Video rendering

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• LurkZ
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 14-06-2023
Momenteel heb ik een ATI Radeon RX 570. Ik ben geen gamer en gebruik de kaart voor gewoon kantoorwerk en hobbymatig converteren/comprimeren van videos. Ik ben niet merkvast.
Mijn software ondersteund hardware rendering. Vedere technische details ken ik niet.

Als een nieuwe kaart koop waar moet ik dan op letten?
Welke features, specs zijn zeer belangrijk voor mijn doel en welke totaal onbelangrijk?

Hoewel ik een specifieke tip voor een kaart zeer op prijs stel, is het hooddoel van mijn vraag wat te leren zodat ik zelf door Pricewatch kan struinen.

Alle reacties

• lamaa1
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 20:36
Begin eens met een lijstje van software en je huidige componenten. Vooral je voeding en behuizing kunnen van toepassing zijn als je een nieuwe kaart wil uitzoeken.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

LurkZ schreef op zondag 26 september 2021 @ 16:45:
Momenteel heb ik een ATI Radeon RX 570. Ik ben geen gamer en gebruik de kaart voor gewoon kantoorwerk en hobbymatig converteren/comprimeren van videos. Ik ben niet merkvast.
Mijn software ondersteund hardware rendering. Vedere technische details ken ik niet.

Als een nieuwe kaart koop waar moet ik dan op letten?
Welke features, specs zijn zeer belangrijk voor mijn doel en welke totaal onbelangrijk?

Hoewel ik een specifieke tip voor een kaart zeer op prijs stel, is het hooddoel van mijn vraag wat te leren zodat ik zelf door Pricewatch kan struinen.
Kijk welke specificaties nodig zijn bij de software die je gebruikt.
Prijs die je ervoor over hebt.
Is het nuttig op je huidige systeem, of is dat al te ver veroudert ?
Bekijk vergelijkingen, benchmarks van aantal videokaarten, vergelijk de prijs/prestatie. en of jij zoveel geld wilt uitgeven voor ..... snellere bewerking/verwerking.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• LurkZ
lamaa1 schreef op zondag 26 september 2021 @ 18:11:
Begin eens met een lijstje van software en je huidige componenten. Vooral je voeding en behuizing kunnen van toepassing zijn als je een nieuwe kaart wil uitzoeken.
800 watt voeding, tower kast, Ryzen 7 2700X, VidCoder, Handbrake, Aimersoft Video Convertor Ultimate

• lamaa1
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 20:36
LurkZ schreef op zondag 26 september 2021 @ 18:25:
[...]

800 watt voeding, tower kast, Ryzen 7 2700X, VidCoder, Handbrake, Aimersoft Video Convertor Ultimate
Wat voor een tower behuizing precies? Kans is groot dat vrijwel elke videokaart erin past, maar beter zeker zijn.
Welke voeding precies? 800 watt zegt namelijk niks. Merk en type zouden handig zijn.

Bij welke van de softwarepakketten loop je nu tegen een probleem aan? Want als je nu een nieuwe videokaart wil kopen zit je al snel aan een RX 6600 XT of een 3060 die minimaal 500 euro gaat kosten.

• Kobus Post
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-01 18:18
Ben zelf erg gecharmeerd van de nvidia video en/decoding. Maakt daar voor video eigenlijk niet uit welke kaart je haalt, het gaat om de encoder chip. Entry level kaart kan 3 gelijktijdige encodingsessies aan, mid-higher level kunnen onbeperkt. Uiteraard zit er wel een grens aan wat je tegelijkertijd realtime kan encoden. Zelf gebruik ik de quadro kaarten omdat video encoding daar sowieso ondersteund is. Bij de reguliere geforce kaarten is het even opletten.

Ook wel belangrijk: welke software gebruik je?

No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.

• LurkZ
lamaa1 schreef op zondag 26 september 2021 @ 18:56:
[...]

Wat voor een tower behuizing precies? Kans is groot dat vrijwel elke videokaart erin past, maar beter zeker zijn.
Welke voeding precies? 800 watt zegt namelijk niks. Merk en type zouden handig zijn.
Cooler Master CM Stacker CM Stacker ATX / BTX
Silverstone Strider Titanium ST80F-TI
Bij welke van de softwarepakketten loop je nu tegen een probleem aan?
Geen enkel probleem, behalve dat ik graag wat meer snelheid wil.

[ Voor 23% gewijzigd door LurkZ op 26-09-2021 19:12 ]

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:58
Welek software gebruik je? Wat geven zij aan als minimale/aanbevolen/maximale prestatie vereisten voor een videokaart?
Pagina: 1