Hallo,
Ik heb in 2019 een bouwgrond gekocht die deel uitmaakt van een nieuwe verkaveling waar ik nu een woning op aan het bouwen ben (in Belgie als dat uitmaakt). Er ligt geen riolering voor ons perceel, en in de verkoopakte staat het volgende:
Electriciteit heb ik wel al laten aansluiten, dit stond ook zeer duidelijk vermeld dat deze kosten voor mij waren in de verkoopsakte:
De verkoper van de grond wil dit uiteraard niet. De watergroep (maatschappij van de waterleiding) geeft ook aan dat de verkoper van het perceel dit normaal dient te betalen, maar de verkoper onderneemt niets en zegt dat het allemaal onduidelijk is en ze niets hoeven te doen. Ook mijn poging om contact met hun op te nemen draait op niets uit, ze negeren mij compleet.
Ik heb in 2019 een bouwgrond gekocht die deel uitmaakt van een nieuwe verkaveling waar ik nu een woning op aan het bouwen ben (in Belgie als dat uitmaakt). Er ligt geen riolering voor ons perceel, en in de verkoopakte staat het volgende:
Ik ging er dus ook vanuit dat ik de aanvraag moest lanceren bij Infrax, en de kosten voor de wegenwerken en het plaatsen van de riolering langs de straat voor de verkoper is. Er staat ook specifiek vermeld dat ik een vergoeding 1ste ingebruikname dien te betalen, en niet de kosten voor de aanleg van de hele riolering. Het gaat om een verkaving met 7 percelen, en mijn perceel ligt net in het midden, dus het kan ook niet zijn dat ik de kosten dien te betalen voor het hele stuk tot aan mijn perceel. Ik ben de 1ste die aan het bouwen is, dus de andere eigenaren zijn hier nog niet mee bezig.Voor de activiteit riolering kunnen deze loten/woningen aangesloten worden op de riolering in de aanpalende straat. De toekomstige eigenaars dienen voor hun rioolaansluiting een aanvraag in te dienen bij Infrax. De eigenaars dienen een vergoeding voor de 1ste ingebruikname te betalen.
Electriciteit heb ik wel al laten aansluiten, dit stond ook zeer duidelijk vermeld dat deze kosten voor mij waren in de verkoopsakte:
Zoals je kan zien staat er hier duidelijk vermeld dat ik deze kosten moet betalen, maar bij de riolering dien ik enkel de vergoeding 1ste ingebruikname te betalen.Voor de activiteiten aardgas – elektriciteit – kabeltelevisie kunnen er uitbreidingen, verplaatsingen en/of aanpassingen nodig zijn aan de verdeelnetten om de percelen/woningen aansluitbaar te maken. De kosten hiervoor zijn steeds ten laste van de initiatiefnemer van het project.
De verkoper van de grond wil dit uiteraard niet. De watergroep (maatschappij van de waterleiding) geeft ook aan dat de verkoper van het perceel dit normaal dient te betalen, maar de verkoper onderneemt niets en zegt dat het allemaal onduidelijk is en ze niets hoeven te doen. Ook mijn poging om contact met hun op te nemen draait op niets uit, ze negeren mij compleet.