Meerdere pogingen tot aanmelding mail mislukt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:14
Kreeg vandaag de volgende melding: Ongewone aanmeldingsactiviteit voor Microsoft-account

Tekst: Er is ongewone activiteit vastgesteld voor een recente aanmelding bij het Microsoft-account ........ Je hebt je bijvoorbeeld aangemeld vanaf een nieuwe locatie of via een nieuw apparaat of nieuwe app.
De toegang tot uw Postvak IN, uw lijst met contactpersonen en uw agenda is geblokkeerd voor deze aanmelding om ervoor te zorgen dat uw account beschermd blijft. U moet uw recente activiteiten controleren en herstelacties uitvoeren. U moet bevestigen dat u de recente activiteiten hebt uitgevoerd om weer toegang tot uw account te krijgen.
Recente activiteiten controleren

Na controle blijkt dat de afgelopen twee maanden meerdere malen (vanaf verschillende locaties) is geprobeerd aan te melden op mij account maar dat dit steeds is mislukt.

Wat moet ik hier mee? Een degelijke hacker kan toch wel je wachtwoord achterhalen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Als ik naar de geschiedenis van mijn Microsoft account ga kijken dan zie ik ook regelmatig mislukte inlogpogingen van verschillende locaties. Ik vermoed dat men gewoon probeert met oude inloggegevens uit datalekken uit het verleden waarin mijn e-mailadres + wachtwood voorkomt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

aaaido schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 10:41:
Een degelijke hacker kan toch wel je wachtwoord achterhalen?
Bij een degelijk wachtwoord (bijv. een stuk of 5 woorden) is dat erg lastig. Behalve als men op je PC meekijkt, natuurlijk. Of inderdaad je op meer dan 1 site hetzelfde wachtwoord gebruikt.

Maar sowieso: schakel MFA in! Liefst met een authenticator app op je foon / tablet, maar kan ook met sms of zo. https://account.microsoft.com/security -> geavanceerd.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)