[KPN Superwifi punten] Eerste installatie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• svdveen1
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 04-08-2024
Beste mede-forummers.

Over een paar dagen krijg ik 3 superwifi punten. Ik heb de experiabox V10 modem en er zitten nu drie experia wifi versterkers in m'n thuisnetwerk.

Ik wil stoppen met de versterkers en alleen de superwifi punten gebruiken. Wat kan ik het beste doen? De drie versterkers eerst verwijderen zodat de installatie van de superwifi punten er geen rekening mee houdt? Eventueel ook de experiabox eerst nog resetten?

Hebben jullie nog andere tips die misschien niet in de handleiding zullen staan?

Bedankt alvast.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:11

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@svdveen1 Even voor de volledigheid. Wat voor repeaters gebruik je nu?

En aangezien je van plan bent om de repeaters te vervangen door de 'super wifi punten' zou ik ze sowieso eerst verwijderen, voordat je met de installatie van de nieuwe apparatuur begint.

Ik ben verder niet bekend met de apparatuur / installatie van de super wifi punten van KPN, dus daar kan ik je verder niet bij helpen.

[ Voor 20% gewijzigd door rens-br op 27-09-2021 06:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mclegodude
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18-05 13:13
als je de superwifi enkel wil gebruiken dan de experia wifi inderdaad weghalen. je kunt deze ook prima door elkaar heen gebruiken, zijn ze zelfs heel geschikt voor. je zult ook zien dat de interface van de superwifi's exact het zelfde is als van de experia wifi. beste is om als je de experia wifi's weghaald de modem ook even een resetje te geven. volledig met een schone lei beginnen ;)

• svdveen1
Intussen zijn de experia wifi versterkers verwijderd, heb ik drie superwifi punten aangelegd waarvan alleen het punt bij de modem bedraad is aangesloten.

En het verschil is enorm! Op alle kamers en op zolder kom ik dicht in de buurt van de snelheid van m'n abonnement. Voordat ik de superwifi's had had ik op enkele kamers op de eerste en op zolder zeer matige tot geen signaal.

Wel één tip voor hen die ook superwifi aanschaffen, neem de tijd! Laat ze echt minimaal 15 minuten aan je modem voordat je ze verplaatst naar de uiteindelijke locatie. En als je ze hebt staan, wacht even een uurtje voordat je een snelheidstest gaat doen. Het lijkt er op alsof die dingen zich nog optimaliseren naar de situatie. Want direct na aansluiting is de gemeten snelheid nog een stuk lager dan dat ie iets later zou zijn.

Kortom, nul spijt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remanus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 13:34
Welke snelheden haal je via je superwifi punten? Ik zie niet wat je abonnement is bij kpn. Ik ben ook op zoek om mijn wifi te verbeteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• svdveen1
remanus schreef op woensdag 3 november 2021 @ 17:22:
Welke snelheden haal je via je superwifi punten? Ik zie niet wat je abonnement is bij kpn. Ik ben ook op zoek om mijn wifi te verbeteren.
Ik heb een 200mbits abo. Overal in huis heb ik nu downloadsnelheid van 180+ en een upload van 250 ongeveer. Dus ik kan wel zeggen dat ik erg blij ben met de superwifi punten. Maar zoals al eerder gezegd, neem de tijd, geef ze even de kans om de optimale instellingen te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remanus
svdveen1 schreef op zondag 7 november 2021 @ 18:32:
[...]

Ik heb een 200mbits abo. Overal in huis heb ik nu downloadsnelheid van 180+ en een upload van 250 ongeveer. Dus ik kan wel zeggen dat ik erg blij ben met de superwifi punten. Maar zoals al eerder gezegd, neem de tijd, geef ze even de kans om de optimale instellingen te vinden.
Ik heb de super wifi punten hier nu ook en haal gemiddeld 400-500 Mbit/s. Dus tevreden op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:51

FreakNL

Well do ya punk?

Is dit met een Wireless backhaul? Dan wens in je succesh :+

Kan elk moment namelijk weer verstoord worden.. Meestal als je buren ook die troep weer ophangen.. Het spectrum is dusdanig verstoord en vol, het lijkt wel een wifi-wedloop…

Gewoon kabels aanleggen naar elk AP is gewoon ALTIJD beter.

Fijn voor je dat je er blij mee bent, maar besef je ook dat het een pr*ts-oplossing is die weinig betrouwbaar is. En over een paar jaar kun je weer geld gaan uitgeven..

Ik heb al sinds 2012 overal in huis een goeie WiFi snelheid, daar is niks moeilijks aan en heb je ook geen provider hardware met fancy marketing-termen voor nodig. Ik heb nog steeds dezelfde hardware als in 2012…

Ik snap nooit zo goed dat mensen veel dingen in huis gewoon professioneel aanpakken (ik hoor nooit iemand over draadloze stroom bijvoorbeeld:+) maar voor wifi moet het ineens allemaal makkelijk en is een kabeltje door een loze leiding teveel gevraagd…

[ Voor 57% gewijzigd door FreakNL op 08-11-2021 07:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remanus
FreakNL schreef op maandag 8 november 2021 @ 06:53:
Is dit met een Wireless backhaul? Dan wens in je succesh :+

Kan elk moment namelijk weer verstoord worden.. Meestal als je buren ook die troep weer ophangen.. Het spectrum is dusdanig verstoord en vol, het lijkt wel een wifi-wedloop…

Gewoon kabels aanleggen naar elk AP is gewoon ALTIJD beter.

Fijn voor je dat je er blij mee bent, maar besef je ook dat het een pr*ts-oplossing is die weinig betrouwbaar is. En over een paar jaar kun je weer geld gaan uitgeven..

Ik heb al sinds 2012 overal in huis een goeie WiFi snelheid, daar is niks moeilijks aan en heb je ook geen provider hardware met fancy marketing-termen voor nodig. Ik heb nog steeds dezelfde hardware als in 2012…

Ik snap nooit zo goed dat mensen veel dingen in huis gewoon professioneel aanpakken (ik hoor nooit iemand over draadloze stroom bijvoorbeeld:+) maar voor wifi moet het ineens allemaal makkelijk en is een kabeltje door een loze leiding teveel gevraagd…
Voor 88,50 heb ik drie AP punten, wil nog maar zien welke oplossing mij hetzelfde geboden had voor dit geld.

Allemaal bedraad aangesloten. En ik zie niet waar jij leest dat ik het wireless heb verbonden met elkaar, de 400-500 mbit snelheid is client -> AP snelheid.

Ook heb ik deze week Asus mesh geprobeerd, een en al ellende voor mijn tv ontvanger en netwerksnelheid.

Het werkt nu goed 110 MB/s over mijn netwerk en goede Wifi snelheden. Betrouwbaarheid kan ik niks over zeggen natuurlijk dus ook niet negatief beoordelen.
Pagina: 1