Mijn vraag
Ik heb een paar weken terug een compacte 14" laptop gekocht om mee te surfen op de bank. Als de laptop uit standby komt, zowel met scherm al open als gesloten, dan zijn mijn tabbladen in Chrome blank en de actieve reageert niet. Dit duurt ongeveer 20 seconde, waarna ik weer verder kan op de actieve pagina en de andere tabs weer het beeld geven voor de standby. Bij Edge heb ik dit probleem niet, maar ik gebruik liever Chrome i.v.m gekoppelde wachtwoorden etc.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Chrome versie 93.0.4577.82 (Officiële build) (64-bits)
https://tweakers.net/pricewatch/1721554/hp-14s-fq1707nd.html
Ik gebruik Windows Hello om de laptop met m'n vingerafdruk uit standby te halen
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Op het internet kom ik problemen tegen met eerdere versies van Chrome (uit 2019), waarbij men de hardware acceleration uitzet, dit heeft bij mij echter geen effect.
Als ik kijk naar het battery report, zie ik dat de laptop in een soort 'connected standby' gaat:
Ik heb een paar weken terug een compacte 14" laptop gekocht om mee te surfen op de bank. Als de laptop uit standby komt, zowel met scherm al open als gesloten, dan zijn mijn tabbladen in Chrome blank en de actieve reageert niet. Dit duurt ongeveer 20 seconde, waarna ik weer verder kan op de actieve pagina en de andere tabs weer het beeld geven voor de standby. Bij Edge heb ik dit probleem niet, maar ik gebruik liever Chrome i.v.m gekoppelde wachtwoorden etc.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Chrome versie 93.0.4577.82 (Officiële build) (64-bits)
https://tweakers.net/pricewatch/1721554/hp-14s-fq1707nd.html
Ik gebruik Windows Hello om de laptop met m'n vingerafdruk uit standby te halen
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Op het internet kom ik problemen tegen met eerdere versies van Chrome (uit 2019), waarbij men de hardware acceleration uitzet, dit heeft bij mij echter geen effect.
Als ik kijk naar het battery report, zie ik dat de laptop in een soort 'connected standby' gaat:
Als ik met powercfg /a kijk, dan is dit (S0) de enige vorm van standby die het systeem ondersteund t.o.v de reguliere standby vormen (S1,S2,S3).2021-09-2510:11:06 Active AC 99 % 41.368 mWh
10:14:36 Connected standby AC 99 % 41.368 mWh
12:54:48 Active AC 99 % 41.368 mWh
13:17:14 Connected standby AC 99 % 41.368 mWh
13:29:52 Active AC 99 % 41.368 mWh
13:35:27 Report generated AC 99 % 41.368 mWh
Het is best irritant, daar ik de laptop speciaal heb gekocht voor op de bank (gebruik 'm als veredelde tablet) en ik in de loop van de dag heel vaak het ding in/uit standby haal i.v.m de kids.The following sleep states are available on this system:
Standby (S0 Low Power Idle) Network Connected
Hibernate
Fast Startup
The following sleep states are not available on this system:
Standby (S1)
The system firmware does not support this standby state.
This standby state is disabled when S0 low power idle is supported.
Standby (S2)
Standby (S3)
Hybrid Sleep
Standby (S3) is not available.