Vraag

• Wim1950
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-10 12:58
Hallo allemaal.
Ik heb een FritzBox 7590 in combinatie met de Siemens Gigaset C450 IP.
Voor het uitbellen gebruik ik Voipbuster en voor het inbellen heb ik een nummer van BudgetPhone.
Uitbellen is geen probleem maar als ik gebeld wordt, zie ik (sinds modem update?) geen nummer/naam meer van de beller in de display van de Gigaset.
Het rare is dat in het Telefonie/Oproepenlijst van de 7590, ik alle nummers wel zie staan die me gebeld hebben.
De nummers komen gewoon “binnen” maar worden niet zichtbaar op de Gigaset.
Er staat alleen Extern en vaste net in het display als ik gebeld wordt.

Nu komt het: het heeft altijd gewerkt maar om een of andere reden nu niet meer.
Ik vermoed dat het komt door de laatste update van de 7590 naar versie 07.28
Ik heb van alles al geprobeerd, zoals het veranderen van regio en taal naar Germany.
Dat loste ook niks op. Ook de Gigaset (basisstation) een harde reset gegeven en alles weer opnieuw ingesteld, maar ook dat hielp niet.
Inmiddels iets gelezen over DTMF en FSK en ik denk dat daar de kneep zit, alhoewel het hier al jaren goed heeft gefunctioneerd.
Ook de Clip functie staat in de 7590 aangevinkt.
In het Telefoonnummer bewerken menu staat o.a. – DTMF-overdracht op Automatic en Nummerweergave – op Gedeactiveerd.
Nu zou je zeggen dat dat niet goed is maar de keuzes die ik daar voorhanden krijg zijn:
Telefoonnummer in displaynaam of Telefoonnummer in usernaam of Telefoonnummer in display- of usernaam en als laatste Telefoonnummer in ‘P-Preferred-Identity’
Ik heb alles geprobeerd in dit menu, maar ook dat gaf geen oplossing.

Zou ik terug kunnen gaan naar de vorige versie van de 7590 om te zien of het dan wel weer werkt?

Ik heb totaal geen idee meer wat te doen om het weer werkend te krijgen.
Iemand nog suggesties om het probleem op te lossen?

Met vriendelijke groet,
Wim.

Alle reacties

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

[b]Wim1950 in "Geen nummerweergave FB 7590 i.c.m. Siemens Gigaset C450 IP"Wim1950 schreef op maandag 27 september 2021 @ Zou ik terug kunnen gaan naar de vorige versie van de 7590 om te zien of het dan wel weer werkt?
Waarom niet? Lijkt mij (bijna) de eerste stap.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Wim1950
Zal me eens verdiepen hoe dat in zijn werk gaat.

• Wim1950
OPGELOST!

Een downgrade zag ik eigenlijk niet zo zitten om geen connectie problemen achteraf te krijgen.
Wat heb ik toen gedaan?
Vóór mijn 7590 gebruikte ik een 7490 en heb deze nu geïnstalleerd om verbinding met internet te maken.
Na wat instellingen te hebben veranderd kreeg ik mijn telefoon werkend maar ook nu geen nummerweergave.
Toch echt vreemd want ook met deze router heeft het altijd gewerkt.
Dan ook hier maar eens de regio veranderd nadat het aanwezige telefoonnummer was verwijderd.
De regio veranderd naar Germany en na herstart weer de procedure van het ingeven van het telefoonnummer herhaald.
En wat denk je? Juist, nu wel nummerweergave te zien, pff.

Toch maar eens kijken of dat geen toeval was en alles teruggezet naar Nederland en je raadt het al, geen nummerweergave.
Toch moet er iets veranderd zijn aan AVM zijde want in het verleden werkte het wel.

Nu terug naar de 7590. Alles weer aangesloten nadat de 7590 een tijdlang stroomloos is geweest en het telefoonnummer opnieuw ingegeven. Met het bellen naar mezelf kwam er geen naam of nummer in het display.
Nu maar hopen of het werkt als ik de regio naar Duitsland veranderd.
Na de nodige handelingen kon ik gaan testen en ja hoor, daar kwam weer een naam in de display tevoorschijn. Toch vreemd want dat had ik gisteren ook al gedaan, maar het werkt gelukkig weer.

Conclusie is dan ook dat er van de AVM zijde iets veranderd is qua signaal om de nummerweergave te laten zien en dat de Nederlandse versie dat niet ondersteunt.

Bedankt met het meedenken en hopelijk hebben andere mensen iets aan mijn relaas.

Wim.

• Wim1950
Even nog een korte aanvulling.

Ik ben al jaar en dag een abonnee van XS4ALL en ik vermoed nu het volgende:
Omdat het altijd heeft gewerkt, zoals ook met de 7490 die ik pakweg 2 jaar geleden afgekoppeld heb omdat ik een 7590 kreeg, en deze nu weer aangesloten heb en geen nummerweergave te zien krijg, denk ik dat het komt omdat XS4ALL nu definitief KPN is geworden en KPN alleen maar met DTFM werkt en geen FSK.
XS4ALL heeft dat zéér waarschijnlijk wel altijd ondersteund.
Nu de daadwerkelijke overgang naar KPN een feit is, is dit (denk ik) de reden van het niet doorkomen van de nummerweergave.

Maar gelukkig werkt nu alles weer, ook de FritzCall met de foto's van de beller op de televisie.

Wim.

• philippe_d
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-10-2021
Wat kan de overgang van XS4ALL naar KPN te maken hebben met het nummerweergave probleem?
Gezien jouw inkomende gesprekken (waarmee het probleem zich voordoet) via Budgetphone binnenkomen?

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-11 10:16
Wat heb je precies voor opstelling in gebruik? Zijn de handsets aangemeld op de Fritzbox, of op een Gigaset basisstation? Persoonlijk zou ik altijd proberen gebruik te maken van een Gigaset basisstation, dan weet je in ieder geval zeker dat het werkt. Als er aan Fritzbox kant iets verandert, dan weet je inderdaad nooit of het invloed heeft op de werking van je handsets.

Het ligt in ieder geval niet aan de overstap van xs4all naar KPN. Nummerweergave zit gewoon verstopt in het invite pakket wat gestuurd wordt vanuit Budgetphone naar jou toe en het is aan je hardware om dat pakketje verder af te handelen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee