Vraag

• Remcoder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-10 09:43
Aangezien ik mijn werkgever waar ik verplicht een iPhone moest gebruiken heb verlaten ben ik in de markt voor een nieuwe telefoon.

Na jaren gedoe, gezeik, en gezanik gehad te hebben met iPhones wil ik weer terug naar mijn oude liefde, Android.

Vroeger heb ik veel toestellen van Sony gehad, omdat ze een vrij kale Android leverden zonder rare fabrikant specifieke apps waar je totaal niets mee doet, maar die wel verplicht ruimte staan in te nemen en updates moeten krijgen wat meer ruimte kost. Nu zou ik daar weer naar terug kunnen gaan, maar ik lees wisselende reviews over hun toestellen dus ik sta er open voor om toestellen van andere fabrikanten te proberen.

Welke fabrikanten leveren tegenwoordig nog mooie kale roms met hun toestellen, of welke toestellen zijn eenvoudig te flashen met een eigen rom zonder bloathware?

Alle reacties

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:08

ThunderNet

Flits!

De meeste Nokia's hebben Android One :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:22

Pazo

Mroaw?

Je kunt ook bijvoorbeeld LineageOS nemen.
Ik heb mijn huidige telefoon uitgezocht a.d.h.v. voor welke toestellen ze een rom en installatiebeschrijving hebben (heb nu een S10 Plus met Lineage). Evt. kan je installeren met Google Play services, kan ook zonder.

https://download.lineageos.org/ (links staan alle merken / toestellen).

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Google met hun Pixel range?

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:19

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Je openingspost voldoet momenteel niet helemaal aan de wensen/eisen die we er aan stellen. Zo is het belangrijk om eerst wat eigen onderzoek te doen voordat je een topic opent. Zie ook: Het algemeen beleid #quickstart

Zou je dus even het volgende willen toevoegen:
- Welke merken / toestellen heb je zelf al gevonden?

Op die manier kunnen we je een stuk beter helpen.

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Remcoder schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 14:52:
Aangezien ik mijn werkgever waar ik verplicht een iPhone moest gebruiken heb verlaten ben ik in de markt voor een nieuwe telefoon.

Na jaren gedoe, gezeik, en gezanik gehad te hebben met iPhones wil ik weer terug naar mijn oude liefde, Android.

Vroeger heb ik veel toestellen van Sony gehad, omdat ze een vrij kale Android leverden zonder rare fabrikant specifieke apps waar je totaal niets mee doet, maar die wel verplicht ruimte staan in te nemen en updates moeten krijgen wat meer ruimte kost. Nu zou ik daar weer naar terug kunnen gaan, maar ik lees wisselende reviews over hun toestellen dus ik sta er open voor om toestellen van andere fabrikanten te proberen.

Welke fabrikanten leveren tegenwoordig nog mooie kale roms met hun toestellen, of welke toestellen zijn eenvoudig te flashen met een eigen rom zonder bloathware?
Een Motorola of een Google Pixel. Is je budget niet veel dan zou ik een Motorola nemen, die gebruik ik zelf met veel plezier. Er zullen ongetwijfeld opmerkingen over het update-beleid komen, persoonlijk vind ik dat reuze meevallen. Is je budget wat hoger dan is een Pixel een no-brainer.
Pagina: 1