Aankoopadvies: TV met goede geluidkwaliteit

Pagina: 1
Acties:
  • 903 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-06 21:09
Ik zoek een TV met goede geluidskwaliteit
Ik heb op dit moment de volgende TV en home cinema set:
pricewatch: Philips 55PFL8008K Zwart
pricewatch: Onkyo HT-S9405THX
In de kast eronder staat nog Raspberry Pi met Kodi.

Nu kijk ik tegenwoordig alleen nog af en toe een serie op Netflix en wil eigenlijk de hele handel vervangen door een TV met direct bijgeleverde of "ingebouwde" soundbar met fatsoenlijke geluidskwaliteit. De kast onder de TV gaat dan ook helemaal weg. Losse speakers weg, subwoofer weg. Minimalistisch dus.

Dit heb ik nu en daaronder wat ik zoek... ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N9iOeUbBnc-fNaYcoY54WD0LS5M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9Z2u3LFcSGZZl95JhtjBb6wY.jpg?f=fotoalbum_large

Wat is je budget?
Ongeveer â‚Ŧ2000,--

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Af en toe Netlfix kijken. Ik hoef geen thuisbioscoop. Ik snap dat dit niet mogelijk is met deze opstelling. Als ik mij maar niet ga ergeren aan een blikkerig geluid. Ik weet het, het is subjectief dus ik zal waarschijnlijk ook in de winkel moeten gaan luisteren. Maar jullie input en mening wordt gewaardeerd!

Wat heb je zelf al gevonden?
Deze Philips met B&W...
reviews: Philips 935 oled-tv met B&W-soundbar - Premium beeld, geluid en afwe...

En deze TCL...
reviews: TCL C825-qled-tv - HÊt alternatief voor Samsung met topgeluid

Ik zit overigens niet vast aan een bepaald merk of Philips Ambilight. Wel graag 55" en Android TV zodat ik de Netflix app direct kan gebruiken en eventueel nog iets met Kodi.

Liever geen losse soundbar i.v.m. mogelijk compatibiliteitsprobleem en liever ook geen los "kastje" met Android of Google TV of iets anders.

Geen losse subwoofer.

👉đŸģ Blog 👈đŸģ

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B152
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 09-05 11:01
Ik kan je ten zeerste de oled tv van LG aanbevelen. Zware bass en vol geluid. Heb zelf de c9 55 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
@B152
Bedankt, ik zat in eerste instantie te denken aan een model met iets van een soundbar of wat er op lijkt en Android TV als OS.

De LG ziet er goed uit maar heeft intern stereo geluid en LG WebOS.

pricewatch: LG OLED55C9PLA Zwart

Maar misschien kan ik tegenwoordig inderdaad wel af met interne stereo en een ander OS? Tien jaar terug was interne stereo op een TV niet zo best en werden eigen ontwikkelde OS'en maar beperkt ondersteund en in mijn ervaring erg traag maar misschien is dit iets van het verleden?

👉đŸģ Blog 👈đŸģ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:36

DarkSide

theres no place like ::1

Je kunt toch ook kijken naar een losse soundbar.
Genoeg keuzes dan.

Voor netflix heb je geen Android TV nodig. Kan ook gewoon op WebOS.
Kodi wordt idd een issue. Maar je zou naar Plex kunnen kijken.

Wil je echt Android. Dan kan je ook kijken naar Sony TV's.

Zou wel voor een Oled kiezen (vind ik mooier dan welke LCD).
En burnin is geen echt issue meer (mijn persoonlijke ervaring).

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
@DarkSide
Zou ook nog kunnen. Maar bij een losse soundbar ben ik weer bang voor compatibiliteitsproblemen. Niet in sync dat soort zaken.

OLED. ✅

👉đŸģ Blog 👈đŸģ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B152
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 09-05 11:01
Web os werkt heel fijn en vlot. De interne speakers doen niet onder van een soundbar. Daarnaast speelt de interne mediaspeler van webos alles vlekkeloos af.

Zou hem serieus overwegen als ik jou was, al was het alleen al om de beeldkwaliteit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-06 15:42

FeaR

In GoT we trust

B152 schreef op zondag 26 september 2021 @ 16:54:
De interne speakers doen niet onder van een soundbar.
Nee....gewoon nee. Je mag best tevreden zijn over je aankoop en ik ben niet pro soundbars maar een beetje soundbar heeft snel een voller geluid dan een platte tv.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
FeaR schreef op zondag 26 september 2021 @ 17:30:
[...]

Nee....gewoon nee. Je mag best tevreden zijn over je aankoop en ik ben niet pro soundbars maar een beetje soundbar heeft snel een voller geluid dan een platte tv.
Daar ben ik ook wel bang voor. Ik heb net mijn even Kodi direct op de TV aangesloten en nu weet ik weer waarom ik de Onkyo set heb aangeschaft. :O

Nu zal het best zijn dat de LG die is genoemd een beter geluid heeft maar wat ook meespeelt vrees ik is dat ik verwend ben door de Onkyo.

Ik denk dat ik naar eens moet gaan luisteren in de winkel naar wat TV's met bijvoorbeeld een meegeleverde Bowers & Wilkins of Harman Cardon soundbar. Dat zal toch wel beter moeten klinken toch?

Ik heb niet zoveel zin meer in die 5.1 luidsprekers.subwoofer...

👉đŸģ Blog 👈đŸģ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:25

DjVe

Hatsaflats!

De Philips 935 klinkt echt heel behoorlijk (zeker als je er een sub op aansluit). Er waren in het begin wel wat vreemde problemen met dit model, maar dat is opgelost met updates.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:43
@technorabilia Een tv en goede geluidskwaliteit gaat eigenlijk gewoon niet samen. Er zijn zeker sommige tv's die acceptabel geluid hebben maar het zal nooit in de buurt komen een losse set.

Koop een mooie Oled tv: reviews: LG A1-oledtelevisie - De goedkoopste oled ooit
in combinatie met een leuke soundbar (willekeurig gekozen):
pricewatch: Sonos Arc Zwart
https://teufelaudio.nl/soundbars

Vaak is het ook nog mogelijk om draadloos ergens een losse sub neer te zetten of extra speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
@chrisborst
Mee eens, maar ik denk dat je onderstaand model wel kunt zien als een aparte TV en soundbar?

pricewatch: Philips 55OLED935/12 Zwart

Ik ga eens luisteren!

👉đŸģ Blog 👈đŸģ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Ik kom van de Philips 42PFL8008 (met 2 rearfacing speakers) en ben naar de LG OLED C1 48 gegaan.

Ik ervaar het geluid van de LG als veel slechter dan de Philips. Leeg en blikkerig.

Sony schijnt beter te zijn en bij sommige Philips modellen zit een B&W bar. Als dat laatse een optie is, zou ik dat overwegen.

Edit: wat bij de Philips heel fijn was,was dat geluid over de speakers en optical /soundbar synchroon liep. Bij de LG niet.

[ Voor 17% gewijzigd door Boeryepes op 26-09-2021 21:00 ]

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
De 935 zou de meest logische keuze zijn het vinkt al je wensen af. Of het geluid en met name de bass goed genoeg is zou je moeten beluisteren. Een andere optie is de HZW2004 met extra helderheid, Dolby Vision IQ, zeer behoorlijke speakers en misschien wel de beste beeldverwerking. De meerprijs t.o.v. de Philips is wel (nog steeds) fors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
@benbaba
Ja, denk ik ook. Ik ga in ieder geval eens in de winkel luisteren. Hopelijk vind ik ergens een plek waar ik even rustig kan luisteren.

De 936 zou ook nog kunnen maar dan ben ik een zak geld armer en ik merk er qua kijk en luisterbeleving waarschijnlijk weinig van.

Philips 55OLED936/12 Zwart vs Philips 55OLED935/12 Zwart
https://tweakers.net/pricewatch/compare/1737448;1606276/

En met een 935 kan ik in ieder geval al voldoende ervaringen van anderen bekijken en hopelijk is de software dan in wat rustiger vaarwater gekomen qua bugs etc.

👉đŸģ Blog 👈đŸģ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diggeltje
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 12-02 19:29
Het is inderdaad altijd slim om modellen in de winkel te beluisteren omdat goed geluid toch subjectief blijft. Maar met je budget en wensen zou ik de Sony A80L reeks aanraden. Mijn zwager heeft hem ook en vindt hem super. Misschien dat je wat hebt een dit artikel over welke tv het beste geluid heeft, waar ook andere suggesties voor jouw budget staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Dank, destijds is de keuze gevallen op de Philips 55OLED936. Deze hangt inmiddels al 3 jaar aan de muur. :)

Het geluid is voor mij prima genoeg. De Onkyo set mis ik niet. Ik heb nog wel de Onkyo subwoofer gekoppeld en dat heeft meerwaarde.

Alle apps inclusief Kodi draaien prima. Alle media is er goed mee af te spelen inclusief 2160p met alle toeters en bellen.

👉đŸģ Blog 👈đŸģ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-06 17:05

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Diggeltje Heel goed bedoeld, maar de laatste reactie van dit topic was van september 2021. Meestal is de topicstarter dan al voorzien, of is er geen interesse meer. Uitzonderingen daargelaten heeft het dan ook weinig zin om nog advies te geven. Tenzij er bijv voor het eerst in jaren een oplossing is voor een probleem, maar dat was hier niet aan de orde.

Veel plezier/goed advies gewenst in recentere topics.

@technorabilia Dank voor je terugkoppeling. Ik zal het topic nu sluiten.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.