Thermische beveiliging volautomaat schakelt vaak uit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-10 23:29
Sinds 2 jaar een volautomaat staan, wasmachine en wasdroger in een. Ontzettend handig, wasgoed vuil erin en schoon en droog eruit.
Half jaar geleden werd het wasgoed niet meer droog, servicemonteur reset de beveiliging en het werkt weer. Nog diverse keren zijn ze op bezoek geweest, kunnen de oorzaak niet vinden. Een monteur zei tegen mijn vrouw "Tsja, Beko. Turks merk, zou ik zelf nooit kopen".
Zelf heb ik de beveiliging vervangen door een hogere temperatuur, van 110 naar 140 graden, maar die sloeg laatst ook uit.
Nu maar eentje van 200 graden besteld.

Iemand nog tips?

Ik heb een temperatuur logger bij de beveiliging gezet en die meet soms wel 130° inblaastemperatuur. Beveiliging zit vlak bij het verwarmingselement.
De daadwerkelijke temperatuur in de trommel is veel lager, 60-90° afhankelijk van belading en programma.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Is de airflow niet gewoon door stofophopingen in het luchttraject (van intake tot uitgang) niet gewoon te laag geworden?

en die beveiliging zal er niet voor niks in zetten denk ik... als de temperatuur te hoog wordt heb je kans dat er materialen gaan smelten of nog erger in de brand vliegen....

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-10 23:29
SMSfreakie schreef op zondag 26 september 2021 @ 15:49:
Is de airflow niet gewoon door stofophopingen in het luchttraject (van intake tot uitgang) niet gewoon te laag geworden?

en die beveiliging zal er niet voor niks in zetten denk ik... als de temperatuur te hoog wordt heb je kans dat er materialen gaan smelten of nog erger in de brand vliegen....
Diverse servicemonteurs hebben daar al naar gekeken, gehele luchtkanalen systeem is al eens gereinigd met soort van plumeau.
En die bimetaal beveiliging is ook gevoelig voor trillingen, juist dat wat heerst in een wasmachine. Ik verwacht ook dat het een combinatie van factoren is, warmte en trillingen.
Als ik zoek op die fout, dan kom ik die beschrijving vaker tegen in combinatie met Beko wasdrogers.