Aux input maken van 75 Ohm coax aansluiting

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetrusRe
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 05-10 17:32
Ik heb hier een an sick goed werkende stereo set aanwezig. Helaas heeft deze geen aux aansluiting dus ik kan geen BT kastje oud aansluiten om hem te verbinden met de telefoon. Er zit wel een 75 Ohm antenne aansluiting (coax) op. Zijn er mogelijkheden om de aux signalen te converteren naar deze antenne ingaan?

Of zijn er andere creatieve ideeën zodat ik deze hardware nog steeds kan gebruiken?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:51

Jag

Je kan wel een fm zender kopen; die maakt er een radio signaal van. Zoiets bestaat geloof ik wel, lijkt me niet ideaal though.

Alternatief is dat het open gemaakt moet worden en dat je ergens een een input aan soldeert, lijkt me lastig uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:17
PetrusRe schreef op zondag 26 september 2021 @ 12:07:
Of zijn er andere creatieve ideeën zodat ik deze hardware nog steeds kan gebruiken?
Welke hardware?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14:22
Je kunt inderdaad een FM modulator gebruiken, die kun je tussen de antenne-ingang zetten, of een model nemen die zelf een laag vermogen FM signaal in de lucht zet wat je met de radio van de stereoset kunt oppikken. Echter, dit soort materie werkt veelal op 12 volt omdat het meer voor auto’s bedoeld is, dus dan zou je er ook een 12 volt voeding bij moeten kopen.

Maar heeft je stereoset echt totaal geen ingangen?

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:58

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Stereoset zonder aux ingang zal ongetwijfeld minder dan 75 euro waard zijn.
Er zijn absoluut oplossingen die een lijnsignaal naar een Fm signaal kunnen converteren, maarde kwaliteit wordt er niet beter op en qua kosten mag je de helft van je setwaarde rekenen voor een simpel FM transmittertje, of een veelvoud daarvan voor een wat meer professioneel systeem.

Bottom line: als jeecht een ingang nodig hebt, koop iets anders, desnoods tweedehands.

Hamvraag: waar meen je dit boor nodig te hebben, wat probeer je te bereiken? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetrusRe
Dank voor de antwoorden. Het is gewoon een goed werkend setje dat ik nog wil blijven gebruiken, maar alleen met FM ingang en cd speler, vandaar mijn gedachte om te kijken of ik er een BT unit die ik ook nog heb liggen kan aanknopen. Is inderdaad zo dat de waarde nihil is, maar is ook zonde om weg te mieteren…

Hij heeft idd echt geen ingangen.

Maar dit zo lezend knoop ik er gewoon een FM antenne aan en gebruik ik de radio en CD speler…. Was ook maar een wilde kreet.

Nogmaals dank voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:58

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wegmikken is idd zonde, maar er in investeren ook.
Maar wegmikken hoeft ook niet, je kunt zo'n dingook prima in een schuur, badkamer of slaapkamer oid inzetten

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetrusRe
The Eagle schreef op zondag 26 september 2021 @ 20:49:
Wegmikken is idd zonde, maar er in investeren ook.
Maar wegmikken hoeft ook niet, je kunt zo'n dingook prima in een schuur, badkamer of slaapkamer oid inzetten
Yep, vandaar het idee om toch een BT dongle eraan te hangen via een RCA plug…. Maar goed, zonder gaat ook.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:52
We zitten hier op Tweakers, dus openschroeven die hap en het printspoor tussen de FM-ontvanger en de versterkerchip zoeken en daar op inhaken >:)

Begin met het zoeken van de datasheet van de versterkerchip, dan heb je de pinout zo gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-10 22:40
@PetrusRe heb je en foto/typenummer oid. Dat laat de verbeelding al meer spreken natuurlijk!

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetrusRe
Speeddragon schreef op maandag 27 september 2021 @ 14:02:
@PetrusRe heb je en foto/typenummer oid. Dat laat de verbeelding al meer spreken natuurlijk!
@Speeddragon het is een Panasonic SA-PMX3. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eTiKyTX8qsnkeXtdb2ctxEBcBtE=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/wYwUe0z7pBGA6tTLfigUQdUi.gif?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PetrusRe
ThinkPadd schreef op zondag 26 september 2021 @ 20:57:
We zitten hier op Tweakers, dus openschroeven die hap en het printspoor tussen de FM-ontvanger en de versterkerchip zoeken en daar op inhaken >:)

Begin met het zoeken van de datasheet van de versterkerchip, dan heb je de pinout zo gevonden.
Cool, maar mijn soldeerkunsten zijn beperkt, ben meer een salon tweaker... :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Laatst online: 18:39
PetrusRe schreef op zondag 26 september 2021 @ 12:07:
Ik heb hier een an sick goed werkende stereo set aanwezig. Helaas heeft deze geen aux aansluiting dus ik kan geen BT kastje oud aansluiten om hem te verbinden met de telefoon. Er zit wel een 75 Ohm antenne aansluiting (coax) op. Zijn er mogelijkheden om de aux signalen te converteren naar deze antenne ingaan?

Klopt niet helemaal juist voor dit model is er een een uitbreiding voor BT.
Namelijk de Panasonic SH FX 570 KE K Bluetooth Link Kit. Deze verbind je via de option poort aan de achterkant.

Verkrijgbaarheid is echter lastig en het is ook inmiddels een "antieke" versie van BT wat ook wel eens problemen geeft met modernere telefoons.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PetrusRe
OMG, ik ga nu heeeeeel hard in een hoekje me zitten schamen.... er zit blijkbaar wel een ingang op zeer verstopt achter een mooi klepje....... bij het maken van de foto raak ik het aan de zijkant aan en komt er een ingang tevoorschijn inclusief een USB aansluiting.

Erg gênant allemaal. Dank voor de reacties en mijn reputatie als salon tweaker denk ik compleet aan gort.

Sorry for waisting your valuable time with stupid questions :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetrusRe
Cave_Boy schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 20:33:
[...]

Klopt niet helemaal juist voor dit model is er een een uitbreiding voor BT.
Namelijk de Panasonic SH FX 570 KE K Bluetooth Link Kit. Deze verbind je via de option poort aan de achterkant.

Verkrijgbaarheid is echter lastig en het is ook inmiddels een "antieke" versie van BT wat ook wel eens problemen geeft met modernere telefoons.
Maar ik kan dus ook een Philips BT module die ik nog heb liggen met een minijack aansluiten aan de Music Port aan de voorkant achter het klepje. Achterop heb ik niets zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Laatst online: 18:39
De option poort zou volgens de manuals en foto's wel aanwezig moeten zijn. Op deze foto zie je hem ook.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M7bzzsOlFPhKg_eV4-U0U7vtXeU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NLjcL3ZM12Frpv79r5QvdUlO.jpg?f=user_large

[ Voor 49% gewijzigd door Cave_Boy op 28-09-2021 20:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17:16

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Zie je die knop "recording system"? Daarnaast staat "Open" gedrukt op de bezel... druk daar eens op.

Daaronder zit een hele rits aansluitingen, waaronder een AUX-in.

Edit: spuit 11. Dat hadden jullie inmiddels allemaal al door.

[ Voor 17% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 28-09-2021 20:59 . Reden: spuit 11 ]

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

• PetrusRe
Cave_Boy schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 20:45:
De option poort zou volgens de manuals en foto's wel aanwezig moeten zijn. Op deze foto zie je hem ook.
[Afbeelding]
Ik heb net even gecheckt en ik zie hem nu ook, maar die heeft zijn eigen aansluiting dus als ik die wil gebruiken zal ik moeten zoeken naar een officiële accessoire, met het risico zoals hierboven is aangegeven dat de protocollen niet echt lekker meer werken.

Ga eerst de BT dongle aan de aux voor hangen en kijken wat dat doet.

Nogmaals dank voor de goede ideeën en het schaamrood begint langzaam te zakken :) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VHS
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 11-09 12:01

VHS

Niks mis met de hardware trouwens, leuk setje met voldoende mogelijkheden om muziek af te spelen. Ik weet niet of je de beschikking hebt over een pc of laptop, maar je zou daarmee alle muziek die je wilt afspelen gewoon op bv. een 32GB USB stick kunnen zetten en die inpluggen in het panasonic setje, ik neem aan dat de usb ingang wel overweg kan met wav en mp3 files, heb je echt dagenlang luisterplezier, en heb je blutooth niet eens nodig.
Pagina: 1