je/haar wensen neerleggen of dit samen met de goudsmid uitwerken en je hebt een uniek sieraad wat ze zeker gaat waarderen.
Op zich een prima advies, als je inderdaad naar custom wil (en daar budget voor hebt).
Wij hebben van het uitzoeken van de trouwringen overigens een gezamelijk project gemaakt. Voor het aanzoek heb ik symbolisch een simpele zilveren ring gekocht en een weekendje weg geboekt. 's Ochtends gewoon "naar het werk" vertrokken, maar ik had natuurlijk gewoon vrij genomen. Diezelfde dag hebben we de eerste juwelier bezocht op ons vakantieadres. Voor we er samen uit waren hebben we er toch nog wel een aantal bezocht. :)

Steentjes doen wij om praktische redenen niet aan. Wij dragen de ringen altijd, dus ze moeten wel redelijk onverwoestbaar zijn.

• MBvB
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-04 19:22
Ik heb haar ringmaat achterhaald en heb toen via catawiki eentje van een veiling gehaald nadat ik dagen had gekeken of er leuke ringen tussen zaten.

De juweliers in de stad hadden allemaal saaie witte diamanten en zaten vaak twee maal de marktprijs van de materialen qua kosten.

Ze verkopen ook allemaal zeer hoge kwaliteit diamanten terwijl je bij kleine stenen op het blote ook prima weg komt met een iets flawed steentje.

Via de veiling kon ik een leuk design voor een leuke prijs kopen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3dmazter
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:11
Ik heb eerst een verlovingsring gekocht. (online)
Daarna konden we samen ringen uitzoeken welke we allebei leuk vinden want ze wist toch al dat we gingen trouwen.

• jppilot
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11-05 10:28
MitchellHearth schreef op woensdag 29 september 2021 @ 09:01:
Niet zo moeilijk doen, gewoon naar de Lucardi om de hoek toch?!?
Haha, net als steenrijk-straatarm :P
Ik heb de mijne ook van https://nl.edenly.com/verlovingsringen/ vandaan. Beviel prima. Wel zorgen dat je de juiste ringmaat weet. Of nog belangrijker: dat je partner weet hoe de juiste ringmaat te bepalen haha. (Iets met buitendiameter vs binnendiameter, blijven vrouwen... :o |:( )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morelleth
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11:57
Misschien een rare suggestie, maar zelf zou ik eerder kiezen voor een goedkope simpel leuke ring puur om aan te geven wat je wil (verloven) met de vraag om samen te kijken naar ringen.
(Zelfs een snoepring is een mogelijkheid, maar ligt ook maar net aan de verwachtingen van een partner)

Smaak is heel persoonlijk, dus hoe mooi je ook denkt dat die is, wellicht is het toch net iets anders dan ze zelf uit gekozen zou hebben.
(tenzij je natuurlijk precies weet wat ze wil en welke ringmaat ze heeft)

Qua waar, kan ik niet helpen.
Zelf richting Veldhoven gegaan wat een beetje uit de richting is.

[ Voor 9% gewijzigd door Morelleth op 29-09-2021 10:37 ]

D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Gewoon bij een aantal echte juweliers langs gaan en daar iets uitzoeken wat jij mooi vindt en zij waarschijnlijk ook.

Heb destijds zelf gekozen voor een eenvoudige witgouden ring met 1 steentje. Intussen heb ik na de geboorte van beide kinderen een steentje bij laten zetten.

(kon hem gemakkelijk ongemerkt meenemen, want ze paste haar ringen toch niet rond de bevalling :+)

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-05 11:17
Ik ben gewoon samen met mn vriendin online gaan zoeken en uiteindelijk via Etsy gekocht.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ook een goed idee voor de trouwring, kunnen ze er een weekendje weg van maken :)

Verder, tja, kies gewoon iets dat je leuk vindt en waarvan je denkt dat het goed past bij je vriendin. Kijk lekker rond (in het echt, niet online). Het is vooral allemaal heel persoonlijk.
Ikzelf kwam uiteindelijk bij de Lucardi(!) terecht omdat ik daar een ring zag die ik mooi vond. Ik was ook bij andere juweliers geweest, voor zover je Lucardi een juwelier mag noemen :P , maarja deze ring 'voelde' goed terwijl ik bij de andere juweliers de klik niet had. Het kan verkeren. Ze draagt hem acht jaar later nog steeds (het trouwen laat wat op zich wachten :+)

Vergeet vooral niet om de maat goed op te nemen (misschien van een huidige goed passende ring opmeten als ze aan het douchen is, bijv.)

[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 29-09-2021 10:49 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:10
Tiffany en Co. is toch zo'n beetje de standaard op dit gebied?

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
Even een kleine tip, buiten wat jij aan budget er voor over hebt bedenk ook waar zij zich prettig bij voelt om mee rond te lopen. Genoeg mensen die niet graag met sieraden van enkele duizenden euro's dagelijks rond willen lopen.

Zelf gekozen voor iets waar geen uitstekende onderdelen aan zitten aangezien het dagelijks gedragen moest worden. Simpele witgouden band met enkele steen.

Verder zoek iets uit wat je mooi vindt binnen budget en ga gewoon wat juweliers langs. Internet is vooral handig om ideeën op te doen maar zou niet snel online kopen.

Mijn trouwring komt van de eerder genoemde juwelier uit Veldhoven. Verlovingsring komt uit Utrecht, voorbeeld ring meegekregen van juwelier voor het aanzoek en daarna samen ring maat laten opmeten en op maat laten maken. (Aangezien ze niet echt vaak ringen droeg had ik helaas geen voorbeeld of bekende maat). Juwelier Punte was dat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

renegrunn schreef op woensdag 29 september 2021 @ 10:46:
Tiffany en Co. is toch zo'n beetje de standaard op dit gebied?
Tiffany is nogal Amerikaans. Ook met hun prijs. Mag je lekker 3x je maandsalaris uitgeven :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Zet er "trouw" voor en het product wordt 3x zo duur gemaakt. Vooral met bekende merken zoals Desiree.

Ik heb daar echt een hekel aan en daarom hebben we een mooie ring uit de 'budget-serie' uitgekozen. Dat klinkt natuurlijk heel goedkoop, en dat is ook het idee. Dat je denkt dat het slechter is, het geeft minder emotie. Maar uiteindelijk is het (vaak) gewoon dezelfde (goud)samenstelling als de dure merken. Ik had het idee dat de ring uiteindelijk gewoon in eigen huis gemaakt werd op klantspecificatie (we kozen namelijk een combinatie tussen 2 ringen).

Verder heeft die juwelier ons prima geholpen, maar de dure dozen met voorbeeldringen kwamen wel eerst tevoorschijn. We zijn er nog steeds heel blij er mee. Leuk detail: op de wereldhavendagen bij de douane m'n ring laten testen, en de goudlegering was precies zoals opgegeven.

[ Voor 9% gewijzigd door Cheesy op 29-09-2021 11:10 ]

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:10
lasharor schreef op woensdag 29 september 2021 @ 11:04:
[...]

Tiffany is nogal Amerikaans. Ook met hun prijs. Mag je lekker 3x je maandsalaris uitgeven :?
Hangt van je salaris af ;)

Ben zelf niet getrouwd maar in mijn omgeving leek het wel of iedereen ringen van deze makelij kocht. Was ook wel een beetje verrast over wat mensen uitgeven... Maarja, iedereen zijn/haar hobby!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

renegrunn schreef op woensdag 29 september 2021 @ 11:11:
[...]

Ben zelf niet getrouwd maar in mijn omgeving leek het wel of iedereen ringen van deze makelij kocht. Was ook wel een beetje verrast over wat mensen uitgeven... Maarja, iedereen zijn/haar hobby!
De bedoeling, in Amerika, is dat het budget van je ring afhankelijk is van je salaris. Daarom zie je dat ze bij Tiffany ook gelijk met 2 karaats diamanten aan komen zetten.

• Niet_Jan_Jaap
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07-05 15:24
Hans Dietze is heel goed, totaal vrije keuze en probeert helemaal niet up te sellen:
https://www.hansdietze.com/

check ook zijn google reviews

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Stappenplan:
  1. Ga naar een juwelier
  2. Start een livestream
  3. Wij kiezen voor je
:P

En dan nu serieus. Neem als het even kan iemand mee die haar goed kent. Of een vriend(in) van jou met gevoel voor smaak ;) Ben zelf meegeweest met het uitzoeken voor ring van (inmiddels vrouw) van beste vriend. ‘T is uiteindelijk ook nog de ring geworden die ik had uitgekozen :+

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:03
Dus ik op zoek waar ik 7 jaar geleden onze titanium trouwringen besteld heb. De ringen zijn namelijk van uitstekende kwaliteit en zou ik iedereen aanraden. De service van de webshop was ook prima. Verkeerde maat besteld, maar omruilen was geen probleem. Mailtjes van 'UK Titanium Jewellery' netjes bewaard, maar nu blijken ze dus failliet. En ons huwelijk dan? _/-\o_ :? :+

Lekker!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-05 15:56
https://webshop.circles-t...nl/collectie-trouwringen/
Heeft meer dan het standaard assortiment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

renegrunn schreef op woensdag 29 september 2021 @ 11:11:
[...]

Heel eerlijk gezegd, hoor ik alleen mensen die een godsvermogen hebben uitgegeven aan ringen over hun trouwringen. :) Het is maar net waar je voor gaat; de prijs, of de betekenis.

Mij zul je niet horen opscheppen over hoe mooi of duur mijn ring is/was. Natuurlijk is het een wat grotere 18 karaats gouden ring met wat rosé gouden accenten.... maar hij kostte echt niet de hoofdprijs hoor. Waarschijnlijk ben ik ook 1 van de uitzonderingen, die een duurdere ring heeft dan zijn vrouw. Niet dat hij anders is, maar hij is groter (omtrek en breedte) en dus zwaarder. En wij doen niet aan steentjes, en die maken de ring van de vrouw juist meestal duurder. :) Niet dat we iets "tegen steentjes" hebben, maar dat zien wij meer als iets leuks voor in "gelegenheids sierraden", niet voor iets wat je 24x7 draagt.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 29-09-2021 11:42 ]

• raze88
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-05 22:23
Hier een zelfde dilemma en zoek tocht gehad. Om de ringmaat te achterhalen al een hele tijd voor het aanzoek Ali ring uitgezocht samen met haar (onder het mom van goedkoop en waarom zou je niet eens een ring gaan dragen _O- ).

Vervolgens toen mijn partner met haar vader een aantal weken op reis was mijn plan doorgezet. Uiteindelijk na diverse juweliers gehad te hebben met voorbeelden in boekjes tot aan een geprint zwartwit a4-tje in Doetinchem bij https://juwelierdetijd.nl/ terecht gekomen. Hier ben ik erg goed geholpen en deze kan ik je dan ook aanraden. Goed advies gehad en enorm veel ringen gezien waarbij ze je helpen met een selectie maken. Hier komen zowel de aanzoeksring als onze trouwringen vandaan. Wel is het even rijden vanuit Utrecht.

[ Voor 35% gewijzigd door raze88 op 29-09-2021 11:59 ]

• Sdreeg
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-12-2024
Ben destijds goed geslaagd bij Roelle 24, juweelontwerpster Amsterdam. Heette destijds anders geloof ik. Klein zaakje, maar leuke spulletjes. Overigens was dit ongeveer 50 meter lopen van waar ik destijds woonde, dat speelde ook mee. Er zijn vast soortgelijke winkels te vinden in een willekeurige grotere stad.

Neem stiekem 1 of meerdere ringen mee van je vrouw, die haar goed passen, voor het opnemen van de maat. En ik zou inderdaad goed kijken naar wat voor soort juwelen ze draagt / mooi vindt en iets in die stijl nemen (eventueel even een fotootje maken en meenemen naar de juwelier).

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Qua Ed Nobel zeker een goede. Zelf niet gekocht overigens (geen reden eigenlijk, we waren nog jong en totaal niet op dat gebied en budget bezig), maar zeker wel mensen die er bij zweren en de kwaliteit is absoluut goed.
Spijkenisse represent btw en kom dan ook vaak langs het gebouw.

Zelf volgens mij gekocht bij Mosterd Juweliers. Trouwringen ook. Maar wij doen alles eigenlijk wel samen, verlovingsringen samen uitgezocht (don't ask, alleen het moment heb ik zelf gezocht en gedaan (ook weer jammer dat ik niet graag in het middelpunt van de belangstelling sta, maar ze vond de locatie top (Disney Kasteel in Frankrijk. ;P)).
Trouwringen hetzelfde eigenlijk.

Maar dat gaan we zeker nog wel goed over doen wanneer we onze geloften gaan vernieuwen.

[ Voor 6% gewijzigd door Arunia op 29-09-2021 11:52 ]

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:26
Vrouwlief en ik hebben onze trouwringen gekocht bij glamira.nl. Prima gouden ringen, naar wens samen te stellen voor een fractie van de prijs van de (onbeleefde) nederlandse juwerliers

• Hiru
Bedankt voor alle tips! Ik ga ze straks nog eens goed doornemen.

Qua ringmaat zit het wel OK, heb eerder ringen gekocht die goed passen, de maat hoeft volgens mij alleen aangepast als de band wat dikker zou worden.

Afstand is op zich geen probleem, vrije dagen genoeg, maar dan probeer ik wel direct meerdere bezoeken te combineren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LiquiD-AciD
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-04 06:59
Ik weet niet of ik iemand hier mag aanbevelen maar kijk eens bij de persoon waar het in dit topic om gaat: ECS Modmen Contest - eerste Casemod

Zij geeft je hoe dan ook de mogelijkheid om sieraden een persoonlijke twist te laten geven zoals je maar wilt. Je kunt haar een bericht sturen natuurlijk.

Zie hier eventueel: http://www.fem-collection.com/nl/over-femke

Overigens is ook zij gewoon een tweaker wat het misschien wel makkelijk communiceren maakt ;)

[ Voor 10% gewijzigd door LiquiD-AciD op 29-09-2021 12:04 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik zou het niet overanalyseren en gewoon eens naar de juwelier gaan. Dan krijg je vanzelf wel een feeling of het de juiste winkel is. De tip om geen geld mee te nemen is sowieso de juiste.

De beste juwelier is er 1 die je niet geforceerd een keuze op duwt, maar je gewoon de ruimte geeft om er goed over na te denken.

• Morelleth
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11:57
Hiru schreef op woensdag 29 september 2021 @ 11:59:

Afstand is op zich geen probleem, vrije dagen genoeg, maar dan probeer ik wel direct meerdere bezoeken te combineren.
In dat opzicht kan je dan ook voor een goudsmid gaan die hem kan maken naar wat ze leuk vind.
Vaak nog goedkoper ook dan een kant en klaar "merk" ring.

Dan kan je nl zoeken op goede goudsmeden en die zitten behoorlijk verspreid over nederland.

Zelf dus in Veldhoven geweest bij Bommel.
Hij heeft voor ons 2 trouwringen van een Paladium/witgoud legering met rozegoud binnenzijde gemaakt.
Met heel goed advies wat wel en niet kon, bij elkaar paste, materiaal gebruik, steentjes, zettingen, etc. en letterlijk van alles een voorbeeld.

We kwamen er met alle ringen van de verschillende aanbieders niet uit. Na bezoek van denk een stuk of 10+ verschillende juweliers (die bijna allemaal dezelfde dingen aanboden).
En we waren uiteindelijk voor het handwerk nog goedkoper uit ook dan 90% van alle trouw / verlovings ringen die ze in de winkel hadden. (en op silver en titanium na)
Nog steeds duur, maar goed daar kies je voor als je goud als materiaal pakt.

D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl

• deathmonkey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
The Prutsor schreef op woensdag 29 september 2021 @ 08:41:

Ik zou deze juist vermijden. Slechte garantie en bijkomende kosten bij reparatie zonder dat dit besproken is. Vervolgens gijzelen ze je sierraad totdat je betaald. Ze zijn vriendelijk, totdat het geld geschoven is, daarna echt niet meer.

• Bob Popcorn
  • Laatst online: 13:05

Bob Popcorn

Plop!

Ik heb een antieke ring gekocht bij een antiekwinkeltje. De ring komt uit 1917 uit Groot Brittanie. Wat wel weer grappig is, want onze trouwringen komen uit 1919, dus het "pad" wat de vorige eigenaar van de verlovingsring heeft bewandeld is qua tijd ongeveer gelijk aan de vorige eigenaren van onze trouwringen :p

Kan niet stoppen met ontploffen!

• Refro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:52
Niet helemaal in de gevraagde regio maar wij zijn altijd goed geslaagd bij Kameleon goudsmeden in Eindhoven, veel aanbod van standaard merken en eigen creaties en wij zijn er altijd netjes geholpen voor zowel verlovings, trouwringen en andere sierraden.

Maar dit is zoals altijd heel persoonlijk, bij de hierboven geroemde Siebel (in Eindhoven) waren we zo klaar, weinig tijd, slecht luisteren en blijven pushen.

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:58
Wij hebben onze verlovingsring bij Lucardi gekocht. Lekker samen, paar uur nadat ik mijn vrouw ten huwelijk had gevraagd. Aangezien zowel ik als mijn vrouw geen ring(en) droegen was dat een goede oefening: raak je hem niet kwijt, irriteert er iets, etc.

Toen we een half jaar later bij een juwelier kwamen voor de trouwring konden we ook beter aangeven wat we wel/niet wilden, en wisten we beter waar we op zoek waren. Want je krijgt allerlei vragen waar je als leek echt geen idee hebt wat je daar op moet antwoorden.

De juwelier hebben we uitgezocht door gewoon een paar winkels in te gaan, en te kijken hoe het voelt. Ons bezoek aan Siebel duurde ongeveer 2 minuten, dingen uitstallen in een vitrine en er niet bijzetten hoe veel iets kost, werkt bij mij erg slecht... (en hun situatie in begin 2014 (toen waren we bezig met de ringen) hielp ook niet mee)

• dekwakker
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 12-01-2022
.

[ Voor 103% gewijzigd door dekwakker op 12-01-2022 21:24 ]

• Fladder80
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-11-2024
Zonder het hele topic door te lezen;
Zelf de steen uitzoeken en een ontwerp maken van de ring en daarmee naar een goudsmid gaan. Heb ik ook gedaan.
Je krijgt veel meer waar voor je geld (zeker voor wat betreft de steen) en persoonlijker dan dat gaat het niet worden.
Er staat ergens online ook nog een tooltje die de steen op basis van bekende parameters door rekent en je verteld hoe de steen qua licht presteerd mocht je alles online willen doen.
Linkje: https://www.jannpaul.com/...t-advisor-calculator-tool

[ Voor 8% gewijzigd door Fladder80 op 30-09-2021 07:22 ]

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Honesty

kattenneus!

Wij hadden al een vriendschapsring, ik draag geen ringen maar toen ik mijn vrouw ten huwelijk ging vragen het laatste weekend toch maar besloten om even een ring in er stad te gaan halen. Ik had zelf wel meteen de afspraak gemaakt dat ik de ring kon omruilen en als er echt geen ring was die ze bij die juwelier wilde hebben om dan geld terug te krijgen.
Ten huwelijk gevraagd, we zijn nog wel teruggeweest om andere ringen uit te zoeken maar door de emotienele waarde is het dezelfde ring gebleven.

Het gekke is met alles let ik op de prijs en blijkbaar door de emotie met de trouwring niet.

Festina lente

• SteV1986
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-11-2024
Heel andere vraag, moet het perse een ring zijn als je vriendin al meerdere ringen draagt? Je ziet soms ook nog een verlovingsarmband terugkomen. Een van de bekendste voorbeelden daarvan is Jackie Kennedy. Wat ik daarmee wil zeggen het gaat om je vraag, de ring, armband, ketting is ondersteunend daaraan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Honesty schreef op donderdag 30 september 2021 @ 07:30:
Het gekke is met alles let ik op de prijs en blijkbaar door de emotie met de trouwring niet.
En dat is waarom de bruidsmarkt zo goed loopt. Een jurk/taart/ring/schoen/boeket is prima te betalen, maar zet er bruids- voor, of bij ringen ook verlovings- en ineens kost het meer. Trouwen is emotie, daar speelt men op in. Want je wil toch het allernooiste/beste/leukste voor je lief???

Marketing rocks, zou DeBeers zeggen :p

Fladder80 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 07:20:
Zonder het hele topic door te lezen;
Zelf de steen uitzoeken en een ontwerp maken van de ring en daarmee naar een goudsmid gaan. Heb ik ook gedaan.
Je krijgt veel meer waar voor je geld (zeker voor wat betreft de steen) en persoonlijker dan dat gaat het niet worden.
Er staat ergens online ook nog een tooltje die de steen op basis van bekende parameters door rekent en je verteld hoe de steen qua licht presteerd mocht je alles online willen doen.
Linkje: https://www.jannpaul.com/...t-advisor-calculator-tool
Welke "de steen"? Ik wil niet zeggen dat ik het hele topic tot in elk detail gelezen heb, maar ik kan me niet herinneren dat ik de TS het ergens specifiek over een steen heb zien hebben. Een steen is natuurlijk gewoon optioneel. Steeds meer mensen doen bewust niet mee aan de volledige "trouwerij money machine". Sommige mensen doen wel mee, maar niet te uitbundig (daar schaar ik ons onder, wel gouden ringen maar geen steen). Steeds meer mensen die zelfs helemaal geen dure ring kopen, maar juist voor iets met een diepere betekenis kiezen. Oude ringen (tweedehands dus) lijken steeds populairder te worden zelfs.

• Fladder80
Anoniem: 39993 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 08:34:
[...]

Welke "de steen"? Ik wil niet zeggen dat ik het hele topic tot in elk detail gelezen heb, maar ik kan me niet herinneren dat ik de TS het ergens specifiek over een steen heb zien hebben. Een steen is natuurlijk gewoon optioneel. Steeds meer mensen doen bewust niet mee aan de volledige "trouwerij money machine". Sommige mensen doen wel mee, maar niet te uitbundig (daar schaar ik ons onder, wel gouden ringen maar geen steen). Steeds meer mensen die zelfs helemaal geen dure ring kopen, maar juist voor iets met een diepere betekenis kiezen. Oude ringen (tweedehands dus) lijken steeds populairder te worden zelfs.
Hij vraagt om advies/tips. En dus geef ik hem mijn persoonlijke advies gebaseerd op mijn ervaring. En die behelst toevallig het zelf uitzoeken en kopen van een diamant, zelf een ring ontwerpen, zelf een goudsmid zoeken en daarmee een samenwerking aan gaan.
Dat anderen een heel ander pad bewandelen is prachtig en hun keuze, maar daar kan ik niet over mee praten.

Fladder80 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 08:43:
[...]

Hij vraagt om advies/tips. En dus geef ik hem mijn persoonlijke advies gebaseerd op mijn ervaring. En die behelst toevallig het zelf uitzoeken en kopen van een diamant, zelf een ring ontwerpen, zelf een goudsmid zoeken en daarmee een samenwerking aan gaan.
Dat anderen een heel ander pad bewandelen is prachtig en hun keuze, maar daar kan ik niet over mee praten.
Dat snap ik wel. Maar je bracht "de steen" vrij stellig in de eerste 3 woorden van je reactie. Dat gaf mij min of meer de indruk "alles draait om de steen". Maar in mijn ogen is die steen een optioneel detail van "de ring".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fladder80
Anoniem: 39993 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 09:02:
[...]

Dat snap ik wel. Maar je bracht "de steen" vrij stellig in de eerste 3 woorden van je reactie. Dat gaf mij min of meer de indruk "alles draait om de steen". Maar in mijn ogen is die steen een optioneel detail van "de ring".
Ah, dat is maar net hoe je er tegenaan kijkt natuurlijk en hoe groot een edelsteen is en wat je doel is. Ik heb juist de ring om de steen heen ontworpen omdat die wat mij betreft juist het sluitstuk was en geen optioneel detail. Daarbij was ie met 5x5x5 mm ook te groot om een detail te zijn.
Maar inderdaad, het zou ook een optioneel detail kunnen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-05 19:01

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Mijn verlovingsring was een kinderringetje van € 2,50, met heel veel betekenis voor me. Onze trouwringen hebben we door een bevriende goudsmit laten maken en mijn ex draagt hem nog steeds. Zou ik ook doen als ik nog ringen kon dragen trouwens, maar wegens medische redenen is dat geen goed idee.

Over diamanten in de ring: realiseer je dat diamanten nog erger dan auto’s zijn qua waardeverlies. Ik heb hier een diamant die in aanschaf € 12.000 zou zijn nu (door mijn opa gekocht, deels als “investering”, appeltje voor de dorst), de ring waar hij in zit kostte toen, 10 jaar geleden, € 3.000, dit is een zeer bekend kunstmerk. Als ik de steen (met ring) nu zou verkopen zou ik er met veel geluk € 1.500 voor kunnen krijgen.

Niet romantisch, maar wel waar.

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:56
Bundin schreef op donderdag 30 september 2021 @ 07:59:
[...]

En dat is waarom de bruidsmarkt zo goed loopt. Een jurk/taart/ring/schoen/boeket is prima te betalen, maar zet er bruids- voor, of bij ringen ook verlovings- en ineens kost het meer. Trouwen is emotie, daar speelt men op in. Want je wil toch het allernooiste/beste/leukste voor je lief???

Marketing rocks, zou DeBeers zeggen :p
Wacht maar tot je baby ergens voor moet zetten.... dan loop je pas echt leeg... :9

@ts als je 5 jaar bij elkaar bent, weet je vast wat je aanstaande mooi vindt. De ring wordt niet specialer doordat je hem in Antwerpen haalt, 3D print of een spijker krombuigt (bij wijze van spreken). Hij is speciaal omdat ze hem van jou krijgt en jij hem hebt uitgezocht. Tenzij je het zelf heel leuk vindt natuurlijk om iets speciaals te doen en een dagje antwerpen/amsterdam wilt doen. Maar ik zou in mijn omgeving bij wat juweliers langsgaan en iets kopen waarvan ik denk dat ze het mooi vindt. Het komt wel goed! Veel geluk in ieder geval (en ik hoop dat ze JA zal zeggen natuurlijk, keep us posted)

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:03
Misschien in de ogen van velen minder romantisch, maar wij hebben juist samen de ringen uitgekozen. Thuis op de bank, in een webwinkel. Nu hebben we beiden wat we samen mooi vinden, en juist dat vinden wij dan weer romantisch.

Lekker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:12
Ardana schreef op donderdag 30 september 2021 @ 09:17:
Mijn verlovingsring was een kinderringetje van € 2,50, met heel veel betekenis voor me. Onze trouwringen hebben we door een bevriende goudsmit laten maken en mijn ex draagt hem nog steeds.
Hier ook een relatief goedkoper verlovingsring (~€100) voor mijn vrouw gekocht. Zat wel een diamandje in, maar niets bijzonders. Uiteindelijk hebben we de verlovingsring laten verwerken in onze trouwringen door een goudsmit en is het steentje overgezet. De verlovingsring was iets van ~€30 waard aan goud. De trouwringen hebben we samen uitgekozen.

Oftewel, laat je niet gek maken met de verlovingsring als je daarna ook nog een trouwring gaat aanschaffen. Als je vriendin/vriend van je houdt is zelfs het lipje van een blikje al voldoende :P

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:56
FunFair schreef op donderdag 30 september 2021 @ 09:39:

Oftewel, laat je niet gek maken met de verlovingsring als je daarna ook nog een trouwring gaat aanschaffen. Als je vriendin/vriend van je houdt is zelfs het lipje van een blikje al voldoende :P
behalve bij dikke vingers natuurlijk 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
htca schreef op donderdag 30 september 2021 @ 09:18:
[...]

Wacht maar tot je baby ergens voor moet zetten.... dan loop je pas echt leeg... :9
offtopic:
Hou op, schei uit. Ik heb zelf geen kinderen maar heb vrienden meermaals in die val zien lopen. "Je wil toch het beste voor je kindje" is nog veel effectiever dan "...voor je lief". De prijs van een maxi cosi is gekkenwerk en dan niet tweedehands willen van marktplaats (ook prima! geen jaren gebruikt! bijna nieuw na ff desinfecteren!) want "dat is niet het beste en je weet toch nooit wat ermee is gebeurd". En duurder is beter natuurlijk...

Als de aansluitingen en klikbeveiligingen in orde zijn, dan is dat ding in orde, nieuw of niet. En een stokke tripp trapp is echt niet op na een paar jaar gebruik, maar ook die moet nieuw :P Bedankt voor het steunen van de economie dan maar 8)7

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:30

DropjesLover

Dit dus ->

[...]

Is dat echt zo'n verschil?
Mijn vrouw is de steen uit d'r verlovingsring laatst verloren, dus moet een nieuwe in.
Zat ook geen 5 karaat ding in natuurlijk.

Ik had de ring gekocht bij juwelier de Punte in Utrecht centrum.
Meerdere zaken langsgelopen in een paar dagen en gewoon iets voor haar stijl en mijn budget uitgezocht.
Uiteindelijk, in mijn ogen bij de juiste partner (tenzij je op golddiggers valt), maakt (prijs/steen van) de ring maar minimaal uit. Alsof jij/zij ziet of het een 0,1 caraat of 1 caraat D-F VVS of N-R SI2. Sorry, maar zo is het nu eenmaal :P

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• Boinkie
DropjesLover schreef op donderdag 30 september 2021 @ 11:24:
[...]

Is dat echt zo'n verschil?
Mijn vrouw is de steen uit d'r verlovingsring laatst verloren, dus moet een nieuwe in.
Zat ook geen 5 karaat ding in natuurlijk.

Ik had de ring gekocht bij juwelier de Punte in Utrecht centrum.
Meerdere zaken langsgelopen in een paar dagen en gewoon iets voor haar stijl en mijn budget uitgezocht.
Uiteindelijk, in mijn ogen bij de juiste partner (tenzij je op golddiggers valt), maakt (prijs/steen van) de ring maar minimaal uit. Alsof jij/zij ziet of het een 0,1 caraat of 1 caraat D-F VVS of N-R SI2. Sorry, maar zo is het nu eenmaal :P
Jazeker. In mijn geval echt het onderste uit de kan gehaald en flink minder betaald dan ik bij de Nederlandse juwelier kwijt zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:12

Lordy79

Vastberaden

[...]

En *kuch* een deel cash betalen helpt.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Pagina: 1