Ryzen 5000g moederbord

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• tekken4111
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:40
Hoi allemaal!

Ik zit met een probleem, ik heb een cpu gekocht voor een nieuwe build (5600g ryzen) en zoek hierbij een moederbord. Echter zijn er een hoop moederborden die een bios upgrade nodig hebben en kom ik er niet uit hoe ik met zekerheid een goed mobo bestel.

Ik zoek een?
Mobo die ryzen 5000g ready is uit de box

Wat is je budget?
Het goedkoopste moederbord voldoet, 4 sata poorten is een must, verder niks. Als het rond de 100 euro zou lukken ben ik een blij man :)

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.
Bestaande build waar het mobo, m2 ssd en het ram van vervangen gaat worden.

[ Voor 4% gewijzigd door tekken4111 op 26-09-2021 21:19 ]

Beste antwoord (via tekken4111 op 26-09-2021 21:56)

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:30
Geen enkel AM4 moederbord werkt op dit moment uit de doos met een 5600G. Daarvoor is die cpu te kort op de markt. Gelukkig zijn er borden met een flashback knop zodat je het BIOS kunt updaten zonder werkende cpu. pricewatch: Gigabyte B550M Gaming bijvoorbeeld.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Uszka
Geen enkel AM4 moederbord werkt op dit moment uit de doos met een 5600G. Daarvoor is die cpu te kort op de markt. Gelukkig zijn er borden met een flashback knop zodat je het BIOS kunt updaten zonder werkende cpu. pricewatch: Gigabyte B550M Gaming bijvoorbeeld.

• tekken4111
Uszka schreef op zondag 26 september 2021 @ 21:35:
Ah duidelijk! Thanks :) ik ga eens even uitzoeken welke boards flashen zonder cpu ondersteunen dan!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 19:06
Een hoop winkels hebben ook een bios update service. Vaak wel prijzig.

• Uszka
tekken4111 schreef op zondag 26 september 2021 @ 21:55:
[...]

Ah duidelijk! Thanks :) ik ga eens even uitzoeken welke boards flashen zonder cpu ondersteunen dan!
De goedkoopste heb ik gegeven!

• tekken4111
WEBGAMING schreef op zondag 26 september 2021 @ 22:07:
Een hoop winkels hebben ook een bios update service. Vaak wel prijzig.
Naast dat het prijzig is heb ik daar persoonlijk ook weer niet het geduld voor. Dan moet ik weer een winkeltje in de buurt zoeken, die dan waarschijnlijk weer net 30 minuten rijden is. Om dan daar weer te wachten op een bios flash. Thanks voor de heads up, maar ik bestel het liefste gewoon compatible/do it yourself :)

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 19:06
tekken4111 schreef op zondag 26 september 2021 @ 22:18:
[...]

Naast dat het prijzig is heb ik daar persoonlijk ook weer niet het geduld voor. Dan moet ik weer een winkeltje in de buurt zoeken, die dan waarschijnlijk weer net 30 minuten rijden is. Om dan daar weer te wachten op een bios flash. Thanks voor de heads up, maar ik bestel het liefste gewoon compatible/do it yourself :)
Online winkels doen het ook, dat bedoelde ik eigenlijk. ;)
Pagina: 1