Vervanging oude game pc met nieuwe prebuilt game pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ykeer3
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 28-09-2021
Hallo iedereen,

Lang lurker van tweakers, maar nu vraag ik jullie hulp. Vroeger was ik meer van het zelf bouwen (ivm budget), maar nu ik meer geld heb om uit te geven en onderdelen duurder geworden zijn, begrijp ik dat prebuilt redelijker qua prijs/kwaliteit geworden zijn. Klopt dat?

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen, beetje werk gerelateerde dingen af en toe(werk niet in IT, dus niets bijzonder wat dat betreft nodig). Ik heb een 4k monitor(60hz), dus het zou fijn als ik rpg's en actiespellen onder die voorwaarden kan spelen onder goede settings. Ben geen streamer of competitieve gamer.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zou er de komende 5-10 jaar mee rond willen komen, dus ik heb een budget van rond 2000 euro voor over om een compleet systeem. Merk maakt me niet heel erg uit. Boven 2200 wordt te duur. Als het kan rond of onder 2000 euro behouden. Ik begrijp dat azerty een eerlijk en goed bedrijf is. Ik zag de volgende prebuilt: link , maar ik weet niet of dit voldoende, teveel, of totaal niet past bij mijn wensen van hierboven.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hij hoeft niet muisstil te zijn, maar dat je hem niet hoort hard werken als er gegamed wordt. Zuinig is altijd goed.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons? Of de prebuilt van hierboven aansluit op mijn wensen of mogelijk ergens anders een beter prebuilt bestaat die bij mij past binnen de budgetgrenzen.

Heel erg bedankt voor jullie hulp alvast.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• speuler
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 20-03-2024
NVM mijn bril was zo beslagen dat ik de link niet zag sorry

[ Voor 66% gewijzigd door speuler op 27-09-2021 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2.DIE.4
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-05 23:26
Ik vind hem nogal duur voor wat het is. Heb je al eens geprobeerd iets samen te stellen met de PC-Builder van Alternate bijvoorbeeld? Dan kies je de individuele componenten en ben je zeker over de kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ykeer3
2.DIE.4 schreef op maandag 27 september 2021 @ 19:48:
Ik vind hem nogal duur voor wat het is. Heb je al eens geprobeerd iets samen te stellen met de PC-Builder van Alternate bijvoorbeeld? Dan kies je de individuele componenten en ben je zeker over de kwaliteit.
Ik heb net een vergelijkbaar pc op alternate in elkaar gezet. Hij kon de videokaart niet vinden, dus heb een 6700 genomen ipv 6800. Kwam op een prijs uit van 1840. Plus montage 130 euro = 1970 euro. Nu neem ik aan dat het verschil tussen 6700 en 6800 mogelijk iets van 100-200 euro kan schelen, dus zou ongeveer op de prijs van azerty moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belgianmadcow
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-01 14:40

belgianmadcow

enthousiast

Ykeer3 schreef op maandag 27 september 2021 @ 20:07:
[...]

Ik heb net een vergelijkbaar pc op alternate in elkaar gezet. Hij kon de videokaart niet vinden, dus heb een 6700 genomen ipv 6800. Kwam op een prijs uit van 1840. Plus montage 130 euro = 1970 euro. Nu neem ik aan dat het verschil tussen 6700 en 6800 mogelijk iets van 100-200 euro kan schelen, dus zou ongeveer op de prijs van azerty moeten komen.
Ook eens wat bijeengeklikt bij Alternate. Ik zie wél een RX 6800 op voorraad (maar die prijs..)
AMD Ryzen 5 5600X, 3,7 GHz (4,6 GHz Turbo Boost) socket AM4 processor
€ 299,00
GIGABYTE AORUS B550 ELITE V2, socket AM4 moederbord
€ 104,90
be quiet! PURE BASE 500 tower-behuizing
€ 69,90
Corsair RM750X (2018), 750 Watt voeding
€ 109,90
MSI Radeon RX 6800 Gaming X Trio grafische kaart
€ 1.299,00
G.Skill 16 GB DDR4-3600 Kit werkgeheugen
€ 73,90
WD Blue SN550 NVMe, 1 TB SSD
€ 99,90
Cooler Master Hyper 212 Black Edition cpu-koeler
€ 38,99
Totaalprijs
€ 2.095,49
Koeler heb ik er even bijgedaan omdat de stock koelers toch wat lawaaierig zijn. Montage zit hier niet bij (!).

Als je kan leven met niet alle settings op ultra op je 4k-monitor, of met fps onder de 60, kan je ook toe met een 6700 XT ( zie bv charts tomshardware) of een 3060 Ti. Scheelt een hele slok op de borrel.

Een 6700 XT kan je ook proberen scoren op amd.com; of vinden in V&A voor 600 € o.i.d., dat scheelt dan nog eens 200 €.

Maar: bovenstaande betekent ook dat die aanbieding bij Azerty best scherp geprijsd is. Wat voor RAM of mobo er in zit, heb je wel het raden naar. Maar als je denkt niet meer te gaan (ver)bouwen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ykeer3
belgianmadcow schreef op maandag 27 september 2021 @ 21:00:
[...]

Ook eens wat bijeengeklikt bij Alternate. Ik zie wél een RX 6800 op voorraad (maar die prijs..)

[...]

Koeler heb ik er even bijgedaan omdat de stock koelers toch wat lawaaierig zijn. Montage zit hier niet bij (!).

Als je kan leven met niet alle settings op ultra op je 4k-monitor, of met fps onder de 60, kan je ook toe met een 6700 XT ( zie bv charts tomshardware) of een 3060 Ti. Scheelt een hele slok op de borrel.

Een 6700 XT kan je ook proberen scoren op amd.com; of vinden in V&A voor 600 € o.i.d., dat scheelt dan nog eens 200 €.

Maar: bovenstaande betekent ook dat die aanbieding bij Azerty best scherp geprijsd is. Wat voor RAM of mobo er in zit, heb je wel het raden naar. Maar als je denkt niet meer te gaan (ver)bouwen...
Kan ik niet meer of betere RAM later toevoegen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• belgianmadcow
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-01 14:40

belgianmadcow

enthousiast

Ykeer3 schreef op maandag 27 september 2021 @ 21:25:
[...]

Kan ik niet meer of betere RAM later toevoegen?
Zeker. Bijvoorbeeld 32 GB, want als je zo lang wil toekomen zou dat wel eens kunnen.
Maar, je weet niet of pakweg de CPU-koeler de toegang tot je RAM niet blokkeert. Dus het zelf doen is dan niet zo evident achteraf, als je eerst de koeler zou moeten verwijderen en later terug zetten.

Even gaan kijken: de wraith spire koeler die meegeleverd wordt (en allicht ook gebruikt door Azerty, of ze zouden een betere aftermarket-koeler vermelden) is beperkt in omvang en zal niet boven de RAM-slots uitkomen zo te zien, dus het upgraden zal wel lukken. Hier staat ie op een bord.
Pagina: 1