Ik heb een klein netwerkje met een hardwarematige router om mijn internet te verdelen (vigor 2200E). Op mijn eigen computer draait win2k en die deed het gewoon lekker met het internet en kreeg netjes een ip-adres van de dhcp server in de router. Ik moest toen opstarten met wat gekloot met een andere norton antivirus en nog andere proggen. Na het opstarten kon ik doen wat ik wilde, maar geen internet meer. Dan maar es op de andere PC (P100, win98) kijken, en jawel die had wel gewoon internet, erg vreemde zaak.
Na gekeken te hebben naar de instellingen op mijn computer keek ik eens naar ipconfig in de dosprompt, daar kwam uit dat ie geeneens een ip kreeg toegewezen en die ander meteen.
Is dit een software probleem ergens in win2k of ligt het aan de hardware. De kabel zou stuk kunnen zijn en de netwerkkaart ook, maar dat lijkt me raar als dat opeens kan gebeuren in één keer opstarten. Ook een andere ingang van de router hielp niet.
Wie kan mij helpen!! (andere netwerkkaart kan altijd nog)
Na gekeken te hebben naar de instellingen op mijn computer keek ik eens naar ipconfig in de dosprompt, daar kwam uit dat ie geeneens een ip kreeg toegewezen en die ander meteen.
Is dit een software probleem ergens in win2k of ligt het aan de hardware. De kabel zou stuk kunnen zijn en de netwerkkaart ook, maar dat lijkt me raar als dat opeens kan gebeuren in één keer opstarten. Ook een andere ingang van de router hielp niet.
Wie kan mij helpen!! (andere netwerkkaart kan altijd nog)