Grote dataproblemen door Stack, service is waardeloos

Pagina: 1
Acties:
  • 621 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy4all
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22-03 14:43
Eerder heb ik probleemloos de gratis versie van Stack op een computer gebruikt.
Maar nu had ik Stack gekozen als oplossing voor de back-up van 2 pc's. Op elke pc een hele partitie synchen om het overzichtelij te houden en 1 gedeelde map voor beide computers. Dat laatste is al een heel aparte procedure met ene link die verstuurd moet worden, heel onlogisch.
Wat bleek nu? De synchronisatie liep vast omdat er geen schijfruimte meer was. Geen schijfruimte?!? :(
Stack was alle bestanden van de hele partitie naar de andere pc aan het kopiëren en een hele map was zoekgeraakt. :'(
Het ergste van alles: de klantenservice laat het totaal afweten. Er is niemand die zich echt met het probleem bezzighoudt, respons duurt uren, soms dagen. Bij het terughalen van de verloren map kreeg ik ook geen enkele assistentie: de enige optie was de hele partitie terugzetten (we hebben nu al dag 3...). Dat kon natuurlijk niet, omdat dan alle mutaties in die tussentijd van lopende projecten weer verloren zouden gaan.
Na nog eens 2 dagen radiostilte |:( was de backup ook al van hun server verwijderd, er was niets gedaan om die te bewaren ('kan niet'), dus nu is er helemaal niets meer aan te doen.
het werk in die map ben ik kwijt, evenals vele uren van probleemoplossing, en nu wachten me nog vele uren om de verkeerd getransporteerde data weer uit te filteren, te controleren of die op de andere schijf nog aanwezig is en vervolgens terug te zetten of te verwijderen.

Conclusie: totaal onbetrouwbare software en waardeloze service.
Een amateuristische omgecing waaraan geen mens, en zeker geen zakelijke gebruikers!, zijn data aan tooe zou moeten vertrouwen. Als je dit leest: je bent gewaarschuwd!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patviev
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-05 07:48
Vervelend dat je werk kwijt bent en zoveel tijd kwijy bent met het oplossen daarvan.

Voor mij werkt Stack ideaal als backup en herken mij niet in jouw problemen. Al moet ik zeggen dat ik het alleen gebruik om bestanden van de computer encrypted naar stack op te slaan.

Om meerdere devices (telefoon, pc, laptop) bestanden te syncen gebruik ik Syncthing. Daarmee worden wijzigingen in bestanden op periodieke (zelf instelbaar) momenten overal gewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Open gerust een nieuw topic als je vragen hebt over terughalen van de data, of om een discussie te starten over welk alternatief je kunt gaan nemen. Maar als het puur om het ranten gaat, kan je beter een blog schrijven dus ik ga dit maar sluiten :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.