Hallo allemaal.
Ik heb een FritzBox 7590 in combinatie met de Siemens Gigaset C450 IP.
Voor het uitbellen gebruik ik Voipbuster en voor het inbellen heb ik een nummer van BudgetPhone.
Uitbellen is geen probleem maar als ik gebeld wordt, zie ik (sinds modem update?) geen nummer/naam meer van de beller in de display van de Gigaset.
Het rare is dat in het Telefonie/Oproepenlijst van de 7590, ik alle nummers wel zie staan die me gebeld hebben.
De nummers komen gewoon “binnen” maar worden niet zichtbaar op de Gigaset.
Er staat alleen Extern en vaste net in het display als ik gebeld wordt.
Nu komt het: het heeft altijd gewerkt maar om een of andere reden nu niet meer.
Ik vermoed dat het komt door de laatste update van de 7590 naar versie 07.28
Ik heb van alles al geprobeerd, zoals het veranderen van regio en taal naar Germany.
Dat loste ook niks op. Ook de Gigaset (basisstation) een harde reset gegeven en alles weer opnieuw ingesteld, maar ook dat hielp niet.
Inmiddels iets gelezen over DTMF en FSK en ik denk dat daar de kneep zit, alhoewel het hier al jaren goed heeft gefunctioneerd.
Ook de Clip functie staat in de 7590 aangevinkt.
In het Telefoonnummer bewerken menu staat o.a. – DTMF-overdracht op Automatic en Nummerweergave – op Gedeactiveerd.
Nu zou je zeggen dat dat niet goed is maar de keuzes die ik daar voorhanden krijg zijn:
Telefoonnummer in displaynaam of Telefoonnummer in usernaam of Telefoonnummer in display- of usernaam en als laatste Telefoonnummer in ‘P-Preferred-Identity’
Ik heb alles geprobeerd in dit menu, maar ook dat gaf geen oplossing.
Zou ik terug kunnen gaan naar de vorige versie van de 7590 om te zien of het dan wel weer werkt?
Ik heb totaal geen idee meer wat te doen om het weer werkend te krijgen.
Iemand nog suggesties om het probleem op te lossen?
Met vriendelijke groet,
Wim.
Ik heb een FritzBox 7590 in combinatie met de Siemens Gigaset C450 IP.
Voor het uitbellen gebruik ik Voipbuster en voor het inbellen heb ik een nummer van BudgetPhone.
Uitbellen is geen probleem maar als ik gebeld wordt, zie ik (sinds modem update?) geen nummer/naam meer van de beller in de display van de Gigaset.
Het rare is dat in het Telefonie/Oproepenlijst van de 7590, ik alle nummers wel zie staan die me gebeld hebben.
De nummers komen gewoon “binnen” maar worden niet zichtbaar op de Gigaset.
Er staat alleen Extern en vaste net in het display als ik gebeld wordt.
Nu komt het: het heeft altijd gewerkt maar om een of andere reden nu niet meer.
Ik vermoed dat het komt door de laatste update van de 7590 naar versie 07.28
Ik heb van alles al geprobeerd, zoals het veranderen van regio en taal naar Germany.
Dat loste ook niks op. Ook de Gigaset (basisstation) een harde reset gegeven en alles weer opnieuw ingesteld, maar ook dat hielp niet.
Inmiddels iets gelezen over DTMF en FSK en ik denk dat daar de kneep zit, alhoewel het hier al jaren goed heeft gefunctioneerd.
Ook de Clip functie staat in de 7590 aangevinkt.
In het Telefoonnummer bewerken menu staat o.a. – DTMF-overdracht op Automatic en Nummerweergave – op Gedeactiveerd.
Nu zou je zeggen dat dat niet goed is maar de keuzes die ik daar voorhanden krijg zijn:
Telefoonnummer in displaynaam of Telefoonnummer in usernaam of Telefoonnummer in display- of usernaam en als laatste Telefoonnummer in ‘P-Preferred-Identity’
Ik heb alles geprobeerd in dit menu, maar ook dat gaf geen oplossing.
Zou ik terug kunnen gaan naar de vorige versie van de 7590 om te zien of het dan wel weer werkt?
Ik heb totaal geen idee meer wat te doen om het weer werkend te krijgen.
Iemand nog suggesties om het probleem op te lossen?
Met vriendelijke groet,
Wim.