Ik heb een nog prima McBook Pro uit 2012 (15 inch, Core I7, 2,3 Ghz, 16GB, SSD). Functioneert prima voor waar ik hem voor gebruik, alleen merk ik dat de batterij zijn beste tijd heeft gehad. Iemand een idee wat een goede vervanger van deze batterij is en wat dat ongeveer kost?
Vraag
Alle reacties
Welke batterijen heb je zelf al gevonden, en waarom twijfel je daar over? 
(Lees: Hier wordt wat eigen inzet verwacht, in plaats van een vraag te hebben en die direct hier te plaatsen, zonder zelf eerst even te zoeken
)
(Lees: Hier wordt wat eigen inzet verwacht, in plaats van een vraag te hebben en die direct hier te plaatsen, zonder zelf eerst even te zoeken
[ Voor 49% gewijzigd door Hahn op 25-09-2021 17:51 ]
The devil is in the details.
Nou, als ik hier de topics over lees zijn sommige batterijen beter dan anderen, dus gaan voor de goedkoopste of de standaard Mac oplossing hoeft niet altijd de beste keuze te zijn.....dus de experts van het forum hier even raadplegen
Ik heb de accu (incl installatie kit) voor mijn MacBook Pro 15" (late 2013) bij iFixit besteldAbel34 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 17:48:
Ik heb een nog prima McBook Pro uit 2012 (15 inch, Core I7, 2,3 Ghz, 16GB, SSD). Functioneert prima voor waar ik hem voor gebruik, alleen merk ik dat de batterij zijn beste tijd heeft gehad. Iemand een idee wat een goede vervanger van deze batterij is en wat dat ongeveer kost?
Ze hebben een EU store die levert vanuit Duitsland
Zie" https://www.ifixit.com
Dit is een techforum, niet de huiskamer
[ Voor 70% gewijzigd door Hoedje op 27-09-2021 10:32 ]
er zijn verschilende webshops die accu's voor deze MBpro aanbieden met een schroevendraaier setje.
kijk maar eens bij replace direct, macbook-accu en zo zijn er wel meer.
een goedkope accu kost ca €40 een meer merk accu ca €80
ik heb zelf voor mijn MBpro (13 inch early2011) bij replace direct in 2019 een nieuwe (budget) accu gekocht.
nu (na 365 loadcycles) nog steeds 6000mAh
sommige budget accus hebben wel risico op een slechte laad karakteristiek in die zin dat ze 30watt laden tot 50% en dan snel terugvallen. het compleet tot 100% laden kan dan wel lang (6-8 uur) duren.
een goede laad karakteristiek laadt vol vermogen tot 85-90% van de capaciteit en schakelt dan pas wat terug, laden tot 100% duurt dan maximaal 3 uur
kijk maar eens bij replace direct, macbook-accu en zo zijn er wel meer.
een goedkope accu kost ca €40 een meer merk accu ca €80
ik heb zelf voor mijn MBpro (13 inch early2011) bij replace direct in 2019 een nieuwe (budget) accu gekocht.
nu (na 365 loadcycles) nog steeds 6000mAh
sommige budget accus hebben wel risico op een slechte laad karakteristiek in die zin dat ze 30watt laden tot 50% en dan snel terugvallen. het compleet tot 100% laden kan dan wel lang (6-8 uur) duren.
een goede laad karakteristiek laadt vol vermogen tot 85-90% van de capaciteit en schakelt dan pas wat terug, laden tot 100% duurt dan maximaal 3 uur
Ik heb de accu van mijn 2013mbp laten vervangen bij een 3rd party vorig jaar.
Heel tevreden over, de laptop gaat weer zo’n 4 a 5 uur mee.
Volgens mij deed de laptop in 2013 wel tot 9u op de batterij, maar de cpu wordt aardig belast tegenwoordig, want ik gebruik hem voornamelijk om mee te streamen (netflix en moonlight om mijn game-pc van zolder naar de huiskamer te streamen)
Heel tevreden over, de laptop gaat weer zo’n 4 a 5 uur mee.
Volgens mij deed de laptop in 2013 wel tot 9u op de batterij, maar de cpu wordt aardig belast tegenwoordig, want ik gebruik hem voornamelijk om mee te streamen (netflix en moonlight om mijn game-pc van zolder naar de huiskamer te streamen)
Hier nog iemand die accu en spullen bij mac/ifixit heeft besteld. Itt de manuals/filmpjes heb ik de accu's losgemaakt met visdraad en twee potloden om de draad heen en weer te bewegen. Een secuur werkje maar met wat geduld prima te doen. Ik kan mij niet meer zeker herinneren welk oplosmiddel voor het loskrijgen van de lijmlaag door ifixit wordt bijleverd, weet alleen dat ik bij de kruidvat wat heb bijgehaald (nagellak remover wellicht?).
Wacht niet te lang met een slechte akku: na verloop van tijd kan deze opzetten en bol worden, vanaf dat moment loop je risico kast, moederbord, kabels en trackpad te beschadigen. Misschien zelfs beter verwijderen zonder vervangende accu door het leven gaan dan afwachten en risico nemen ...
Wacht niet te lang met een slechte akku: na verloop van tijd kan deze opzetten en bol worden, vanaf dat moment loop je risico kast, moederbord, kabels en trackpad te beschadigen. Misschien zelfs beter verwijderen zonder vervangende accu door het leven gaan dan afwachten en risico nemen ...
Pagina: 1