[Vakantie] Ervaring FTI, te goedkope pakketreis?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn_goethals
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:40
Na vier jaar geen grote vakantie gedaan te hebben zijn we aan het zien om in de paasvakantie naar Egypte te gaan.

Nu zagen we bij Neckermann een weekje SENTIDO Mamlouk Palace Resort in Hurghada, Egypte voor € 1.123,95. Het lijkt dat dit een pakketreis is van de organisatie FTI, als ik hierop de site gaat kijken is hetzelfde pakket nog goedkoper voor zelfs maar € 1.084,00.

Als ik zie dat de vliegtuigtickets voor twee personen al minstens € 600,00 kost lijkt het mij straf dat ze winst kunnen maken op het pakket.

Ik ga er dan van uit "Als het te mooi is om waar te zijn, is het dat ook", of ben ik te wantrouwig? Ik denk dat ze frauderen met een bait-and-switch naar een ander goedkoop hotel?

Ik weet dat touroperators die pakketten in grote bulk kunnen kopen en hierdoor mooi korting kunnen geven, maar dat één speler 50% goedkoper kan gaan dan bijvoorbeeld TUI lijkt mij straf, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ansichtkaart
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 14-12-2024
Dat is een verschil van nog geen 40 euro, vind ik nou niet bepaald heel erg raar.
(als je op google reviews kijkt zou ik al genoeg weten en er niet boeken)

[ Voor 31% gewijzigd door ansichtkaart op 26-09-2021 18:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MBvB
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-04 19:22
550 pp naar Egypte niet ondenkbaar, vliegtickets kunnen wel voor 200 en Egyptische arbeid is niet duur. De laatste keer naar Egypte met tui was niet veel duurder. Ik had eind maart 2020 bij fti geboekt, maar die reis ging om bekende reden niet door. De terugbetaling verliep verrassend soepel.

Ze zijn wel ingesteld op Duitsers, dus verwacht ook tussen de Duitsers te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn_goethals
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:40
ansichtkaart schreef op zondag 26 september 2021 @ 18:51:
Dat is een verschil van nog geen 40 euro, vind ik nou niet bepaald heel erg raar.
(als je op google reviews kijkt zou ik al genoeg weten en er niet boeken)
Als ik hetzelfde hotel rechtsreeks wil reserveren kost dit al € 1.300,00 als je dan de vliegtuig tickets meetelt kom ik bij het zelf samenstellen van het paket op € 1.900,00. Zo'n verschil van 40 a 50% onder de marktprijs maakt mij dus achterdochtig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Vliegtickets en ook (in mindere mate) hotelkamers zijn wel zaken waarvan de prijzen alle kanten op kunnen schieten, als je het net in de goede/slechte periodes boekt of als je het als organisatie met volumekorting inkoopt. Dat ze daar ergens een paar honderd euro besparen is dus helemaal niet verrassend. Ik heb ook wel conferenties gehad in hotels waar ik effectief de helft van de normale prijs betaalde: organisator zegt dat ze voor de helft van de prijs in één keer het hele hotel volkwakken met gasten, klinkt als veel korting maar als een hotel gewend is om half leeg te staan is dat prima.

Daarmee wil ik alleen zeggen dat het zou kunnen, niet dat ik enig idee heb dat dat bij deze organisator ook het geval is. Daarvoor bestaan reviews, natuurlijk.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ansichtkaart
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 14-12-2024
stijn_goethals schreef op zondag 26 september 2021 @ 20:07:
[...]

Als ik hetzelfde hotel rechtsreeks wil reserveren kost dit al € 1.300,00 als je dan de vliegtuig tickets meetelt kom ik bij het zelf samenstellen van het paket op € 1.900,00. Zo'n verschil van 40 a 50% onder de marktprijs maakt mij dus achterdochtig.
Dat is heel normaal in de reiswereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ansichtkaart schreef op zondag 26 september 2021 @ 20:30:
[...]

Dat is heel normaal in de reiswereld.
In dit soort reizen.
Pagina: 1