Afgelopen weekend eindelijk eens wat tijd vrijgemaakt om het fysieke netwerk in ons huis op orde te krijgen.
12 poorts patch panel aangeschaft en netjes alle cat 6 ftp kabels die overal in het huis getrokken zijn hierop aangesloten en vervolgens met standaard cat 6 utp kabels naar de switch toe.
Echter krijg ik momenteel bij 1 van mijn netwerkdoosjes op beide kabels max 100Mbps, windows geeft het zelf ook aan in ethernet status. Skip ik de netwerkdoos en patch panel en stop ik de kabel direct in mijn switch dan haal ik gewoon mijn max snelheid en heb ik 1Gbps, dus het probleem zit ergens tussen de inbouwdoos en het patch panel.
Gecontroleerd:
Iemand enig idee waarom ik maar 100Mbps haal ipv 1Gpbs?
12 poorts patch panel aangeschaft en netjes alle cat 6 ftp kabels die overal in het huis getrokken zijn hierop aangesloten en vervolgens met standaard cat 6 utp kabels naar de switch toe.
Echter krijg ik momenteel bij 1 van mijn netwerkdoosjes op beide kabels max 100Mbps, windows geeft het zelf ook aan in ethernet status. Skip ik de netwerkdoos en patch panel en stop ik de kabel direct in mijn switch dan haal ik gewoon mijn max snelheid en heb ik 1Gbps, dus het probleem zit ergens tussen de inbouwdoos en het patch panel.
Gecontroleerd:
- Poorten doorgemeten met kabeltester, alle 8 de draden mooi groen
- Gekeken of de kabels in het patch panel en in de netwerkdoos goed aangesloten zijn, maar die zijn precies volgens de kleurcodering van het betreffende kastje aangesloten (wel verschillend van elkaar dus, maar "zoals het hoort" )
- Andere netwerkkabels geprobeerd om aan te sluiten op de netwerkdoos en tussen patch panel en switch in
Iemand enig idee waarom ik maar 100Mbps haal ipv 1Gpbs?