Toon posts:

Na herstarten geen internet meer (win2k)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een klein netwerkje met een hardwarematige router om mijn internet te verdelen (vigor 2200E). Op mijn eigen computer draait win2k en die deed het gewoon lekker met het internet en kreeg netjes een ip-adres van de dhcp server in de router. Ik moest toen opstarten met wat gekloot met een andere norton antivirus en nog andere proggen. Na het opstarten kon ik doen wat ik wilde, maar geen internet meer. Dan maar es op de andere PC (P100, win98) kijken, en jawel die had wel gewoon internet, erg vreemde zaak.

Na gekeken te hebben naar de instellingen op mijn computer keek ik eens naar ipconfig in de dosprompt, daar kwam uit dat ie geeneens een ip kreeg toegewezen en die ander meteen.

Is dit een software probleem ergens in win2k of ligt het aan de hardware. De kabel zou stuk kunnen zijn en de netwerkkaart ook, maar dat lijkt me raar als dat opeens kan gebeuren in één keer opstarten. Ook een andere ingang van de router hielp niet.

Wie kan mij helpen!! (andere netwerkkaart kan altijd nog)

Verwijderd

mmmm miscchien geeft dan een van die progjes een probleem

en ik dacht dat er in norton ook een firewall zat maar dat week nie zeker :?

Dus start eens op in safe mode schakel alles uit wat opstart en test het dan nog eens. Je zou ook je pc gewoon een vast ip kunnen geven want je hebt niet zo'n groot netwerk *D

Verwijderd

Topicstarter
Vast ip is ook mogelijk, maar daar had ik geen zin in, moet ik weer in het boekje van me router kijken hoe dat werkt.

Eerst maar een andere netwerkkaart nemen en eventueel een andere kabel leggen en kijken of het daar aan ligt. Anders is het leuk format C: en dat helpt bijna altijd :7

Verwijderd

Topicstarter
Nou de netwerkkaart is het niet en de kabel ook niet, want ik heb nu wel het netwerk op gang (wat me eerst nooit lukte). Dus het is een pure win2k kwestie en wat het is, is vooralsnog een raadsel, dus als iemand die net iets meer verstand heeft dit zou kunnen oplossen, heel graag.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
ipconfig /release
ipconfig /renew

dit zou je een nieuw ip adres moeten geven (vanaf de dhcpserver)

maar eh, heb je toevallig je firewall zo geconfigged dat je geen dhcp packets meer doorlaat???? dan houdt het feest namelijk snel op :)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle firewall zooi eraf gegooid en in de router staat er een firewall automatisch aan, maar dat is niet erg, want op dit P100 bakkie heb ik wel internet. Win2k doet gewoon vervelend, wat ik overigens wel gewend ben, maar ik zal naar je tip kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Nee werkt ook niet, het is om gek van te worden en na een herstart van me win2k bak is er opeens ook geen netwerkverbinding meer, dat betekend dat er wel een ipadres was, want een computer zonder ip bestaat niet. :? |:(

• Zwelgje
computer zonder ip adres bestaat wel degelijk!

heeft ie nu geen netwerkcable? (icoontje rechtsonderin)

check anders je evenlog ff (eventvwr.exe)

mischien staat hier zinvolle info in..

Verwijderd

Topicstarter
Nou me internet werkt weer goed, maar het netwerk weer niet, heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelp

• Zwelgje
wat heb je veranderd dan?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb tcp/ip verwijderd enweer opnieuw geïnstalleerd, werkt nu. NETBEUI erbij en het netwerk werkt ook. *D
Pagina: 1