Telenet router als Bridge instellen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-10-2024
Dag allemaal ik had gehoopt hier wat info te verkrijgen zodat ik de Telenet router in bridge kan instellen. Dit is sinds kort mogelijk bij de instellingen op mijn Telenet.
...

Ik heb op dit moment een Tplink AX50, een 5 poort gigabuth switch en een Tplink AX10 als AP in gebruik.

Ik had gehoopt vanuit de man router 1 (of liever 2) lan kabels te gebruiken naar mijn AX50 om zo zelf mijn netwerk te beheren.

Ik heb in de instellingen van Telenet al eens het IP van de AX50 ingegeven en een lan kabel vanuit de eerste Telenet poort naar de eerste poort van de AX50 gezet.
Zonder resultaat.
Wat zie ik over het hoofd?

Ik heb trouwens de Telenet router zonder wifi (3.1)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Zo ongeveer alles.
Sorry voor het botte antwoord, maar je lijkt nu instructies te willen krijgen voor iets wat je niet begrijpt om dan dingen te gaan doen die je ook niet begrijpt.

Je zegt dat je jouw netwerk zelf wilt beheren, maar "beheren" is geen doel op zich. Je wilt daar iets mee bereiken, qua gebruik. Als jij vertelt wat jij wilt bereiken, kunnen we suggesties geven.

Andere mogelijkheid is dat je wilt leren beheren. Prima, maar daar heb je geen internetverbinding voor nodig. Dat gaat veel beter op een virtuele omgeving; daar kun je naar hartelust virtuele netwerken creëren en die met routers aan elkaar knopen. Heel leerzaam

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• killerbie
Brahiewahiewa schreef op woensdag 29 september 2021 @ 02:54:
[...]

Zo ongeveer alles.
Sorry voor het botte antwoord, maar je lijkt nu instructies te willen krijgen voor iets wat je niet begrijpt om dan dingen te gaan doen die je ook niet begrijpt.

Je zegt dat je jouw netwerk zelf wilt beheren, maar "beheren" is geen doel op zich. Je wilt daar iets mee bereiken, qua gebruik. Als jij vertelt wat jij wilt bereiken, kunnen we suggesties geven.

Andere mogelijkheid is dat je wilt leren beheren. Prima, maar daar heb je geen internetverbinding voor nodig. Dat gaat veel beter op een virtuele omgeving; daar kun je naar hartelust virtuele netwerken creëren en die met routers aan elkaar knopen. Heel leerzaam
Ik zit vooral met een dubbele NAT, wat nogal snelheid scheelt. Bovendien wil ik de Telenet router gewoonweg zo min mogelijk gebruiken.

• killerbie
killerbie schreef op woensdag 29 september 2021 @ 16:16:
[...]

Ik zit vooral met een dubbele NAT, wat nogal snelheid scheelt. Bovendien wil ik de Telenet router gewoonweg zo min mogelijk gebruiken.
Als er links zijn die je wil delen waar ik het zelf allemaal kan leren doen, stuur ze me gerust via bericht of deel ze hier.

Thx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C-dude
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-09 18:24
Je kan inderdaad enkel op onderstaand model bridging instellen: DOCSIS 3.1 E-ROUTER (CV8560E)

Via MijnTelenet dien je het MAC adres van je huidige router,Tplink AX50, op te geven en nadien een netwerkpoort van de Telenet moden aansluiten op de WAN poort van je eigen router. (Expert instellingen om bridge mode op te zetten.)

Je uitleg doet vermoeden dat je nu gewoon DMZ hebt opgezet.

• killerbie
C-dude schreef op donderdag 30 september 2021 @ 14:36:
Je kan inderdaad enkel op onderstaand model bridging instellen: DOCSIS 3.1 E-ROUTER (CV8560E)

Via MijnTelenet dien je het MAC adres van je huidige router,Tplink AX50, op te geven en nadien een netwerkpoort van de Telenet moden aansluiten op de WAN poort van je eigen router. (Expert instellingen om bridge mode op te zetten.)

Wel dat is exact wat in gedaan heb, zonder resultaat. Vandaar de vraag of ik iets over het hoofd zie.
Enige andere instellingen die ik dien te dubbelchecken?

• killerbie
C-dude schreef op donderdag 30 september 2021 @ 14:36:

Ik zie wel dat het Mac adres van mijn router in mijn Telenet niet overeenkomt met het Mac adres die ik kan zien in mijn router settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
Het Mac adres van mijn verbonden Router aan de Telenet router bleek niet te kloppen.
Na deze manueel in te voeren is het gelukt.

Nu mijn volgende vraag, in met dat mijn verbindingssnelheid tussen mijn mobiele apparaten en de AX50 plots gezakt is van normaliter rond de 1Gbps naar een 550Mbps, dit zou normaal niet het gevolg mogen zijn van te bridgen?

[ Voor 44% gewijzigd door killerbie op 01-10-2021 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

killerbie schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 00:00:
Het Mac adres van mijn verbonden Router aan de Telenet router bleek niet te kloppen.
Na deze manueel in te voeren is het gelukt.

Nu mijn volgende vraag, in met dat mijn verbindingssnelheid tussen mijn mobiele apparaten en de AX50 plots gezakt is van normaliter rond de 1Gbps naar een 550Mbps, dit zou normaal niet het gevolg mogen zijn van te bridgen?
Misschien is je AX50 niet sterk genoeg voor het routeren van 1 Gbit aan verkeer over het internet incl. NAT en filtering.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
nelizmastr schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 06:58:
[...]

Misschien is je AX50 niet sterk genoeg voor het routeren van 1 Gbit aan verkeer over het internet incl. NAT en filtering.
Volgens de specs zou die wel ruim sterk genoeg moeten zijn hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

killerbie schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 14:11:
[...]

Volgens de specs zou die wel ruim sterk genoeg moeten zijn hoor.
Welke specs? Als ze adverteren met een gigabit ethernet poort en 1700Mbps Wi-Fi wil dat niet zeggen dat het apparaat dat constant aan kan. Heb wel eens eerder gezien dat er tussen LAN en WAN een bridge van inferieure kwaliteit zat waardoor er niet echt gigabit doorheen kon stromen.

Meet eens het CPU en geheugengebruik van de router tijdens doorlopende speed tests, dan weet je of de router zelf een capaciteitsprobleem heeft.

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1