Bij terugkomst van vakantie van 2 weken staat me een verassing te wachten.
Mijn zelf samengestelde werk PC boot niet meer.
Hij zit in een oneindige loop en switcht de PSU on/off
Ik heb code 00 op het moederboard, geen Q leds.
Ik heb ook geprobeerd met 1 RAM stripje, geen RAM, alle onnodige kabels losgekoppeld, nieuwe PSU geprobeerd, oude BIOS geflashed via USB stick, clear CMOS switch, caps doorgemeten
Ik raak een beetje door mijn opties heen.
Opvallend is wel dat het rebooten verdwijnt als je 8pin CPU power loshaalt.
Maarja dan ook geen werkende PC en fan PSU spint dan ook niet.
Het zit hem denk ik vooral in de power on test van het moederboard.
De mosfets rondom de CPU socket hebben ook heatsink blokken die ik even heb weggehaald.
Valt me op dat zwarte soldermask bij de mosfets er zweterig uit ziet.
Ik stond op het punt om een nieuw moederboard te bestellen, maar hij word niet meer verkocht.
Ik kom nu in een aardige kettingreactie.
Meeste moederboarden is geen 1150 socket meer en DDR3 RAM strips kan ik ook weinig meer mee dan.
Wat zou ik nog kunnen proberen?
Op internet las ik dat iemand de digi+ chip had aangedrukt en daarmee alles heeft opgelost, maar geen idee of het om exact dezelfde maximus board ging
Mijn zelf samengestelde werk PC boot niet meer.
Hij zit in een oneindige loop en switcht de PSU on/off
Ik heb code 00 op het moederboard, geen Q leds.
Ik heb ook geprobeerd met 1 RAM stripje, geen RAM, alle onnodige kabels losgekoppeld, nieuwe PSU geprobeerd, oude BIOS geflashed via USB stick, clear CMOS switch, caps doorgemeten
Ik raak een beetje door mijn opties heen.
Opvallend is wel dat het rebooten verdwijnt als je 8pin CPU power loshaalt.
Maarja dan ook geen werkende PC en fan PSU spint dan ook niet.
Het zit hem denk ik vooral in de power on test van het moederboard.
De mosfets rondom de CPU socket hebben ook heatsink blokken die ik even heb weggehaald.
Valt me op dat zwarte soldermask bij de mosfets er zweterig uit ziet.
Ik stond op het punt om een nieuw moederboard te bestellen, maar hij word niet meer verkocht.
Ik kom nu in een aardige kettingreactie.
Meeste moederboarden is geen 1150 socket meer en DDR3 RAM strips kan ik ook weinig meer mee dan.
Wat zou ik nog kunnen proberen?
Op internet las ik dat iemand de digi+ chip had aangedrukt en daarmee alles heeft opgelost, maar geen idee of het om exact dezelfde maximus board ging