iPhone XS Face ID werkt niet meer na IOS update

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishh
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-09 21:20
Beste Tweakers,

Sinds 1 maand heb ik issues met Face ID, dat die niet meer werkt en de volgende melding geeft:

A problem was detected with the TrueDepth Camera. Face ID has been disabled'

Dit heb ik op IOS14 gekregen, en had ik mezelf erbij neergelegd dat het eventueel aan mijn telefoon ligt die inmiddels al 3 jaar oud is bijna.

Na wat zoeken op het internet las ik dat meer gebruikers hier last van hebben sinds IOS14.

https://piunikaweb.com/20...-after-ios-14-7-1-update/

Nu heb ik hem naar IOS15 geupdated, maar nog steeds dezelfde issue. Contact opgenomen met Apple Support, diagnose opgestuurd en blijkt het inderdaad niet aan de hardware te liggen en is er gevraagd om mijn telefoon te resetten.

Dit ook gedaan, maar echter nog steeds niet werkend.
Zijn er meer gebruikers die dit eventueel ervaren en een oplossing hebben?

Alvast bedankt!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:33
Je zal dan toch een afspraak moeten maken met Apple, deze te laten repareren.
Apple zou dit toch moeten kunnen fixen, als zij dat niet kunnen, dan is er daadwerkelijk iets mis met de iPhone, en zouden ze het moeten repareren, of de iPhone vervangen, lijkt mij.

[ Voor 18% gewijzigd door absrnd op 29-09-2021 08:33 ]

• Diablo_GT
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09 00:21

Diablo_GT

nbx

Heb je problemen met laden? Bij de iPhone XS wilt een onderdeel van de laad circuit wel eens problemen geven waardoor ook je faceid wegvalt. Dit komt naar voren als je alles terugzet naar fabrieksinstellingen.

nbx

• Krishh
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-09 21:20
Diablo_GT schreef op woensdag 29 september 2021 @ 22:05:
Heb je problemen met laden? Bij de iPhone XS wilt een onderdeel van de laad circuit wel eens problemen geven waardoor ook je faceid wegvalt. Dit komt naar voren als je alles terugzet naar fabrieksinstellingen.
Zelf geen problemen met laden, heb nog gisteren even met Apple gesproken, zei gaven aan dat ik beste even naar de Apple Store kan gaan.

Weet niet of ik dat nog echt zie zitten aangezien dat ook voor mij wel een stukje rijden is. Denk dat ik er nog maar een maandje mee doe en verkoop hem dan wel.