Ik woon hier nog niet, vanaf 20 oktober krijgen wij de sleutel van ons nieuwe huis.
Vandaar dat ik qua schaduw e.d. nog niet alles 100% goed kan beantwoorden.:strip_exif()/f/image/MjW56wGTAPjkvnCAiS4WIZhj.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/T1FFYZWrrQZPptXyAssRC0LO.png?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/Ljv3XuUnEWkjqRt7pwrwh6NI.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/NxaER1Fgf2gDYPb7l7JH8UD3.png?f=user_large)
/f/image/GN7nkRc7VI53WpGHrNFCcgSr.png?f=fotoalbum_large)
Er zit een dakkapel op die helaas wat ruimte wegneemt en nog wat pijpjes die eventueel voor een klein beetje schaduw kunnen zorgen.
Eventueel nog een aantal m2's aan de voorzijde, echter zal dit niet de moeite waard zijn denk ik?
Tussen de buren staat niet alleen een schutting maar ook hoge leibomen.
Doel is besparen op de maandlasten.
Zonnepanelen zijn van het type "DM375M6-60HBB".
De omvormer is er 1 van Huawei, "SUN2000-2KTL-L1" tot 3000Wp.
Verwachting van opgewekte energie is 2408kWh, berekende besparing komt neer op €590,- per jaar.
Netto prijs is €3739,- voor 2960Wp.
Vanwege een dakkapel en wat dakramen gaat er flink wat ruimte verloren waar dus geen zonnepanelen kunnen komen.
Ik ben benieuwd wat jullie van de prijs vinden t.o.v. de opbrengst en of jullie denken dat er mogelijk nog ergens wat te behalen valt, bijvoorbeeld evt. aan de noordzijde.
Schiet en/of vraag maar raak, alvast bedankt!
Vandaar dat ik qua schaduw e.d. nog niet alles 100% goed kan beantwoorden.
Foto's
:strip_exif()/f/image/MjW56wGTAPjkvnCAiS4WIZhj.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/T1FFYZWrrQZPptXyAssRC0LO.png?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/Ljv3XuUnEWkjqRt7pwrwh6NI.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/NxaER1Fgf2gDYPb7l7JH8UD3.png?f=user_large)
/f/image/GN7nkRc7VI53WpGHrNFCcgSr.png?f=fotoalbum_large)
Beschikbare (dak)ruimte
+/- 70m2Er zit een dakkapel op die helaas wat ruimte wegneemt en nog wat pijpjes die eventueel voor een klein beetje schaduw kunnen zorgen.
Eventueel nog een aantal m2's aan de voorzijde, echter zal dit niet de moeite waard zijn denk ik?
Schaduw
In het begin van de dag zal er geen schaduw zijn, op het einde van de middag wel.Tussen de buren staat niet alleen een schutting maar ook hoge leibomen.
Jaarverbruik
+/- 3000 á 3500 kWhHuidige elektriciteitsaansluiting
Er zit een 3-fase aansluiting, ik vermoed dat het 3x25A is.Budget en doel
Budget (max) rond de €5000,- inclusief installatie, exclusief BTW.Doel is besparen op de maandlasten.
Wie gaat het project uitvoeren
Installatie zal niet door mijzelf gedaan worden, ik wil alles uitbesteden.Bijhouden van data
Laat nu de data van de zonnepanelen van mijn huidige woning syncen met PVoutput, dat is wat mij betreft voldoende.Reeds verkregen offertes
Heb een offerte van Zonneplan liggen, zij kunnen 8 * zonnepanelen van 370Wp leveren met Zonneplan One optimizers en met een Zonneplan One omvormer.Zonnepanelen zijn van het type "DM375M6-60HBB".
De omvormer is er 1 van Huawei, "SUN2000-2KTL-L1" tot 3000Wp.
Regio
Het huis staat in Berghem, omgeving Oss.Verwachting van opgewekte energie is 2408kWh, berekende besparing komt neer op €590,- per jaar.
Netto prijs is €3739,- voor 2960Wp.
Vanwege een dakkapel en wat dakramen gaat er flink wat ruimte verloren waar dus geen zonnepanelen kunnen komen.
Ik ben benieuwd wat jullie van de prijs vinden t.o.v. de opbrengst en of jullie denken dat er mogelijk nog ergens wat te behalen valt, bijvoorbeeld evt. aan de noordzijde.
Schiet en/of vraag maar raak, alvast bedankt!