Toon posts:

Toshiba 4600 niet stabiel

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal, B-)

Ik heb hier 2 Toshiba's Satelite Pro 4600's.
Allebei vertonen kuren, problemen met het openen van bestanden, videokaart niet herkennen, Pcmcia device niet kunnen vinden. Dit gebeurt onder Dos en w98se en NT4.0 sp6a.
Er is geen vaste lijn op te trekken waar deze fouten vandaan komen (HD, Geheugen, etc).
Een laptop heb ik al op versie 2.50 geflasht ivm bug fix Pcmcia devices, maar daar blijf ik ook nog steeds problemen ondervinden. Deze twee laptops zijn uit den treure getest (60 uur per laptop) met diverse bios instelling drivers en OS'en. :'(

Nu is mijn vraag niet of iemand een idee heeft wat het is (tenzij je dit ook ervaren heb en de de oplossing weet)
maar eerder of er nog andere mensen zijn die stabiliteits problemen ondervinden met deze laptop serie van toshiba.
(oplossingen mogen ook wel)

Dus heeft iemand ideeën / oplossing / reacties :?
Alle hulp word op prijs gesteld.

• Caspar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 21:50
Zo, komt dit me even bekend voor. Een van mijn collega's heeft ook de 4600 en die bevriest bij het minste of geringste. Als hij zijn werkmap bijwerkt kan hij direct erna zijn computer opnieuw opstarten want anders wordt de laptop onwerkbaar. :(

Heb inmiddels alle drivers van Toshiba wel geprobeerd en de BIOS geupdate. Heb ook al contact opgenomen met Toshiba maar nog geen antwoord.

Verwijderd

Topicstarter
weet ik in ieder geval dat ik niet de enige ben.
Ik heb ook nu kontakt met Toshiba zelf en die zouden met spoed kontakt opnemen met mij als ze weten wat het kan zijn.
Hun reactie zal ik wel hier posten.

Verder zijn alle reacties nog van harte welkom.....
:)

Verwijderd

Heb je al geprobeerd met windows 2000. Ik heb inderdaad ook veel problemen gehad met win'98. Toen ik windows 2000 installeerden ging alles perfect. Het leek wel dat de machines niet met windows 98 wilden werken, maar alleen met windows 2000. Veel succes. Blijven vage dingen die laptops.

• Caspar
Ik zou met alle plezier Windows 2000 erop zetten, maar dat mogen we niet van ons moederbedrijf.

Maar lossen de problemen daar wel mee op? Anders ga ik het hier nog maar eens een keer op de tafel gooien of het echt niet mogelijk is. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat het probleem dan nog niet opgelost is, dit omdat deze problemen zich hier voordoen in DOS en WinNT.
Ik hoop iets spoedig te horen van Toshiba.... |:(
Ik denk zelf dat het een timing probleem is.
Maar ik wacht af wat Toshiba te melden heeft.

Mzzl en Succes...
Ray...... :)

• pixel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2024
Ik heb ook een 4600 en die doet het goed

brabrabrabra...

Verwijderd

Kan je ook niet windows 2000 "lenen" om te kijken hoe die reageert, zo kan je even testen wat die doet. Als het goed gaat, dan heb je een sterke argument om windows 2000 te kopen, zoniet dan zou ik die laptop maar even terugsturen naar toshiba. Misschien is die laptop wel gaar......

Suc6

• Caspar
Misschien doe ik dat wel, dat lenen. Ik denk niet dat de laptop gaar is, mijn eigen 4300 had ook vergelijkbare symptonen en die zijn zonder er iets aan te doen weer verdwenen. :?

Verwijderd

Het blijven ook laptops he..... Maaruh laat het ff weten als het gewerkt heeft met w2k. Laterz

Verwijderd

laptops zijn over et algemeen niet zo stabiel als gewone PC's ....maar et verschil is niet meer zo groot

Verwijderd

Wij moesten op onze werk heel even met Toshiba Tecra 8100 werken. Wat een bagger dingen waren dat zeg :(. Hele tijd vast lopen op Win98. Moest telkens m'n onboard modem/netwerk kaart instaleren om op het internet te komen.
Doe mij maar een Sony Viao :P

Verwijderd

Dat klopt, maar dat is ook zo'n laptop die alleen goed werkt met w2k. Het blijft een vaag probleem. Als je een 4600 of 8100 installeert met win98, dan gaat die laptop gewoon k.t, maar als w2k installeert, dan zijn het superdingen. Heb al aardig wat van die dingen geinstalleerd, maag geen enekel laptop is hetzelfde. |:(

Verwijderd

;(

Ging ff niet goed met typen.
Pagina: 1