Mijn vraag
Wat is de beste manier om virtuele machines te deployen.
Die vervolgens aan een domein moeten hangen
Relevante software en hardware die ik gebruik
VmWare met verschillende Windows Server (2008, 2016, 2019) versies.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Bij het deployen van een OVF in Vmware, dan heb ik een nieuwe schone machine in het virtuele park. Als ik deze machine wil toevoegen aan het domein, dan kan dit niet vanwege dubbele SID.
Dit is op te lossen door Sysprep te draaien, maar deze reset alle settings van de vm.
Sysprep /mode:vm schijnt een optie te zijn van sysprep, maar ik zie niet wat dit anders doet dan zonder /mode:vm
Is er een betere manier om "clean" virtuele machines te bewaren, die vervolgens zonder sysprep aan het domein te hangen zijn?
Wat is de beste manier om virtuele machines te deployen.
Die vervolgens aan een domein moeten hangen
Relevante software en hardware die ik gebruik
VmWare met verschillende Windows Server (2008, 2016, 2019) versies.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Bij het deployen van een OVF in Vmware, dan heb ik een nieuwe schone machine in het virtuele park. Als ik deze machine wil toevoegen aan het domein, dan kan dit niet vanwege dubbele SID.
Dit is op te lossen door Sysprep te draaien, maar deze reset alle settings van de vm.
Sysprep /mode:vm schijnt een optie te zijn van sysprep, maar ik zie niet wat dit anders doet dan zonder /mode:vm
Is er een betere manier om "clean" virtuele machines te bewaren, die vervolgens zonder sysprep aan het domein te hangen zijn?