Ik ben in het bezit van een Macbook die niet meer aan gaat. Nu heb ik de SSD eruit gehaald en wil het apparaat afzonderlijk verkopen voor onderdelen etc. Is het verwijderen van de SSD voldoende om persoonlijke gegevens veilig te stellen of zit elders in de pc ook nog e.e.a. opgeslagen?
Vraag
Alle reacties
Controleer of je in het verleden een EFI wachtwoord hebt ingevuld. Als je een SSD vervangt zal de EFI om dat wachtwoord vragen wanneer je een andere SSD installeerd.
Ik weet niet of bij oude machines de FIND MY, icloud en de EFI met elkaar samenwerken. Anders raad ik je ook aan om de FIND my uit te schakelen voordat je de SSD verwijderd.
Ik weet niet of bij oude machines de FIND MY, icloud en de EFI met elkaar samenwerken. Anders raad ik je ook aan om de FIND my uit te schakelen voordat je de SSD verwijderd.
Verwijderd
"ik ben in het bezit van een Macbook die niet meer aangaat"4POX schreef op maandag 27 september 2021 @ 14:13:
Controleer of je in het verleden een EFI wachtwoord hebt ingevuld. Als je een SSD vervangt zal de EFI om dat wachtwoord vragen wanneer je een andere SSD installeerd.
EFI heb ik nooit ingevuld en dat gaat nu ook niet meer. Is dat een probleem in die zin dat ze er nog bestanden teruggehaald kunnen worden? Staat namelijk wel veel vertrouwelijke werkgerelateerde info op...Beetje domme vragen misschien, maar ik ben echt een leek...4POX schreef op maandag 27 september 2021 @ 14:13:
Verwijderd
Nee, enkel dat het dan nog password-protected is en een eventuele nieuwe eigenaar niets met de Macbook zou kunnen MOCHT hij gerepareerd worden.Ellaa schreef op maandag 27 september 2021 @ 14:29:
[...]
EFI heb ik nooit ingevuld en dat gaat nu ook niet meer. Is dat een probleem in die zin dat ze er nog bestanden teruggehaald kunnen worden? Staat namelijk wel veel vertrouwelijke werkgerelateerde info op...Beetje domme vragen misschien, maar ik ben echt een leek...
Alle data is na het verwijderen van je SSD, niet meer aanwezig in de Macbook.
Duidelijk, dank je wel!Verwijderd schreef op maandag 27 september 2021 @ 14:35:
[...]
Nee, enkel dat het dan nog password-protected is en een eventuele nieuwe eigenaar niets met de Macbook zou kunnen MOCHT hij gerepareerd worden.
Alle data is na het verwijderen van je SSD, niet meer aanwezig in de Macbook.
Bedankt!Wylana schreef op maandag 27 september 2021 @ 15:05:
En misschien nog de Mac verwijderen uit je Apple ID lijst?
https://support.apple.com/en-us/HT205064
Pagina: 1