Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyuk
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 29-07-2024
Hallo mensen van Tweakers,

Ik volg op het moment de opleiding AD ICT Beheerder, ik vroeg mij af of er mensen op dit forum zijn die deze opleiding ook hebben gevolgd of toevallig docent zijn of zijn geweest op deze opleiding. Zo ja? Zou je de onderstaande vragen kunnen proberen te beantwoorden als je je hier comfortabel bij voelt?
  • Was de opleiding het waard, of had je achteraf toch voor de bachelor moeten gaan?
  • Wat voor werk doe je nu?
  • Hoeveel verdien je nu?
  • Was het lastig om werk te krijgen?
  • Heb je gesolliciteerd voor een HBO of MBO functie?
M.v.g. kyuk

[ Voor 5% gewijzigd door kyuk op 27-09-2021 18:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:23
Wat voor een opleiding is dit precies?
Waar volg je deze exact?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik denk dat je hem anders moet aanvliegen. Kijk eens hoe vaak er bij vacatures naar MBO, een AD of HBO gevraagd wordt. Een AD zie je sowieso nauwelijks voorbij komen, en je voldoet er nietmee aan HBO niveau. Ik denk dat dat al voldoende zegt eerlijk gezegd.
Persoonlijk zou ik het als werkgever ook zien als "heeft geen HBO dus :w"

Nou wil ik de gemiddelde MBO'er niet uitvlakken, maar de baankansen voor een startende MBO'er in de ICT zijn relatief beperkt. Servicedesk+ en dan heb je de vraag wel zo'n beetje gehad. En een AD zit tussen MBO en HBO in, maar is net geen HBO. Zie verder vorige opmerking vanuit werkgeversperspectief.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyuk
Rolfie schreef op maandag 27 september 2021 @ 18:47:
Wat voor een opleiding is dit precies?
Waar volg je deze exact?
In het eerste leerjaar doe je eigenlijk vanalles, vanaf leerjaar 2 ga je specifieker bezig met het gene wat jij kiest.
Ik volg deze opleiding bij NHL Stenden in emmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:23
Dit is nog heeeeeeeel generiek en zegt letterlijk niets. Is dit netwerk beheer, architectuur, windows beheer, linux beheer, voice, programmeren, en dan in welke taal?
Wat voor eens school? Mbo, hbo.....

Heb je het algemene salaris topic wel eens door gelopen? Daar staan heel veel voorbeelden in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyuk
Rolfie schreef op maandag 27 september 2021 @ 19:20:
Dit is nog heeeeeeeel generiek en zegt letterlijk niets. Is dit netwerk beheer, architectuur, windows beheer, linux beheer, voice, programmeren, en dan in welke taal?
Wat voor eens school? Mbo, hbo.....

Heb je het algemene salaris topic wel eens door gelopen? Daar staan heel veel voorbeelden in.
Ik snap dat dit nog heel generiek is, ik weet zelf alleen niet nog precies welke richting ik ga. Ik vind zelf linux ontzettend interresant en verwacht dat ik meer die kant op wil.
Het is een AD opleiding, dit zit tussen MBO en HBO in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12:00

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Het is voor mij lang geleden. Maar of je nu niv 3 of 4 doet op mbo. Je wordt uiteindelijk servicedesk medewerker of wpb. Niv 4 is alleen interessant als je hbo wilt doen daarna. Je kan uiteraard wel doorgroeien na servicedeskmedewerker.

Usenet handleidingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Gaat over deze opleiding neem ik aan: https://www.nhlstenden.co...-associate-degree-voltijd
Ik kan de titel van de opleiding, ICT Beheer, niet helemaal plaatsen met de beroepen waar ze het zelf over hebben, dat heeft vrij weinig met beheer te maken.

In principe is het altijd beter om voor een bachelor te gaan, dan heb je een volwaardige HBO opleiding afgerond. Dit blijft natuurlijk een associate degree wat in de praktijk wat minder waarde heeft. Een baan vinden zal met de huidige krapte niet heel lastig zijn maar ik zou je wel willen aanraden om echt te bekijken welke kant je op wilt en naast je opleiding nog extra cursussen te volgen of eigen projecten te starten om de opleiding aan te vullen. Dat zal in de praktijk toch helpen een werkgever te overtuigen voor jou te kiezen in plaats van iemand die een volwaardige HBO opleiding heeft afgerond.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:03
Ik heb een Ad opleiding gevolgt in de richting van ICT servicemanagement. Het heeft mij vooral geholpen met anders kijken naar situaties en nieuwe gereedschappen gebracht.

Mocht je twijfelen of je een 4 Jarige bachelor ziet zitten dan kan de tweejarige Ad opleiding een mooie tussenstap zijn. Zeker als er een goede instroom op een aansluitende bachelor mogelijk is, let daar op.
Pagina: 1