Hi Tweakers,
Ik ben aan het onderzoeken of het interessant zou zijn om een mining rig te bouwen. Hiervoor heb ik het volgende systeem samengesteld en ben benieuwd naar jullie ideeën hierover.
Azerty winkelmand linkje
Alvast dank!
Ik ben aan het onderzoeken of het interessant zou zijn om een mining rig te bouwen. Hiervoor heb ik het volgende systeem samengesteld en ben benieuwd naar jullie ideeën hierover.
Azerty winkelmand linkje
- Gigabyte GeForce RTX 3090 Gaming OC 24G
- Gigabyte X570 GAMING X
- AMD Athlon 3000G
- G.Skill Value F4-2400C17D-8GNT
- SilverStone Strider Gold S Series SST-ST1500-GS
- Ik wil beginnen met één GPU. Deze kan d.m.v. het PCIe x16 slot direct op het moederbord staan. Als ik later met meer GPU's wil uitbreiden kan ik de drie PCIe x1 slots in combinatie met risers gebruiken.
- Zoals jullie zien heb ik in deze setup voor één RTX3090 gekozen. Deze kaart heeft een gigantische hashrate, maar ook een stevig energieverbruik. Dat laatste ben ik me van bewust, maar ik kan het systeem een groot deel van de tijd voeden met mijn zonnepanelen. Daarom leek het me alsnog interessant om een RTX3090 te kiezen.
- Ik wil booten vanaf een USB, waardoor ik geen SSD nodig heb.
- Zoals ik het begrijp kan deze voeding twee RTX3090's voeden. Hiermee ben ik voorbereid op een eventuele tweede RTX3090. Vanaf de derde RTX3090 zou ik dus een extra voeding nodig hebben.
Alvast dank!
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NuXuyyDHhcjC3Jp92n53KIhS.jpg?f=user_large)