[MDT/WDS] ProxyDHCP service did not reply to request

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansie078
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 06-01-2023
Beste lezer,

Ik ben bezig met een eigen WDS/MDT server. Het lijkt allemaal prima te werken tot ik de error ''ProxyDHCP service did not reply to request on port 4011'' krijg. Het gekke is dat ik de error soms krijg.

Ene keer werkt het en de andere keer krijg ik de error. WDS, MDT en DHCP zijn op 1 server gezet bij mij en port 60, 66 en 67 zijn ook allemaal geconfigureerd. Heeft iemand misschien enige idee hoe ik dit probleem kan oplossen?

Op 2 client is het me gelukt om via MDT windows erop te zetten, maar nu heb ik een nieuwe task sequence toegevoegd voor image capture en probeer ik mijn clients weer via PXE te starten maar krijg ik steeds ''ProxyDHCP service did not reply to request on port 4011''

Mocht iemand iets weten hoor ik het graag! Mocht er iets onduidelijk zijn zal ik het beter proberen uit te leggen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:49
Zet je optie 60 eens uit je je DHCP server met alleen 66,67 zou het prima moeten lukken.

Is de DHCP server waar MDT en WDS op draaien wel de enige dhcp server in je netwerk of heb je er stiekem meer?

[ Voor 73% gewijzigd door HKLM_ op 27-09-2021 20:47 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansie078
Optie 60 staat niet in mijn DHCP scope, enkel in de server options binnen DHCP. Daar had ik hem eerder verwijderd maar toen konden de clients al helemaal geen verbinding meer met de server maken.

Dit is mijn enige DHCP server ja. De server en clients staan ook allemaal in het zelfde LAN segment.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik meen me te herinneren dat ik hier ook ooit eens mee heb gezeten, maar ik durf niet meer te zeggen hoe ik het heb opgelost. Ik dacht dat het iets te maken had met legacy bios pxe en uefi bios pxe, dus dat hij het bij de ene wel doet en bij de andere niet of viceversa. Dan zou je moeten kijken naar je boot files of die wel bestaan in de juiste dir op de WDS omgeving. Dit is wat ik nog heb in mijn notities, wellicht dat het je in de juiste richting duwt:
code:
1
2
UEFI BOOT:        boot\x64\wdsmgfw.efi
LEGACY BOOT:      boot\x64\wdsnbp.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:49
Enforcer schreef op woensdag 29 september 2021 @ 14:02:
Ik meen me te herinneren dat ik hier ook ooit eens mee heb gezeten, maar ik durf niet meer te zeggen hoe ik het heb opgelost. Ik dacht dat het iets te maken had met legacy bios pxe en uefi bios pxe, dus dat hij het bij de ene wel doet en bij de andere niet of viceversa. Dan zou je moeten kijken naar je boot files of die wel bestaan in de juiste dir op de WDS omgeving. Dit is wat ik nog heb in mijn notities, wellicht dat het je in de juiste richting duwt:
code:
1
2
UEFI BOOT:        boot\x64\wdsmgfw.efi
LEGACY BOOT:      boot\x64\wdsnbp.com
Je hebt gelijk dit hoort ook bij DHCP optie 67 je kan er alleen maar 1 hebben volgens mij.
@Hansie078 Gebruik je UEFI of LEGACY boot?

Cloud ☁️

• Hansie078
Hii jongens,

Probleem is helaas niet opgelost maar wel heb ik gisteren een nieuwe MDT/WDS server gebouwd en dat werkt nu wel. XML file etc werkt allemaal naar behoren.

Dank voor jullie hulp in ieder geval!
Pagina: 1