Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oranjester
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 27-10-2021
Mijn vraag
Mijn Samsung galaxy a40 valt regelmatig uit. Na het advies van de telefoonwinkel opgevolgd te hebben om mijn a40 gereset te hebben, blijft hij uitvallen. Soms start hij niet op na uitvallen en moet ik een periode wachten. Na een korte of lange tijd is hij tot nu toe altijd weer opgestart. Ook gebeurt er dat wanneer hij uit staat en ik hem in de oplader leg, hij signaal geeft dat hij opstart, zonder dat ik de opdracht hiertoe geef. Echter, echt opstarten doet hij niet. Het blijft dan bij het afwisselen van opstart scherm en scherm uit. Weet iemand het probleem of de oplossing?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Instagram, Youtube, WhatsApp, Signal, camera

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Gebeld met telefoonwinkels, maar allemaal hadden ze geen duidelijk idee. Uiteindelijk gaf een de tip te resetten. Ik heb mijn telefoon gereset. Ik heb op het probleem gegoogled maar kan geen informatie over dit probleem vinden. Het lijkt alsof het wel aan de accu zelf ligt, want soms valt hij spontaan uit na het openen van een willekeurige app. Niet per sé bij één specifieke app dus. Hiervoor dacht ik dat het aan de aansluiting lag van de accu, maar denk dat nu niet meer aangezien het ook gebeurt als de telefoon niet beweegt. :/

[ Voor 4% gewijzigd door oranjester op 28-09-2021 19:41 ]

Beste antwoord (via oranjester op 30-09-2021 16:20)

• Diablo_GT
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-05 01:57

Diablo_GT

nbx

Het is of je batterij of je laad/ dockconnector. Gezien die vaak uitvalt ga ik voor de accu. Dockconnector gaf ik aan omdat deze toestellen een slechte sealing hebben aan de onderkant waardoor deze toch waterschade opgelopen kan hebben aan de onderkant.

Houdt er tevens mee rekening dat alle opties buiten garantie je geld kost. Ook als je het niet laat repareren dan doe je of afstand van je telefoon of je betaalt onderzoekskosten van 40 euro dacht ik. Althans dit geld sowieso voor als je toestel naar Dynafix gaat.

Succes.

nbx

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:14
Klinkt inderdaad als een hardware probleem. Een elektrotechnicus zou mogelijk de diagnose kunnen stellen door alles door te meten. Echter de vraag is of het toestel die investering nog waard is? Voor Nederlandse begrippen is dit een gevalletje economisch total loss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oranjester
Bedankt voor je antwoord! Beter een nieuwe telefoon kopen dus..
Ik heb hem wel pas 1,5 jaar. Is het niet wat snel als er dan al zulk soort problemen ontstaan, of is het een grote kans dat dit door ongunstig vallen o.i.d. komt?

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:14
oranjester schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 23:25:
Bedankt voor je antwoord! Beter een nieuwe telefoon kopen dus..
Ik heb hem wel pas 1,5 jaar. Is het niet wat snel als er dan al zulk soort problemen ontstaan, of is het een grote kans dat dit door ongunstig vallen o.i.d. komt?
1,5 jaar heb je waarschijnlijk nog garantie. Toestel is bijna 3 jaar terug gelanceerd dus ik dacht dat je buiten de garantie periode zat. Opsturen dus.
Kan zeker door vallen komen, of waterschade, of een productie foutje. Is het eigen schuld kun je overwegen wel of niet te repareren en kosten te betalen, anders is reparatie gratis.

• oranjester
Hopen dan op dat productiefoutje.. ;), waterschade kan het in ieder geval niet zijn. Dank voor je meedenken!

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Diablo_GT
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-05 01:57

Diablo_GT

nbx

Het is of je batterij of je laad/ dockconnector. Gezien die vaak uitvalt ga ik voor de accu. Dockconnector gaf ik aan omdat deze toestellen een slechte sealing hebben aan de onderkant waardoor deze toch waterschade opgelopen kan hebben aan de onderkant.

Houdt er tevens mee rekening dat alle opties buiten garantie je geld kost. Ook als je het niet laat repareren dan doe je of afstand van je telefoon of je betaalt onderzoekskosten van 40 euro dacht ik. Althans dit geld sowieso voor als je toestel naar Dynafix gaat.

Succes.

nbx

• oranjester
Ik verwacht inderdaad ook de accu. Ja, klopt. Hopen dat het in de garantie valt 😬 Ben dit probleem alleen niet vaker tegengekomen op fora...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijke
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19-04-2022
Ik heb exact hetzelfde probleem; mijn A40 valt regelmatig uit, start soms opnieuw op, maar gaat soms ook helemaal uit en ik krijg m dan niet meer direct aan. Ook het steeds opnieuw tonen van het opstartscherm als de telefoon uit is en aan de lader zit.
Ik vermoed dat het bij mij is veroorzaakt door waterschade :'(

Ik ben benieuwd of je probleem is opgelost en zo ja hoe ;)
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaaikeSteenberg
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 04-04-2022
Ik heb hetzelfde probleem!
heel irritant! mocht het bij jou verholpen zijn, wil je je geheim delen? dan weet ik hoe ik mijn telefoon weer aan de praat krijg!
Pagina: 1