Qnap TS-653B op afstand niet meer te bereiken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-06 23:50
Thuis heb ik een TS-653B Qnap NAs aan een TP-Link AX 6000 router hangen, Upnp uitgeschakeld.

Op het moment zit ik op mijn werk (maritieme offshore cq op een schip) en ik kan ineens niet meer bereiken :
- niet meer via myqnapcloud
- niet meer via de qmanager app
- niet meer via qfile.
- ping test op TS-653B IP geeft geen response, packages worden niet ontvangen.

Als ik op mijn router kijk (de Ax6000) ziet deze de TS-653B.
Het thuisfront heeft een foto doorgestuurd van de TS-653B en deze staat aan en heeft verbinding.

Wat ik tot nu toe gedaan heb is de router (AX6000) geupdate en opnieuw opgestart.
De Qnap kan ik dus niet opkomen, heb dus ook niet de mogelijkheid om deze op afstand opnieuw op te starten.

Als ik via myqnapcloud inlog krijg ik bij gedeelde mappen wel deze melding : "myQNAPcloud Link is niet geïnstalleerd of functioneert niet goed."

Heeft iemand een idee wat hier aan de hand is en hoe ik het op afstand kan oplossen :?

[ Voor 8% gewijzigd door dierkx36 op 27-09-2021 07:28 ]

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:56
Heeft de QNAP het juiste interne IP zodat de port forwardings werken?
Is mogelijk je externe IP aangepast?

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Headshot_NL schreef op maandag 27 september 2021 @ 07:28:
Heeft de QNAP het juiste interne IP zodat de port forwardings werken?
Is mogelijk je externe IP aangepast?
Naar mijn weten is er niks veranderd :N
Ik heb in ieder geval sinds gisteren toen het nog werkte niks veranderd

PS :
Net gekeken op de router en de NAS heeft nog steeds dezelfde interne IP adressen als voorheen.
Welk extern adres de NAS nu heeft volgens de router kan ik niet vinden.

[ Voor 20% gewijzigd door dierkx36 op 27-09-2021 07:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
In de router zou je ergens je WAN IP adres moeten kunnen vinden. Mogelijk is die aangepast en kan je daarom niet meer verbinden.
Echter zou myqnapcloud dit vanzelf moeten omzetten.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Heeft er een rest plaatgevonden van jouw internetmodem? Wellicht een storing geweest bij jouw ISP waardoor je een nieuw extern IP adres hebt gekregen. Dat was bij mij ooit het probleem. Om die reden heb ik altijd een NUC'je snorren met daarop een dichtgetimmerde Teamviewer client zodat ik altijd remote kan inloggen op mijn eigen netwerk om het één en ander aan te passen of uit te zoeken (zoals bijvoorbeeld 'whatsmyip' van die NUC).

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Han schreef op maandag 27 september 2021 @ 08:10:
Heeft er een rest plaatgevonden van jouw internetmodem? Wellicht een storing geweest bij jouw ISP waardoor je een nieuw extern IP adres hebt gekregen. Dat was bij mij ooit het probleem. Om die reden heb ik altijd een NUC'je snorren met daarop een dichtgetimmerde Teamviewer client zodat ik altijd remote kan inloggen op mijn eigen netwerk om het één en ander aan te passen of uit te zoeken (zoals bijvoorbeeld 'whatsmyip' van die NUC).
Ik zou het niet weten, zit al bijna 2 weken op zee.

Lijkt me dat als de internetmodem een reset heeft gehad ik ook de router niet meer zou kunnen bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

dierkx36 schreef op maandag 27 september 2021 @ 08:15:
Ik zou het niet weten, zit al bijna 2 weken op zee.

Lijkt me dat als de internetmodem een reset heeft gehad ik ook de router niet meer zou kunnen bereiken.
Wanneer je de router kunt bereiken dan kan je ook zien wat jouw 'outside' IP adres is toch?Sterker nog, deze benader je via jouw outside IP ardess; http://xxx.xx.xx.xx:8080. En wanneer je in jouw router kunt komen dan kan je ook zien welk intern IP adres jouw Qnap heeft.

[ Voor 14% gewijzigd door Han op 27-09-2021 08:35 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Han schreef op maandag 27 september 2021 @ 08:25:
[...]

Wanneer je de router kunt bereiken dan kan je ook zien wat jouw 'outside' IP adres is toch?Sterker nog, deze benader je via jouw outside IP ardess; http://xxx.xx.xx.xx:8080. En wanneer je in jouw router kunt komen dan kan je ook zien welk intern IP adres jouw Qnap heeft.
Intern IP adres van de NAS is hetzelfde als voorheen.

Net door het thuisfront de NAS opnieuw laten opstarten maar nog steeds no go op remote access.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Laat ze anders Teamviewer installeren op een PC thuis zodat je remote kan connecten en middels die PC alles kan nalopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Han schreef op maandag 27 september 2021 @ 09:01:
Laat ze anders Teamviewer installeren op een PC thuis zodat je remote kan connecten en middels die PC alles kan nalopen :)
Dat gaat dus niet, het thuisfront is van de categorie digibeet, iets aan en uit zitten is wel het uiterste.

Ik kon net wel op de nas komen via myqnapcloud, vervolgens geeft hij een melding over een volume die schoon gemaakt moet worden en ik word ik eruit gegooid.

Ook niet meer mogelijk om opnieuw in te loggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
Met de melding van het volume wat niet schoon is lijkt het me nu een probleem met de NAS zelf, niet zo zeer van de verbinding er naar toe. Die melding krijg je ook te zien als je de NAS op een verkeerde manier uit zet of herstart. Dat is mogelijk veroorzaakt door de herstart van het thuisfront.

Krijg je de optie om het volume te controleren op fouten? Als hij daar mee bezig is kan het zijn dat je de connectie verliest want hij stopt wat services. Kan ook best even duren voordat hij dan weer online is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Headshot_NL schreef op maandag 27 september 2021 @ 09:28:
Met de melding van het volume wat niet schoon is lijkt het me nu een probleem met de NAS zelf, niet zo zeer van de verbinding er naar toe. Die melding krijg je ook te zien als je de NAS op een verkeerde manier uit zet of herstart. Dat is mogelijk veroorzaakt door de herstart van het thuisfront.

Krijg je de optie om het volume te controleren op fouten? Als hij daar mee bezig is kan het zijn dat je de connectie verliest want hij stopt wat services. Kan ook best even duren voordat hij dan weer online is.
Ik kreeg idd de optie om het volume te controleren, jammer genoeg met mijn niet al te wakkere hoofd op ja gedrukt.
Daarna idd connectie verloren.

Het thuisfront gaat straks de NAS weer opnieuw opstarten.
Bij deze ga ik er alvast vanuit dat er 1 HDD kapot is.

PS :
Ik krijg tevens deze melding als ik via myqnapcloud en dan QTS desktop probeer in te loggen :
Toegang geweigerd
We cannot proceed your request, this might be the problem of the application you're using. Please contact them for the problem.

[ Voor 12% gewijzigd door dierkx36 op 27-09-2021 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:08

MsG

Forumzwerver

Dat controleren van het volume kan wel even duren. Zomaar de boel dan opnieuw laten opstarten lijkt me juist het slechtste advies denkbaar. Daardoor krijg je juist van die volumefouten en dit kan je ook je data kosten.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
MsG schreef op maandag 27 september 2021 @ 09:39:
Dat controleren van het volume kan wel even duren. Zomaar de boel dan opnieuw laten opstarten lijkt me juist het slechtste advies denkbaar. Daardoor krijg je juist van die volumefouten en dit kan je ook je data kosten.
Tot die conclusie kom ik dus ook net |:( thuisfront heeft alleen de nas al uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:08

MsG

Forumzwerver

Laat ze hem weer aanzetten en er minimaal een week vanaf blijven. Dan kijk je volgende week of je weer normaal toegang hebt, en zo niet zou ik eerst zorgen voor een lokale computer met Anydesk, zodat je meer kan zien dan je nu van op afstand kunt zien.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
MsG schreef op maandag 27 september 2021 @ 10:09:
Laat ze hem weer aanzetten en er minimaal een week vanaf blijven. Dan kijk je volgende week of je weer normaal toegang hebt, en zo niet zou ik eerst zorgen voor een lokale computer met Anydesk, zodat je meer kan zien dan je nu van op afstand kunt zien.
Mijn desktop thuis hangt ook aan de router, vanaf daar kan ik direct op de NAS komen.

NAS staat inmiddels weer aan :
Ik kan er niet op komen via QTS maar wel via gedeelde mappen.

Ga er idd maar even een aantal dagen vanaf blijven, hopen dat er nog wat te redden valt.

Pagina: 1