Hulp nodig bij aankoop eerste zelfbouw pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0oUdER
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 16-12-2021
Hallo allemaal,

Ik wil voor het eerst zelf een pc gaan maken.
Nu ben ik al een tijdje aan het rondkijken op internet, naar wat ik allemaal nodig heb.
Ik denk te weten wat ik nodig heb en dit past in mijn budget van plus minus 1.000 euro voor de pc.

Mijn vraag aan jullie is, wat is een goede en betrouwbare winkel en/of site waar ik terecht kan.

Alvast dank voor jullie antwoord.

Groetjes.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2.DIE.4
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-05 23:26
Alternate, Azerty, Megekko, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 00:10
Wat wil je gaan doen met de PC? Ga je gamen, of is het vooral voor internet/photoshop/vidoes monteren, of nog iets anders? Als je gaat gamen - welke games speel je, op welke resolutie, hoeveel fps verwacht je? Is de € 1000 voor de PC alleen, of verwacht je ook een monitor, toetsenbord en muis hiervoor? Wil je een PC met wifi of is vast netwerk genoeg?

Kortom - beantwoord de vragen uit de topic start, dan kunnen we wellicht verder komen.

• 0oUdER
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 16-12-2021
garaag wil ik gamen en een beetje voor school gebruiken maar geen internet/photoshop/vidoes monteren voor de games speel ik graag metro exobus, mincraft, fallout, en sea of thieves op welke resolutie weet ik niet fps dat je teminsten normaal kan spelen maar hoeft niet eits extrems te zijn het is aleen voor de pc

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
hoi, welkom op tweakers.
we verwachten hier eigen inzet, dat houdt in dat je zelf je eerste (basis)onderzoek doet (ipv je 'huiswerk' hier neergooien).
begin eens te lezen, zoek eens na wat voor monitor je hebt, en wat voor computer je nodig zou hebben om de framerate van die monitor maximaal te houden op de hoogste resolutie die die monitor aankan, voor de spellen die je speelt (op high/ultra settings).
dan zien we je over een dag of wat hier terug, en dan maken we 't inhoudelijk! :)

edit: megekko / alternate / meeste sites van de pricewatch

[ Voor 4% gewijzigd door dyrc op 29-09-2021 20:49 ]