Toon posts:

[linux] Monitor vekeerd ingestelt?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte medetweakers,

Ik heb vannacht Slackware 7.1 (jaja, ik weet 't nog een oudje..) geinstalleerd op m'n systeem, dit is allemaal goed gegaan, ik kan internetten etc.

Maar nu heb ik 1 probleem en dat is tevens mijn vraag,
Ik heb in X (3.?.?) alles ingestelt zoals 't volgensmij moet maar nu heb ik dus een scherm dat veelte groot (ik moet dus scrollen door m'n scherm (en nee, 't is geen virtual desktop waar je doorheen moet scrollen, 't lijkt wel alsof 'r ingezoomt is ofzo))
Wat zou 't probleem hier kunnen zijn, en hoe kan ik 't oplossen? want ik kom 'r nietmeer uit.

De reference voor m'n monitor kun je hier vinden.

alvast bedankt,

virtual

• RemcoX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-02 20:05
Met ctrl-alt-+ en ctrl-alt-- kun je de resolutie in real-time veranderen als je in X zit.

Verwijderd

Dan moet je

modes "1024x768"

toevoegen aan jouw screen sectie in je /etc/X11/XF86Config

Vervang "1024x768" door de mode die je graag zou willen gebruiken.

<offtopic>
Dit berichtje is gepost vanuit de SunOS 8 installer, die _tijdens_ het installen de mogelijk bied om te surfen :)

</offtopic>

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu dus nogsteeds met dat probleem (helaas :( ) ik heb dus een vet groot scherm en dat uitzoomen gaat niet (dmv. Ctrl + Alt + -)

Wat is die Horizontal en Vertical sync. nou eigenlijk precies? want op 't inet kan ik 'r niet echt veel over vinden (zal wel niet goed zoeken)

bvd.

virtual

• Boomerang
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op maandag 20 augustus 2001 12:53 schreef virtual het volgende:
Ik zit nu dus nogsteeds met dat probleem (helaas :( ) ik heb dus een vet groot scherm en dat uitzoomen gaat niet (dmv. Ctrl + Alt + -)

Wat is die Horizontal en Vertical sync. nou eigenlijk precies? want op 't inet kan ik 'r niet echt veel over vinden (zal wel niet goed zoeken)

bvd.

virtual
hsync en vsync kun je vinden in het boek dat bij je monitor is geleverd.
Als je dat dan zelf invult en een resolutie kiest, moet het goed gaan ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in m'n boekje gekeken maar die is van Dell...
Daar staat alleenmaar in hoe je 'm moet installeren onder windows, nou dat kan ik ook wel zonder boekje maar onder linux willik 'm wel goed configged hebben want 't is een top monitor! :)

virtual

Verwijderd

Topicstarter
Trouwens bij de installatie heb ik op de support site van Dell gekeken en die waardes ingevult maar die kloppen dus denk ik niet maar strax als ik hier heb schoongemaakt zal ik wel eens die installatie van X opnieuw doen.

• Boomerang
  • Niet online
Op maandag 20 augustus 2001 13:05 schreef virtual het volgende:
Trouwens bij de installatie heb ik op de support site van Dell gekeken en die waardes ingevult maar die kloppen dus denk ik niet maar strax als ik hier heb schoongemaakt zal ik wel eens die installatie van X opnieuw doen.
Installatie van X hoeft niet opnieuw hoor. Je moet alleen de juiste vsync en hsync invullen. Kan dat niet met YaSt?
Bij mij stond de hsync + vsync onder de technische specificaties, en dit is een compaq v55 monitor ( :r )

Verwijderd

Topicstarter
hehe,
Dit is Slackware, geen SuSE :)

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 14:28

Apache

amateur software devver

Op maandag 20 augustus 2001 13:08 schreef webleraar het volgende:

[..]

Installatie van X hoeft niet opnieuw hoor. Je moet alleen de juiste vsync en hsync invullen. Kan dat niet met YaSt?
Bij mij stond de hsync + vsync onder de technische specificaties, en dit is een compaq v55 monitor ( :r )
yast is enkel suse, hij draait slackware :)

If it ain't broken it doesn't have enough features

• Boomerang
  • Niet online
excuse moi :) ik was in de war met een andere thread :) .
Vergeef me >:) :P

Verwijderd

Topicstarter
vooruit ;)

Maar ik heb nogsteeds 't antwoord op m'n vraag niet :((

• Boomerang
  • Niet online
In de manual staat:
vsync: 50-160
hsync: 30-70
Vul dat in in je /etc/XF86Config file, en als het goed is moet je dan moeiteloos 1024x768 kunnen draaien ;)

Verwijderd

Topicstarter
Zo stond ie dus al ingestelt:
root@Orion:~# xvidtune
Vendor: Dell, Model: E770p
Num hsync: 1, Num vsync: 1
hsync range 0: 30.00 - 70.00
vsync range 0: 50.00 - 160.00
root@Orion:~#

Maar hij draait toch geen 1024*768 :(
Ik ga X strax ff'tjes opnieuw configgen :(

Verwijderd

Topicstarter
*schop* iemand nog een oplossing?

Verwijderd

Ja, XF86Config draaien :)

Verwijderd

Op maandag 20 augustus 2001 18:50 schreef janjanjanjanjansen het volgende:
Ja, XF86Config draaien :)
Of XF86Setup :)

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:11

Super_ik

haklust!

Op maandag 20 augustus 2001 09:44 schreef r3b00t het volgende:

<offtopic>
Dit berichtje is gepost vanuit de SunOS 8 installer, die _tijdens_ het installen de mogelijk bied om te surfen :)

</offtopic>
VET :9

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Pagina: 1