[KPN] Roaming storing?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETH0.1
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 04-10-2023
Mijn schoonvader belde, ze zitten in een huisje zuid frankrijk, omgeving Perpignan.

Vanmorgen in de supermarkt: Hij kon niet pinnen, na thuis contant geld te hebben gehaald zei de kassa mevrouw dat er een internet storing was, goed dat kan.

Vervolgens bij het huisje heb ik een 4g mifi router liggen, dat heeft de afgelopen dagen gewoon gewerkt en is verbonden met orange, ook dat werkt niet

WiFi uitgezet, gsm's zijn verbonden met Bouygues en SFR, beide hebben geen verbinding,

Nu kan het probleem van het pinnen los staan van het 4g probleem, ze hebben beide een kaart van simyo en de mifi router heeft een sim van LycaMobile, wat volgens mij allemaal KPN is

Bellen werkt wel als normaal

Bij KPN kan ik niets vinden, iemand een idee?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutch_Celt
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:50

Dutch_Celt

Jollygood

Storing bij franse providers?

Zou ook de storing in de winkel kunnen verklaren als deze wat grootschaliger is.

Zie so snel alleen geen storingspagina bij zowel sfr als bouygues

Edit:

In elk geval bij sfr iets aan de hand:

https://assistance.sfr.fr/form/incidents/reseau-mobile.html
Nous avons identifié un incident réseau dans votre commune qui peut être à l’origine des perturbations que vous rencontrez.
Nous mettons tout en œuvre pour rétablir le service dans les meilleurs délais.
Nous vous prions de nous excuser pour la gêne occasionnée.

Pensez à redémarrer votre mobile régulièrement : cette opération permet de retrouver un fonctionnement nominal de vos services.
Pour bénéficier d’une couverture améliorée à l’intérieur d’un bâtiment, pensez à activer les appels Wifi
City: PERPIGNAN (66000)
We have identified a network incident in your town that may be the cause of the disruptions you are experiencing.
We are doing everything we can to restore service as soon as possible.
We apologize for the inconvenience caused.

Remember to restart your mobile regularly: this operation will restore nominal operation of your services.
To benefit from improved coverage inside a building, consider activating WiFi calls
Edit 2:

Ook bouygues lijkt:

https://www.assistance.bo...ile-incident-panne-reseau
Que se passe-t-il ?

Un incident sur notre réseau peut perturber vos services mobiles. Nous faisons le maximum pour le résoudre au plus vite. Le retour à la normale est prévu pour le 08/10/2021
What's going on ?

An incident on our network can disrupt your mobile services. We are doing our best to resolve it as quickly as possible. The return to normal is scheduled for 08/10/2021

[ Voor 92% gewijzigd door Dutch_Celt op 28-09-2021 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETH0.1
Dutch_Celt schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 17:58:
Storing bij franse providers?

Zou ook de storing in de winkel kunnen verklaren als deze wat grootschaliger is.

Zie so snel alleen geen storingspagina bij zowel sfr als bouygues

Edit:

In elk geval bij sfr iets aan de hand:

https://assistance.sfr.fr/form/incidents/reseau-mobile.html

[...]

[...]

Edit 2:

Ook bouygues lijkt:

https://www.assistance.bo...ile-incident-panne-reseau

[...]

[...]
Maar dan nog, stel dat het wel bij de providers zou zitten, meerdere problemen bij verschillende providers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunnybird
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:19
Ik gebruik op dit moment de Franse provider free en we hebben de hele dag gewoon verbinding gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETH0.1
sunnybird schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 20:35:
Ik gebruik op dit moment de Franse provider free en we hebben de hele dag gewoon verbinding gehad.
welke regio?

• sunnybird
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:19
We rijden met de camper door Frankrijk en zijn begonnen in de Elzas en gisteren zaten we in de buurt van Rochefort. Nog nooit problemen gehad.

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-05 12:35
Als ik het goed begrijp heb je een Nederlandse mifi router op dat adres in Frankrijk liggen? Hoe lang ligt dat ding daar en is die in de tussentijd al eens in Nederland geweest? Bij het invoeren van gratis roaming binnen de EU heeft de Europese Unie ingebouwd dat je niet langer dan x maanden achter elkaar data over de grens kunt gebruiken om te voorkomen dat mensen bv goedkope abonnementen in Oost-Europa afsluiten om hier dagelijks te gebruiken. Geen idee of dat actief gemonitord wordt maar het kan een oorzaak zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat heeft niet kunnen pinnen in Frankrijk te maken met KPN?
Pagina: 1