Hoogteverschillen in zandcementvloer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:09
Enkele weken geleden is mijn opbouw opgeleverd. Bij het gereed maken van de laatste kamer kwam ik er bij het plaatsen van de plinten achter dat de vloer alles behalve vlak/waterpas is.

Het betreft een kamer van 6 x 4 meter waar het hoogteverschil maximaal 25 mm is.
In de lengte richting loopt de vloer in de eerste 4 meter ongeveer 4-5 mm af waarna er in de laatste 2 meter nog ruim 2 cm afgaat.

Plinten zijn waterpas gelegd en de hoogte van de bovenkant plint tot plafond is over gelijk (241 CM).
Probleem is nu dat ik onder de plint een 'kier' van 25 mm heb.

Egalsoft + vloerbedekking is ongeveer 20mm.. Dat gaat er niet mooi uit zien..

Tijdens de oplevering werd aangegeven dat er altijd een beetje verschil in de vloer zit. Maar dit is wel erg fors.
Of is het allemaal binnen de marges?

Hoe kan dit hersteld worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Vond deze uitleg: http://www.traasvloeren.nl/files/website/meerinfonen2747.pdf
Voor dekvloeren wordt standaard klasse 3 gehanteerd. Deze geeft aan dat een afwijking van 6-10 mm op een lengte van 2 meter mogelijk is
Misschien even navragen welke vlakheidsklasse je vloerenman aanhoud?

[ Voor 13% gewijzigd door arjants op 27-09-2021 09:41 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
arjants schreef op maandag 27 september 2021 @ 09:40:
Vond deze uitleg: http://www.traasvloeren.nl/files/website/meerinfonen2747.pdf

[...]

Misschien even navragen welke vlakheidsklasse je vloerenman aanhoud?
Dat staat natuurlijk nergens in de offerte van de aannemer. maar het lijkt met 15-20 mm over een nog geen 2 meter wel duidelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:19
Vlakheid is iets anders dan waterpas.

Als de plinten gelijk met de vloer waren geplaatst en de vloer zelf vlak is, dus geen hobbels, bobbels en ribbels op korte afstand van elkaar, dan was het je waarschijnlijk niet eens opgevallen.

Wil je de vloer echt waterpas hebben, dan zal je met een egaliseermiddel aan de slag moeten gaan.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pyrofielo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
JukeboxBill schreef op maandag 27 september 2021 @ 10:19:

Als de plinten gelijk met de vloer waren geplaatst en de vloer zelf vlak is, dus geen hobbels, bobbels en ribbels op korte afstand van elkaar, dan was het je waarschijnlijk niet eens opgevallen.

Wil je de vloer echt waterpas hebben, dan zal je met een egaliseermiddel aan de slag moeten gaan.
dure grap als je vloer zo op afschot staat...

ben je hier pas achter gekomen nu je de vloer wilt leggen?
Ik zou het toch eens aankaarten met de bouwer want dit lijkt wel teveel van het goede.

Astennu lvl 110 Warrior - Bethesda lvl 104 Warlock - Ezrah lvl 110 Druid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
JukeboxBill schreef op maandag 27 september 2021 @ 10:19:

Dat snap ik. In de hoek met het hoogste punt ben ik begonnen met de plinten, er vanuit gaande dat ik wel binnen de 15 mm zou blijven. Dat hoogteverschil kan ik namelijk met de vloer wel 'wegwerken'.

Heb zelfs nog de hoogte verschillen binnen de eerste plint van 240 cm weggeschuurd. het vreemde is ook dat het probleem met name in 1 hoek zit, als je een stap in die hoek zet heb je ook echt het gevoel dat je in een gat stapt. Zeker nu je door de plinten ook 'optisch' in een gat stapt.

Een deel egaliseren is volgens mij ook niet mogelijk toch? Ff je moet een stuk uithakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
pyrofielo schreef op maandag 27 september 2021 @ 10:24:
[...]

dure grap als je vloer zo op afschot staat...

ben je hier pas achter gekomen nu je de vloer wilt leggen?
Ik zou het toch eens aankaarten met de bouwer want dit lijkt wel teveel van het goede.
De aannemer zei dat het binnen de marge was, en dat er altijd een klein verschil is. Het is natuurlijk stom dat we niet zijn gaan meten. Wat ik hierboven aangaf is dat 1-1.5 cm ook geen probleem was geweest. Maar 2.5 cm is dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:19
Hoezo uithakken als je in een hoek in een gat stapt? Dan ga je in die hoek toch ophogen?

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BasvanS
bregweb schreef op maandag 27 september 2021 @ 10:39:
Hoezo uithakken als je in een hoek in een gat stapt? Dan ga je in die hoek toch ophogen?
Maar dan gaat de dunne rand afbrokkelen.

Even wat foto's om het probleem te duiden:

De goede Hoek:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YqBhvL-YjODHtk3lJRKbczyOqNU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hr3JfZdp8IvuS4qoB2T7vS63.jpg?f=fotoalbum_large

De overkant:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4gZBINu8vbfgECBXPBnfnvG1bJk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G4c9hITVEulEA6wDCCjC38J9.jpg?f=fotoalbum_large

Met Detail:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u_Jxe2IPOAkHdx-8bGSV_oujVSI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UDOD8DonX69YjA3rnLAGKalv.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 71% gewijzigd door BasvanS op 27-09-2021 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-05 15:59

Shunt

Boe

BasvanS schreef op maandag 27 september 2021 @ 10:42:
[...]

Maar dan gaat de dunne rand afbrokkelen.

Even wat foto's om het probleem te duiden:

De goede Hoek:

[Afbeelding]

De overkant:

[Afbeelding]

Met Detail:

[Afbeelding]
Jij legt altijd eerst je plinten tegen de muur voordat je een vloer gaat leggen verder idd een betonnen vloer is nooit egaal zal altijd geëgaliseerd moeten worden als je een volledig vlakke afwerking wilt hebben.
Even daar gelaten dat 2 CM wel echt heeul grof is.

[ Voor 64% gewijzigd door Shunt op 27-09-2021 11:07 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07:24

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Buiten het feit dat het niet recht ligt, waarom zet jij eerst uw plinten en dan pas de vloer?

Nu maak je het uw eigen wel erg moeilijk imo.

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
Jellabie schreef op maandag 27 september 2021 @ 11:11:
Buiten het feit dat het niet recht ligt, waarom zet jij eerst uw plinten en dan pas de vloer?

Nu maak je het uw eigen wel erg moeilijk imo.
De opbouw is casco opgeleverd. Zelf renovlies/verfen/plinten/plafond. De vloer is eerder geplaatst omdat deze ook het afschot uit het oude dak moest halen. Het oude dak was ook deels weg gebroken om de elektra aan te kunnen passen. De nieuwe elektra (leidingen) ligt ook in deze vloer.

Volgens de aannemer was deze vloer goed genoeg voor Tapijt of Laminaat met een dikke ondervloer. Maar bijv. niet om direct PVC op te lijmen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:19
Verwijder de plinten en giet een emmer egaliseer in die hoek, wat is dan het probleem?

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

BasvanS schreef op maandag 27 september 2021 @ 11:15:
[...]

De opbouw is casco opgeleverd. Zelf renovlies/verfen/plinten/plafond. De vloer is eerder geplaatst omdat deze ook het afschot uit het oude dak moest halen. Het oude dak was ook deels weg gebroken om de elektra aan te kunnen passen. De nieuwe elektra (leidingen) ligt ook in deze vloer.

Volgens de aannemer was deze vloer goed genoeg voor Tapijt of Laminaat met een dikke ondervloer. Maar bijv. niet om direct PVC op te lijmen.
Met vloer bedoelen wij de tapijt / laminaat vloer.
Normaal plaats je de plint op een laminaat / tapijt vloer zodat je rondom wat ruimte kunt laten voor het werken van de vloer zonder dat je overal open randjes ziet.

Game PC

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BasvanS
Shunt schreef op maandag 27 september 2021 @ 11:19:
[...]

Met vloer bedoelen wij de tapijt / laminaat vloer.
Normaal plaats je de plint op een laminaat / tapijt vloer zodat je rondom wat ruimte kunt laten voor het werken van de vloer zonder dat je overal open randjes ziet.
Een tapijt leg je tegen de plint aan heb ik mij laten vertellen. Een hoogpolig tapijt dat je lijmt op een ondervloer kun je beter tegen de plinten aan leggen.

[ Voor 10% gewijzigd door BasvanS op 27-09-2021 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 21-05 18:04
Ik herken het wel een beetje. Op de zolder van ons vorige huis was de vloer ook alles behalve vlak, dat golfde als het ware. Daar zijn ze, omdat het hele blok er last van had en er wel erg veel klachten kwamen, wel gaan egaliseren (schuren en opvullen). Mooi is het nooit geworden, maar de zolder was volgens het bestek "onbenoemde ruimte", waar andere normen voor golden (geen idee, niet te lang bij stilgestaan, je moet er toch een keer gaan wonen).

We hebben er uiteindelijk zeil gelegd, en daarna pas de plinten. Dan ben je meer optisch aan het werk, want aan de plint alleen zie je weinig qua vlakheid. Voordeel van naderhand aanbrengen is dus ook dat je de spleet eronder overal even hoog kunt hebben - binnen zekere grenzen dan. Dat zou ik je in dit geval dan ook adviseren, als dat nog kan. Want vullen is ook maar zo-zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rofdof
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-08-2023
bregweb schreef op maandag 27 september 2021 @ 11:17:
Verwijder de plinten en giet een emmer egaliseer in die hoek, wat is dan het probleem?
het zullen wat zakjes meer zijn maar idd dan heb je je probleem opgelost.
20 a 25 euro voor een zak. met 6 a 8 zakjes kom je een eind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
Rofdof schreef op maandag 27 september 2021 @ 11:49:
[...]

het zullen wat zakjes meer zijn maar idd dan heb je je probleem opgelost.
20 a 25 euro voor een zak. met 6 a 8 zakjes kom je een eind
De egaline brokkelt af aan de randen als je deze niet over de hele vloer giet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:19
BasvanS schreef op maandag 27 september 2021 @ 12:31:
[...]

De egaline brokkelt af aan de randen als je deze niet over de hele vloer giet?
Dat is juist. 3 mm is wel het minimum. De rest zou je met iets anders kunnen opvullen, b.v. een goede soort plamuur.
En anders eerst de rand uitslijpen.

Overigens ben ik het wel met je eens dat het beter had gekund, maar tja, aannemers ;(

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:12

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Waarom zou je die plinten waterpas monteren?
Zet ze gewoon op de vloer en werk de hoek netjes af. Het lijkt redelijk 'vlak' te zijn over de lengte, ga je niks meer van zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarZ_E
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-05 21:44
missschien een optie:
hier (nieuwbouw) hebben we eerst behangen, zijn toen de plinten monteert en is daarna de vloer geëgaliseerd. hierdoor vloeit de egaline netjes onder de plinten. vervolgens is er PVC geplakt.
Hierdoor krijg je wel een super strak resultaat. Ik vind zelf die 2,5 cm ook wel erg veel, maar niet overkomelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The End
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:54

The End

!Beginning

MikeyMan schreef op maandag 27 september 2021 @ 13:26:
Zet ze gewoon op de vloer en werk de hoek netjes af. Het lijkt redelijk 'vlak' te zijn over de lengte, ga je niks meer van zien.
Dit inderdaad, waarom al die moeite om ze gelijk met het plafond te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Waarom hang je die plinten in de lucht?
Zo te zien is je vloer aardig vlak, wellicht hangt deze iets op 1 oor maar dat ziet niemand.

edit: wat hierboven dus wordt gezegd.

[ Voor 3% gewijzigd door Cheesy op 27-09-2021 13:40 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

The End schreef op maandag 27 september 2021 @ 13:39:
[...]

Dit inderdaad, waarom al die moeite om ze gelijk met het plafond te krijgen?
Weten we al of het plafond waterpas is? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toxict
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:15
Ik lees dit en vraag me het volgende af.

Waarom vinden de meesten hier het raar dat OP zo te werk gaat?
Ik zou mijn vloer ook graag vlak willen hebben.
Een beetje egaline hier en daar om het "vlakker te maken ok... maar

Wat is er mis mee, dat OP de plinten waterpas maakt?
Is dit, omdat je zelf anders gewend bent?

Als ik een strakke vloer wil leggen en ik heb een verloop van 2.5cm onder mijn kliklaminaat, dan zou ik niet blij worden namelijk.

Sommigen onder ons, waaronder ik zelf zijn op bepaalde vlakken nou eenmaal OCD...
En een vloer hoort dan in de beleving vlak te zijn...
En niet 2.5cm verloop over 6 meter.

[ Voor 16% gewijzigd door toxict op 27-09-2021 13:50 ]

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LauPro
  • Laatst online: 07:42

LauPro

Prof Mierenneuke®

toxict schreef op maandag 27 september 2021 @ 13:49:
Sommigen onder ons, waaronder ik zelf zijn op bepaalde vlakken nou eenmaal OCD...
De viscositeit van cementdekvloermortel is nou eenmaal niet genoeg om een glad oppervlakte te krijgen. Als je dat wil dan moet je egaline gebruiken of toevoegingen gebruiken in de mortel van de cementdekvloer om hem meer te laten vloeien.

Dit zijn extra kosten die niet nodig zijn voor een tapijt of als er nog een ondervloer komt.

Eerst plinten plaatsen en dan de vloer is een beetje Amerikaans bouwen, het kan wel. In Nederland is het gebruikelijk om het andersom te doen. Eerst de vloer, die dan afdekken en dan de plinten en laatste zaken plaatsen. Als je een houten of stenen vloer hebt is het onmogelijk om de plinten eerst te plaatsen. Ik zou in een bouw deze optie dan ook zo lang mogelijk open willen houden.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasvanS
Cheesy schreef op maandag 27 september 2021 @ 13:40:
[...]

Waarom hang je die plinten in de lucht?
Zo te zien is je vloer aardig vlak, wellicht hangt deze iets op 1 oor maar dat ziet niemand.

edit: wat hierboven dus wordt gezegd.
Plinten zijn waterpas/evenwijdig aan plafond, kozijnen, deur. Mijn kozijn begint 50 cm boven de plint, als ik die op 2 meter 2 cm laat zakken dan ziet dat er niet uit?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Als ik een strakke vloer wil leggen en ik heb een verloop van 2.5cm onder mijn kliklaminaat, dan zou ik niet blij worden namelijk.

Omdat dit soort dingen gewoon marges hebben die niet in een paar mm vallen.
In een perfecte wereld spendeert iedere bouwvakker uren om alles netjes perfect glad / gelijk / waterpas te krijgen. Maar in de werkelijkheid worden huizen / aanbouwen gewoon niet in die marges gebouwd.

Is 2.5 cm veel. dat hangt er helemaal vanaf hoe lang de muur is.
Je ziet er letterlijk helemaal niets van als je plint iets wat afloopt per meter strekkende muur, wat wel opvalt is een plint die gelijk hangt met het plafond en niet aansluit op je vloer.

Game PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s138
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-02 19:07
Voor een dekvloer is 2,5 cm echt veels teveel. Normaal gesproken zet je een meter boven je peil een lijn rondom de hele kamer. Dan hebben ze een stamper van precies een meter hoog en van daaruit werken ze waterpas naar het midden. Dan krijg je alsnog hoogteverschillen maar dan heb je het over een 0,5cm. Geen 2,5. Dit lijkt eerder op materiaal tekort toen ze bijna klaar waren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BasvanS
s138 schreef op maandag 27 september 2021 @ 14:29:
Voor een dekvloer is 2,5 cm echt veels teveel. .....
Dit lijkt eerder op materiaal tekort toen ze bijna klaar waren.
Ha! Dat dacht ik dus ook, mooi detail is dat ze een dag later zijn terug gekomen om het laatste gat op te vullen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasvanS
MikeyMan schreef op maandag 27 september 2021 @ 13:26:
Laat ik vooropstellen dat je dat wellicht niet doet als je weet dat er iets scheef is. Maar je mag er toch vanuit gaan dat iets niet zo scheef is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

BasvanS schreef op maandag 27 september 2021 @ 14:56:
[...]

Laat ik vooropstellen dat je dat wellicht niet doet als je weet dat er iets scheef is. Maar je mag er toch vanuit gaan dat iets niet zo scheef is ;)
Nouja, ik heb zelf de fout gemaakt om plinten van 5 meter te gebruiken hier in huis. Das dus niet handig, want dan ben je de speelruimte kwijt. Nu heb ik ook geen 2,5cm, maar ik durf eerlijk gezegd ook niet met de waterpas erlangs te gaan :)

Als je in een gemiddeld huis de zooi een beetje nameet, schrik je je denk ik een ongeluk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 21-05 18:04

Oh, ik vind niet dat TS raar te werk gaat. Maar ik geef wel een manier waardoor het probleem als minder erg kan worden ervaren, zodat het niet nog veel meer ergernis hoeft te kosten, en gedoe, en tijd, en geld, en... nou ja. Soms wil je ergens gewoon gaan wonen - en ik begrijp dat het makkelijk is om over andermans situatie te oordelen. Alle respect voor OCD wat dat betreft!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasvanS
MikeyMan schreef op maandag 27 september 2021 @ 14:59:
[...]

Nouja, ik heb zelf de fout gemaakt om plinten van 5 meter te gebruiken hier in huis. Das dus niet handig, want dan ben je de speelruimte kwijt. Nu heb ik ook geen 2,5cm, maar ik durf eerlijk gezegd ook niet met de waterpas erlangs te gaan :)

Als je in een gemiddeld huis de zooi een beetje nameet, schrik je je denk ik een ongeluk.
Ongetwijfeld. 1.5 cm die netjes verdeeld over de ruimte afloopt is slordig, maar kan ik weg werken. 1 CM in de plint over 6 meter zie je amper. De overige 0.5 cm werk je weg met de vloer.

Probeem is echter dat de vloer in 4-4.5 meter met 0.5 mm afloopt en dan ineens een gat ik duikt. En die 2 CM extra over 1.5-2 meter krijg ik echt niet onzichtbaar weggewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:31

Milmoor

Footsteps and pictures.

Beter een gat dan een hobbel. Gaten zijn te vullen, afvlakken is pas echt gedoe. Dat gezegd hebbende, fijn is anders.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• decramy
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:34

decramy

root@birdie:~#

Volgens mij is er een aflevering van de rijdende rechter geweest over scheve vloeren. Mogelijk kun je die nazien om de overwegingen aldaar mee te nemen.

20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• decramy
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:34

decramy

root@birdie:~#

20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sietse Vliegen
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 09-05 23:24
Ik had hetzelfde in een van mijn slaapkamers. Bijna 1.5 cm hoogteverschil, en dat voel je duidelijk. Ik heb het gevlakt met egaline, en dat werkt prima. Mooi glad en het brokkelt niet af. Wel goed laten drogen en uitharden voordat je er tapijt overheen legt 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
Heb een mailtje naar de aannemer gedaan.

Omdat er ook nog een flink stuk voeg is weg geslagen bij de nieuwe afdekkers van de bestaande borstwering moeten ze waarschijnlijk toch terugkomen om deze te repareren. Hopelijk komen ze dan met een paar zakken egaline om te zorgen dat de kier maximaal 1 CM word.

Om het even wat beter inzichtelijk te maken heb ik met het stoepkrijt van mijn kinderen op ongeveer 15 punten de hoogte gemeten tot plafond en het hoogste vloerpunt er van af getrokken. Wat opvalt is dat het in 85% van de kamer binnen de 4mm zit en nog sneller dan ik dacht toeneemt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TDg6bByAifpxDbAtSom6GKmk_5E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QmitpWHaZCtlxOteBaMEeHlU.jpg?f=fotoalbum_large

De lijn die je ziet is de 10mm dieptelijn. De korste afstand tussen de 23mm aan de plint en 2mm op de vloer is slechts 1.7 meter.

[ Voor 56% gewijzigd door BasvanS op 27-09-2021 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Maar je weet wel zeker dat je plafond er 100% vlak en horizontaal in zit? Natuurlijk kan een aannemer volgens jouw specificaties bouwen alleen zit daar wel een prijskaartje aan. Aannemers die de top van de huizenmarkt bouwen rekenen andere prijzen perfectie kost geld. Zeker omdat dit een verbouwing betreft wordt het helemaal moeilijk.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
Ja, dat plafond klopt wel, aannemer belde donderdag, zijn gisteren hier geweest voor herstel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/54oNnQ0Byc1vgG6dIVpo9EMgQcg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fKhhjQw4wvvUTInKGAt08eGu.jpg?f=fotoalbum_large

Vloer loopt nu nog maximaal 9mm af, prima oplossing denk ik.
Pagina: 1