Somfy Sonesse IO lamellen niet erkend in Tahoma

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WDPE
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-05 17:11
Ik heb sinds kort 3 zonneweringen, type Venetiaanse / houten lamellen. Deze hebben een Somfy Sonesse 40 IO motor, om zowel de lamellen op te trekken, als de lamellen te kunnen roteren. In Tahoma worden deze erkend als zonnewering, waardoor ik ze dus wel kan optrekken, maar niet kan roteren.

Vraag is hoe ik in Tahoma kan instellen dat dit lamellen zijn? Iemand ervaring mee?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-05 21:31
Dit is ook een blinds motor en niet bedoeld om jaloezieën te kantelen. Je kan dus je jaloezieën alleen op en neer bewegen en niet kantelen. Daar heb je een andere motor voor nodig.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• WDPE
To_Tall schreef op zondag 26 september 2021 @ 19:31:
Dit is ook een blinds motor en niet bedoeld om jaloezieën te kantelen. Je kan dus je jaloezieën alleen op en neer bewegen en niet kantelen. Daar heb je een andere motor voor nodig.
Da's niet correct: met de Situo 5 Variation A/M io Pure II handzender die meegeleverd werd, is het wel degelijk mogelijk om de jaloezieën te kantelen. Dus dan zou het met de Tahoma mijn inziens ook moeten kunnen, indien die correct geconfigureerd zou zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door WDPE op 29-09-2021 17:19 ]

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-05 21:31
Deze buizen motor staat hier in een oud boek moet ik er wel bij zeggen dat deze alleen op en neer kan.

Functie voor kantelen is in 2019 wel toegevoegd. Ik weet niet of daar een hulpstuk noodzakelijk voor is.

Het zou dus kunnen dat de tahoma box deze alleen als up/down functie heeft geprogrammeerd. Misschien zou je somfy zelf kunnen bellen. Ze hebben hele goede technische ondersteuning.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartus
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:14
@WDPE Ben je er al verder mee gekomen?

Ik heb ook horizontale jaloezieën besteld, met deze motor. Hoop dat de leverancier hem met deze levert, ipv de RTS variant. Heb ook meerdere rolluiken met IO en het lijkt me dat de bidirectionaliteit van IO juist wel een voordeel is voor jaloezieën.

Wat ik me afvroeg toen ik je laatste reactie las, was hoe je de motor hebt toevoegt aan de Tahoma. Als ik me goed herinner, heb ik mijn rolluiken via de Situo afstandsbediening toegevoegd aan de Tahoma box en niet rechtstreeks. Mogelijk dat de Tahoma hem dan anders herkent?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WDPE
De fabrikant van de jaloezieën (Copahome) verwijst me naar Somfy, en Somfy naar de fabrikant van de jaloezieën. Conclusie is dat mijn Tahoma de Sonesse IO niet als jaloezie, maar als zonnewering erkent. Hoop dat je je bestelling nog kunt wijzigen naar RTS motoren?

Beide pistes voor toevoegen geprobeerd, maakt geen verschil uit - tenzij ik wat fout doe, maar zie niet in hoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartus
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:14
Dankjewel voor je reactie. Ik kan de bestelling nog wijzigen. 🙏
Pagina: 1