Vraag

• Lente18
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 29-09-2021
Hallo. Ik wil graag iets vragen. Ik heb een nieuwe Samsung S10 5G besteld. De telefoon wilde niet opstarten, omdat de batterij volledig leeg was.

Ik heb online opgezocht of meerdere mensen dit hadden, maar ik kon weinig vinden behalve een aantal LG gebruikers die hun telefoon met 0% batterij hadden ontvangen en die gaven aan dat hun batterij niet lang meeging.

Ik heb de winkel gecontacteerd en zij geven aan dat het geen probleem is en dat het simpelweg komt doordat de telefoon lang bij hun op voorraad heeft gelegen en dat het juist een goed teken is, omdat het zou betekenen dat ik de eerste gebruiker ben.

Mijn vraag aan jullie is of dit daadwerkelijk geen kwaad kan of kan ik de telefoon beter retour verzenden?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:15
Laad hem gewoon rustig op, test hem even goed en klaar. De S10 is geen recent model meer, dus het zou kunnen dat de batterij langzaam leeg is gelopen.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Of gewoon de telefoon opladen zoals je bij elk nieuw apparaat met accu moet doen?

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

• Lente18
Arjan90 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 16:36:
Laad hem gewoon rustig op, test hem even goed en klaar. De S10 is geen recent model meer, dus het zou kunnen dat de batterij langzaam leeg is gelopen.
Dank je wel! Mijn enige zorg is dat de batterij het nu wel goed doet, maar dat het over een paar maanden ineens sneller leeg zou kunnen raken. En als de lege batterij daar een teken van zou kunnen zijn dan lees ik het graag.

De S10 5G is inderdaad niet nieuw meer, maar ik had de keus tussen deze en de S20 FE en vanwege de scherpere resolutie op het scherm is het deze geworden.

Nogmaals dank!

• Lente18
ByteMe_ schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 16:36:
Of gewoon de telefoon opladen zoals je bij elk nieuw apparaat met accu moet doen?
Dank je wel. Om eerlijk te zijn heb ik nog nooit een telefoon ontvangen met een volledig lege batterij. Er zat altijd wel wat procent aan leven in. Ik kon de telefoons altijd meteen opstarten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:54
Persoonlijk zou ik 'm lekker terug sturen onder wkoa. Een batterij helemaal leeg, of helemaal vol wegleggen is niet goed voor de levensduur. De hoeveelheid impact hiervan is afhankelijk van de tijd dat die leeg heeft gestaan.

Overigens komen telefoons (en veel andere electronic) uit de fabriek in een energiespaarmodus, juist hierom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lente18
TereZz schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 17:11:
Persoonlijk zou ik 'm lekker terug sturen onder wkoa. Een batterij helemaal leeg, of helemaal vol wegleggen is niet goed voor de levensduur. De hoeveelheid impact hiervan is afhankelijk van de tijd dat die leeg heeft gestaan.

Overigens komen telefoons (en veel andere electronic) uit de fabriek in een energiespaarmodus, juist hierom.
Dank je voor je advies! Ik heb de telefoon alsnog retour verzonden en toch maar de S20 FE besteld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Toestellen worden verstuurd met 0-65% lading. Net nieuwe iPhone 13 Pro, met 65% ontvangen.
Ook wel eens nieuwe 7 gekocht RED, toen de 7 al langer uit was, en die kwam met lege batterij.
(ook SE2016 van Jr) meestal heb ik 30% of onder de 30% bij nieuwe toestellen.

S10 5G is al vanaf 2019 te verkrijgen, en zal niet net gefabriceerd zijn

[ Voor 12% gewijzigd door Hackus op 26-09-2021 14:31 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeareX
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Het verschilt een beetje per fabrikant, er zijn er zat die apparaten met 0% accu's versturen. Schijnt ook geen kwaad te kunnen zodra die nog niet in gebruik is genomen (was mijn conclusie na wat internet onderzoek).

Ik zou me er persoonlijk dan ook niet druk om maken!

Canon EOS R | Olympus OM-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:54
FeareX schreef op maandag 27 september 2021 @ 13:57:
Het verschilt een beetje per fabrikant, er zijn er zat die apparaten met 0% accu's versturen. Schijnt ook geen kwaad te kunnen zodra die nog niet in gebruik is genomen (was mijn conclusie na wat internet onderzoek).

Ik zou me er persoonlijk dan ook niet druk om maken!
Er is geen enkele fabrikant die een product met een lithium accu helemaal leeg de deur uit doet.
Na productie van zo'n accu zit die op de helft, 3,7-3,8v, puur vanwege de chemistrie van zo'n accu. Een lithium accu ontlaad uit zichzelf vrijwel niet, dus is het aan de fabrikant om een product in doos zo min mogelijk energie te laten gebruiken. Dat laatste gaat niet altijd even goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
@TereZz die logica ken ik inderdaad. Maar toch is het bij sommige apparaten voorgekomen zonder een (voor mij merkbaar) negatief effect.

Vandaar dat ik TS ook gerust wilde stellen dat het geen kwaad kan. Ik weet wel dat wanneer je ‘m in gebruik hebt je beter de 0% kan vermijden inderdaad.

Canon EOS R | Olympus OM-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

TereZz schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 09:38:
[...]

Er is geen enkele fabrikant die een product met een lithium accu helemaal leeg de deur uit doet.
Na productie van zo'n accu zit die op de helft, 3,7-3,8v, puur vanwege de chemistrie van zo'n accu. Een lithium accu ontlaad uit zichzelf vrijwel niet, dus is het aan de fabrikant om een product in doos zo min mogelijk energie te laten gebruiken. Dat laatste gaat niet altijd even goed.
oa een iPhone 6 batterij is 3.8v 1810mAh.
De helft van de lading is niet de helft van het voltage. Vol geladen nieuwe batterij kan 4.2v zijn, en leeg 3.0v.
gemiddeld 3.8v. Bij toeval net een iPad Pro Ref. in handen gehad, Ref. vanuit Apple zelf, dus met nieuwe batterij. die was 97% vol geladen.(netjes met UN3481 sticker)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1