Activision treft schikking met toezichthouder om behandeling

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:39
nieuws: Activision treft schikking met toezichthouder om behandeling medewerkers

@arnoudwokke

Er lijken wat fouten in dit artikel te staan.

Zo was JAB niet 'de directeur', hij was President, de functie van CEO (wat wij hier in de volksmond 'de directeur' noemen) is bij Blizzard na het vertrek van Mike Morhaime niet meer ingevuld. President is daar normaliter een afgezwakte invulling van, waarbij normaliter de President rapporteert aan de CEO. JAB was zeker de verantwoordelijke leidinggevende bij Blizzard, maar ik denk niet dat je hem ' de directeur' kan noemen.

Verder staat er:
Ook de SEC heeft de gamemaker gedagvaard om de behandeling van vrouwelijke medewerkers
Maar dat heeft de SEC helemaal niet, de SEC heeft een onderzoek gestart om te kijken of ATVI de aandeelhouders wel correct en tijdig geïnformeerd heeft over het lopende onderzoek van de DFEH

Dat is natuurlijk heel wat anders dan zoals het er nu staat.

[ Voor 19% gewijzigd door Dennism op 28-09-2021 09:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:09

arnoudwokke

Redacteur
Zo was JAB niet 'de directeur', hij was President, de functie van CEO (wat wij hier in de volksmond 'de directeur' noemen) is bij Blizzard na het vertrek van Mike Morhaime niet meer ingevuld. President is daar normaliter een afgezwakte invulling van, waarbij normaliter de President rapporteert aan de CEO. JAB was zeker de verantwoordelijke leidinggevende bij Blizzard, maar ik denk niet dat je hem ' de directeur' kan noemen.
Hij was de hoogste in de organisatie toch? Dan lijkt directeur me een prima bewoording daarvoor. We zijn geen FD, en de functietitel 'president' roept in het Nederlands vooral politieke associaties op denk ik :)
Maar dat heeft de SEC helemaal niet
Misschien is ook dit een vertaal-ding. Ik ken 'subpoena' alleen als dagvaarding, zou jij pleiten voor een andere betekenis?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:39
arnoudwokke schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 11:13:
[...]

Hij was de hoogste in de organisatie toch? Dan lijkt directeur me een prima bewoording daarvoor. We zijn geen FD, en de functietitel 'president' roept in het Nederlands vooral politieke associaties op denk ik :)
Hij was binnen Blizzard inderdaad wel de hoogst geplaatste medewerker na het opstappen van de directeur. Ze hebben hem echter expliciet niet gepromoveerd naar directeur, maar naar president. Wat een bewuste keuze is geweest van ATVI. Vandaar dat ik niet weet of de benaming directeur correct is (ik denk eigenlijk dus van niet). Net zo als dat ze nu het nieuwe leiderschap de functie 'co-leader' hebben gegeven, wat eigenlijk een nog verdere afzwakking is, dan dat president al was.
Misschien is ook dit een vertaal-ding. Ik ken 'subpoena' alleen als dagvaarding, zou jij pleiten voor een andere betekenis?
De SEC doet wel een onderzoek, inclusief dagvaardingen inderdaad, dat deel klopt wel. Echter de SEC doet geen onderzoek naar:
Ook de SEC heeft de gamemaker gedagvaard om de behandeling van vrouwelijke medewerkers
De SEC onderzoekt of ATVI de aandeelhouders correct geïnformeerd heeft over het lopende onderzoek, of vrouwelijke medewerkers al dan niet correct behandeld zijn daar kijken zij niet naar en daar hebben ze dus ook niet voor gedagvaard.