Wat ga je met je laptop doen?
Lightroom en Photoshop, speel geen games, doe niet aan videobewerking, verder het gewoonlijke office, internet enz.
Wat is je budget?
1.000,- tot 1.200,-
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Laptop zal zelden het huis verlaten en zal op de armleuning van de bank komen te staan, gewicht en accuduur is niet relevant.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb nu een Medion erazer, en vond het een fijne laptop totdat de videokaart het begaf. Touchpad vond ik fijn werken, en toetsenbordverlichting is ook een vereiste aangezien ik in de woonkamer zit. Gezien mijn beperkte kennis wil ik geen merken uitsluiten.
Ik denk dat het volgende past bij wat ik zoek:
schermdiagonaal 15.6"
intel i7/ amd ryzen 7
minimaal 16GB werkgeheugen
1 TB ssd schijf
Refresh rate, hier twijfel ik, wat heb ik "nodig"
videokaart, ben ik niet genoeg in thuis, nvidea gtx, is dat future ready, of moet er al minimaal een rtx inzitten, of maak ik mij zorgen om niks? wel minimaal 4Gb lijkt mij.
SD kaart lezer zou handig zijn voor de kaartjes uit m'n fototoestel, maar volgens mij zie je dat niet zo veel meer, en daar is wel een oplossing voor te vinden.
Wat heb ik zelf gevonden;
een Acer Nitro 5 AN515-56-70CW en een Asus TUF Gaming A15 FX506IU-BQ290T komen wat specs betreft aardig in de buurt.
https://tweakers.net/pricewatch/compare/1709088;1564444/
Zie ik wat over het hoofd. of weten jullie wat beters hoor ik het graag!
Lightroom en Photoshop, speel geen games, doe niet aan videobewerking, verder het gewoonlijke office, internet enz.
Wat is je budget?
1.000,- tot 1.200,-
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Laptop zal zelden het huis verlaten en zal op de armleuning van de bank komen te staan, gewicht en accuduur is niet relevant.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb nu een Medion erazer, en vond het een fijne laptop totdat de videokaart het begaf. Touchpad vond ik fijn werken, en toetsenbordverlichting is ook een vereiste aangezien ik in de woonkamer zit. Gezien mijn beperkte kennis wil ik geen merken uitsluiten.
Ik denk dat het volgende past bij wat ik zoek:
schermdiagonaal 15.6"
intel i7/ amd ryzen 7
minimaal 16GB werkgeheugen
1 TB ssd schijf
Refresh rate, hier twijfel ik, wat heb ik "nodig"
videokaart, ben ik niet genoeg in thuis, nvidea gtx, is dat future ready, of moet er al minimaal een rtx inzitten, of maak ik mij zorgen om niks? wel minimaal 4Gb lijkt mij.
SD kaart lezer zou handig zijn voor de kaartjes uit m'n fototoestel, maar volgens mij zie je dat niet zo veel meer, en daar is wel een oplossing voor te vinden.
Wat heb ik zelf gevonden;
een Acer Nitro 5 AN515-56-70CW en een Asus TUF Gaming A15 FX506IU-BQ290T komen wat specs betreft aardig in de buurt.
https://tweakers.net/pricewatch/compare/1709088;1564444/
Zie ik wat over het hoofd. of weten jullie wat beters hoor ik het graag!