Laptop voor dochter, lichte games

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enigmafan
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

enigmafan

Front- & backend ontwikkelaar

Topicstarter
Hallo allen,

ik merk dat het toch wel tricky is om een leuke laptop te vinden voor mijn dochter, dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen:

Wat ga je met je laptop doen?
Mijn dochter speelt graag Roblox, een grafisch niet te veeleisend spel. Het zou me niet verbazen als ze binnenkort nog wat grafisch intensere spellen wil gaan spelen maar ik vermoed geen 'nieuwste die alles nodig hebben' spellen. Anders dan spellen zit ze veel op forums, dus een goed toetsenbord is een pre.
De andere zaken (school dingen/huiswerk) zijn voor haar minder belangrijk (voor mij niet, maar goed)

Wat is je budget?
850 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop zal niet veel onderweg zijn, meer dat er binnenshuis van de ene naar de andere kamer wordt gegaan en af en toe 's mee naar opa. (Op school hebben ze Chromebooks).

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik had uit de laptop buy guides een voorkeur voor de Yoga slim, maar die in de bbg stonden zijn er al niet meer, maar ik heb wel 2 andere op het oog.
Ik wil het liefst een losse/niet in de cpu geïntegreerde grafische kaart
Ik denk dat minimaal 16gb werkgeheugen verstandig is.
SSD minimaal 512G

Ik heb een vergelijking gemaakt van 4 modellen die in mijn beleving voldoen aan mijn eisen.
https://tweakers.net/pric...;1562776;1558842;1703492/

Mijn vragen;
Is er een betere deal voor eenzelfde prijs?
Welke van de 4 is het geschiktst voor het doel?
Bij voorbaat dank.

[ Voor 2% gewijzigd door enigmafan op 29-09-2021 06:59 . Reden: URL was verkeerd ]

Mijn Sinterklaasspel voor de kids

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:16

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Het PW vergelijkingslinkje werkt niet.

Sowieso moet je de integrated graphics niet onderschatten. Vega 7 ~ 11 of Xe IGP's zijn best krachtig.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuffy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:25
Inderdaad dit gaat al prima met onboard graphics . Mocht je dan toch een losse kaart willen ( kost wel 200€ extra ) de gtx1650 4Gb ;

https://tweakers.net/pric...82k0000rmh/specificaties/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocwil
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-05 16:58
Als ze de laptop vooral aan tafel gebruikt en niet op schoot dan is voor gaming natuurlijk de laptop met het grotere scherm fijner, mocht daarentegen de laptop vaker op schoot gebruikt worden dan is mogelijk een iets lichtere/kleinere laptop fijner. my 2cent.

~ Portal 2 maps: linkje ~ LoL (EUW): Ocwil ~

• enigmafan
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

enigmafan

Front- & backend ontwikkelaar

Topicstarter
PD2JK schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 21:09:
Het PW vergelijkingslinkje werkt niet.

Ik zie het, dat was waarschijnlijk een dubbele paste...
Dit is de link goed: Prijsvergelijk

Sowieso moet je de integrated graphics niet onderschatten. Vega 7 ~ 11 of Xe IGP's zijn best krachtig.
Ik moet toegeven dat mijn minder goede ervaringen met integrated graphics wel gaan over 5 jaar (of zo) geleden toen ik een laptop had met integrated graphics die ik gruwelijk langzaam vond op grafisch gebied. Dat dat tegenwoordig beter is is ook wel weer logisch, ik zie best veel aanbod met de Intel Iris xe, die ik al een soort van had uitgefilterd met de gedachte dat dat te langzaam zou zijn.

Mijn Sinterklaasspel voor de kids