Hi Tweakers,
Ik loop tegen een soortgelijk probleem aan en misschien dat jullie nog wat ideeën hebben. Ik krijg het namelijk niet voor elkaar om series en of films met Dolby Vision en Dolby Atmos af te spelen op de TV i.c.m. de soundbar. Het is het één of het ander.
Mijn setup ziet er als volgt uit:
TV HDMI eACR <-> Soundbar HDMI ARC / Soundbar HDMI1 <-> Apple TV 4K HDMI
Verschillende scenario's:
Als zo'n converter ertussen in zit, schakeld je TV dan nog wel automatisch de soundbar aan of uit, het volume lager of hoger via de TV remote? Dit werkt nu namelijk wel en is ideaal.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Ik loop tegen een soortgelijk probleem aan en misschien dat jullie nog wat ideeën hebben. Ik krijg het namelijk niet voor elkaar om series en of films met Dolby Vision en Dolby Atmos af te spelen op de TV i.c.m. de soundbar. Het is het één of het ander.
Mijn setup ziet er als volgt uit:
- LG OLED G1 (Dolby Vision & Dolby Atmos support) - eARC
- Samsung K950 soundbar (Dolby Atmos support) - ARC
- Apple TV 4K (Dolby Vision & Dolby Atmos support)
TV HDMI eACR <-> Soundbar HDMI ARC / Soundbar HDMI1 <-> Apple TV 4K HDMI
Verschillende scenario's:
- Wanneer ik een titel van Netflix of Disney+ afspeel met Dolby Vision en Dolby Atmos via de native apps op de LG TV en wanneer de soundbar niet verbonden is, speelt de TV de content af in Dolby Vision met Dolby Atmos. Leuk, maar ik wil graag dat het Dolby Atmos geluid uit mijn soundbar komt.
- Wanneer ik bovenstaande herhaal maar dan met de soundbar verbonden, speelt de TV content af in Dolby Vision en de soundbar 5.1. Het is dat niet mogelijk om Dolby Atmos te ontvangen op de soundbar. Ik begrijp dat dit komt door dat de soundbar geen Dolby Atmos retour kan ontvangen over ARC. Zijn er mogelijk heden om dit toch werkend te krijgen op de soundbar?
- Wanneer ik een titel van Netflix of Disney+ afspeel met Dolby Vision en Dolby Atmos via de apps op de Apple TV 4K (welke verbonden is met de soundbar), speelt de TV de content af in 4K met HDR en Dolby Atmos op mijn soundbar. Het geluid is dan super maar het beeld is dan geen Dolby Vision. Op verschillende sites zag ik dat dit veroorzaakt wordt door dat de soundbar geen Dolby Vision kan doorzetten naar de TV.
Als zo'n converter ertussen in zit, schakeld je TV dan nog wel automatisch de soundbar aan of uit, het volume lager of hoger via de TV remote? Dit werkt nu namelijk wel en is ideaal.
Alvast bedankt voor het meedenken.
[ Voor 4% gewijzigd door GreX op 26-09-2021 18:40 ]