[Adguard] Internet snelheid gehalveerd bij aanzetten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Glassertje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 16:23
Zijn er mensen met een s21+ die Adguard op hun telefoon gebruiken?

Ik en meerdere ervaren het probleem dat als je bv een speedtest doet, je de helft van de snelheid overblijft. Ik heb ook via firefox op de 21+ een 10GB testfile van de xs4all server gedownload, met adguard aan gaat het met ~10MB/s via wifi, zet ik adguard uit dan gaat het met ~70MB/s. Er zijn 2 topics op het adguard forum, waarvan er 1 al 8 maanden oud is.

Ik heb 2 screens van dezelfde testfile. Zonder en met adguard. Maakt niet uit of het via WiFi of data is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EDEeY3XwY1V0S9K98IEmd6U3PGc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/79bNedReaz02pBJ6MeRVpNe5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4pK2PZvTClfjgb8vY0JXkjjs3_w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yrAQagusJwkWLwOQI6NiEDHe.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 43% gewijzigd door Glassertje op 25-09-2021 12:06 . Reden: Screens hots toegevoegd ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:21
Glassertje schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 11:44:
Zijn er mensen met een s21+ die Adguard op hun telefoon gebruiken?

Ik en meerdere ervaren het probleem dat als je bv een speedtest doet, je de helft van de snelheid overblijft. Ik heb ook via firefox op de 21+ een 10GB testfile van de xs4all server gedownload, met adguard aan gaat het met ~10MB/s via wifi, zet ik adguard uit dan gaat het met ~70MB/s. Er zijn 2 topics op het adguard forum, waarvan er 1 al 8 maanden oud is.

Ik heb 2 screens van dezelfde testfile. Zonder en met adguard. Maakt niet uit of het via WiFi of data is.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Lijkt me niet iets s21 gerelateerds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swurgin
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 23-04 00:02
Glassertje schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 11:44:
..... Zijn er mensen met een s21+ die Adguard op hun telefoon gebruiken?

Ik en meerdere ervaren het probleem dat als je bv een speedtest doet, je de helft van de snelheid overblijft. .....
Dit gebeurt bij mij al sinds mijn Pixel 3 XL (en daarna op de P4XL, en nu op de S21 Ultra).

Ik heb destijds meerdere threads aangemaakt op het Adguard forum en heb het ook aangekaart op XDA.
Oplossingen hielpen vaak maar even.
Het is zeker iets in de Adguard app/

Ik moet wel zeggen, ik heb er op de S21 Ultra dusdanig weinig last van, dat het me niet veel meer uitmaakt (lees: Ik heb het opgegeven lol)
Alle apps werken snel en downloads zijn ook ok. Ik kijk gewoon niet meer naar de speedtest.

Een telefoon zonder Adguard kan ik me niet meer voorstellen, dus ik neem het voor lief.

"... Reckon luck sees us the same Reckon love deals us the same ..." Mark Hollis (Talk Talk)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glassertje
Swurgin schreef op zondag 26 september 2021 @ 14:22:
[...]

Dit gebeurt bij mij al sinds mijn Pixel 3 XL (en daarna op de P4XL, en nu op de S21 Ultra).

Ik heb destijds meerdere threads aangemaakt op het Adguard forum en heb het ook aangekaart op XDA.
Oplossingen hielpen vaak maar even.
Het is zeker iets in de Adguard app/

Ik moet wel zeggen, ik heb er op de S21 Ultra dusdanig weinig last van, dat het me niet veel meer uitmaakt (lees: Ik heb het opgegeven lol)
Alle apps werken snel en downloads zijn ook ok. Ik kijk gewoon niet meer naar de speedtest.

Een telefoon zonder Adguard kan ik me niet meer voorstellen, dus ik neem het voor lief.
Ik heb dus ook even zonder adguard gedaan. Maar ppfff.... Was er zo klaar mee. Heb ook blokkada geprobeerd, maar adguard heeft wat meer opties oa een firewall.

Ik had adguard een mail gestuurd, maar werd er niet wijzer van. En ik download eigenlijk weinig met m'n telefoon. Ik heb op de S21+ er ook weinig last van, alles werkt goed.

Bedankt voor de bevestiging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swurgin
Glassertje schreef op zondag 26 september 2021 @ 19:59:
[...]

Ik heb dus ook even zonder adguard gedaan. Maar ppfff.... Was er zo klaar mee. Heb ook blokkada geprobeerd, maar adguard heeft wat meer opties oa een firewall.

Ik had adguard een mail gestuurd, maar werd er niet wijzer van. En ik download eigenlijk weinig met m'n telefoon. Ik heb op de S21+ er ook weinig last van, alles werkt goed.

Bedankt voor de bevestiging.
Geen dank ! :)

Het is jammer, maar wel te doen. En ik hoop echt dat ze het er 'een keer uit krijgen'.

Als het echt erg word, vaak even Adguard op pause en weer aan zetten helpt voor een paar dagen.

Ik herken je verhaal heel erg haha
Ook een keer Blokkada geprobeerd en was het gewoon net niet.
Ook een tijdje zonder Adguard, maar daar was ik ook gauw klaar mee. Ik kan echt niet meer zonder.

"... Reckon luck sees us the same Reckon love deals us the same ..." Mark Hollis (Talk Talk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glassertje
@Swurgin pauze zetten helpt hier niet. Als ik adguard uit zet dan merk ik verschil, zet ik 'm weer aan, dan is het weer trager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swurgin
Glassertje schreef op zondag 26 september 2021 @ 21:14:
@Swurgin pauze zetten helpt hier niet. Als ik adguard uit zet dan merk ik verschil, zet ik 'm weer aan, dan is het weer trager.
Hmmm, ok. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swurgin
Ah nieuw draadje.

Dan kan ik mijn Adguard draadjes hier ook wel plaatsen.

https://forum.adguard.com.../dns-noob-question.31527/

https://forum.adguard.com...l-3-xl.32428/#post-181708

Misschien wel totaal unrelated. Ik weet het niet meer.
Ook lijkt het alsof mijn probleem was opgelost. Maar het kwam gewoon weer en ik was het wel een beetje zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-05 02:25
Ik gebruik de Brave browser op mijn S21. Werkt perfect. Je kan die niet downloaden vanuit de Playstore maar wel via hun eigen website.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swurgin
Ik ook :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glassertje
Ik heb inmiddels van Adguard support een email gehad, dat sinds de update naar Android versie 3.6.6, de snelheid stukken beter moet zijn.

Ik kan bevestigen dat downloads via mijn Samsung s21+, weer als de brandweer gaan. Zowel wifi als data.

@Swurgin Ben benieuwd wat nu je ervaring is op de ultra?

[ Voor 11% gewijzigd door Glassertje op 13-01-2022 12:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swurgin
Glassertje schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:29:
Ik heb inmiddels van Adguard support een email gehad, dat sinds de update naar Android versie 3.6.6, de snelheid stukken beter moet zijn.

Ik kan bevestigen dat downloads via mijn Samsung s21+, weer als de brandweer gaan. Zowel wifi als data.

@Swurgin Ben benieuwd wat nu je ervaring is op de ultra?
Ten eerste, sorry voor de late reactie haha

Net even getest en gaat als een speer.

Maar om eerlijk te zijn ben ik er helemaal niet meer mee bezig. Ik heb altijd en overal internet en het loopt altijd vlot. Dus ik kijk er niet meer naar om.
Soort van 'set and forget'.

Was trouwens altijd best wel anti-Samsung. Maar de Ultra is nog steeds een heerlijke phone.
Ook laatst de Tab S7+ gekocht trouwens. En dus ook maar Adguard een upgrade gegeven (met een kortingsactie laatst) zodat ik die nu op meerdere apparaten kan laten lopen.

d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glassertje
Swurgin schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 21:57:
[...]

Ten eerste, sorry voor de late reactie haha

Net even getest en gaat als een speer.

Maar om eerlijk te zijn ben ik er helemaal niet meer mee bezig. Ik heb altijd en overal internet en het loopt altijd vlot. Dus ik kijk er niet meer naar om.
Soort van 'set and forget'.

Was trouwens altijd best wel anti-Samsung. Maar de Ultra is nog steeds een heerlijke phone.
Ook laatst de Tab S7+ gekocht trouwens. En dus ook maar Adguard een upgrade gegeven (met een kortingsactie laatst) zodat ik die nu op meerdere apparaten kan laten lopen.

d:)b
Ben er ook niet zo mee bezig, maar had toen een mail gestuurd en had bericht gehad. Was wel benieuwd. :)

Op stacksocial kun je altijd voor een prikkie oa adguard licenties kopen. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Glassertje op 20-01-2022 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swurgin
Glassertje schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 22:52:
[...]

Ben er ook niet zo mee bezig, maar had toen een mail gestuurd en had bericht gehad. Was wel benieuwd. :)

Op stacksocial kun je altijd voor een prikkie oa adguard licenties kopen. ;)
Oh nice ! Die site kende ik nog niet.

Heb zelf van de Halloween discounts gebruik gemaakt.
45 euro voor een Lifetime Family subscription. Voor 9 (!!) apparaten.
Had ik er wel voor over. Ik houd niet zo van maandelijkse subs. En ze leveren goed werk en zijn erg actief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glassertje
Ben ook een grote fan van Adguard. Het is helaas nodig in deze tijd, omdat sommige sites onbruikbaar worden zonder een adblocker.
Pagina: 1