Vraag

• 103720
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-09 08:47
Mijn probleem....

Ik heb aan mijn Ziggo-modem twee Linksys routers hangen. De EA7500 en de EA6900. Tot voor kort werkte ze allebei, maar nu heb ik een probleem en ik weet niet waardoor het is gekomen.

De EA7500 werkt namelijk niet meer. Ik heb 'm al meerdere malen gereset maar krijg 'm niet aan de gang.

Hij geeft wel een wifi signaal uit welke ik zie op mijn mobiele telefoon, maar als ik mijn mobiele telefoon er mee verbindt heb ik geen WIFI op mijn telefoon.

Als ik op mijn Connect Box van Ziggo kijk staat hij daar wel tussen, met een IP-adres maar bij "Connected To" staat: "Other" terwijl bij al mijn andere apparaten die aan de Connect Box hangen staat ( Ethernet 1 t/m Ethernet 4).

Als ik via de website van Linksys Smart WiFi wil inloggen krijg ik de foutmelding: Linksys Smart WiFi kan geen verbinding maken met uw router. Dit kan gebeuren als de router geen internetverbinding heeft.

Haal ik de EA7500 van de utp-kabel los en hang ik er de EA6900 aan, dan werkt alles wel gewoon. Dan werkt de WIFI en kan ik ook inloggen op Linksys Smart WiFi.

Iemand die me kan helpen om die EA7500 weer aan de gang te krijgen?

Alle reacties

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:30

Cyphax

Moderator LNX
Het klinkt alsof ze allebei dhcp-server zijn en elkaar in de weg zitten, of je hebt twee losse netwerken opgezet. Heb je misschien in die EA7500 de utp-kabel in de internet-poort gestopt? Zo ja: als je die in een van de andere poorten stopt en de router evt een keer reset, werkt het dan weer? Zo niet: staat op beide routers dhcp aan?
Het is me niet helemaal duidelijk of die routers allebei dezelfde rol spelen, misschien moet je dit juist wel met die andere doen.

[ Voor 29% gewijzigd door Cyphax op 25-09-2021 13:50 ]

Saved by the buoyancy of citrus

• 103720
@Cyphax , met 'in elkaar in de weg zitten' bedoel je daarmee dat het probleem veroorzaakt kan worden op het moment dat ze allebei aangesloten zijn? Als dat zo is: het probleem doet zich (ook) voor wanneer ik alleen de EA7500 heb aangesloten.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

103720 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 13:38:
...
De EA7500 werkt namelijk niet meer. Ik heb 'm al meerdere malen gereset maar krijg 'm niet aan de gang.

Hij geeft wel een wifi signaal uit welke ik zie op mijn mobiele telefoon, maar als ik mijn mobiele telefoon er mee verbindt heb ik geen WIFI op mijn telefoon...
Klinkt alsof je router een reset naar factory defaults heeft ondergaan. Dan krijg je een ip-adres van de ea7500 en geen geldige route naar het internet. Wat je dan moet doen is naar de configuratie pagina van de ea7500 gaan en 'm op de juiste manier instellen. Je omschrijving van je netwerk-setup is vooralsnog te vaag om precies te kunnen vertellen welke instellingen je moet aanpassen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• 103720
Hoe ik het gedaan heb weet ik niet, maar de EA werkt nu..............echter nu vertoont de EA6900 dezelfde problemen als voorheen de EA7500.

Het lijkt er op alsof er maar 1 router kan werken, terwijl voorheen beiden werkten.

Vanmorgen was bij ons de stroom er af geweest en had ik problemen met het bereiken van sommige webpagina's (o.a. ziggo website was niet te bereiken). Ik heb toen de Ziggo helpdesk gebeld en die hebben op afstand e.e.a. aangepast (ik dacht iets met IPv4) en toen werkte alle websites weer. Kan het daar iets mee te maken hebben?

• 103720
Contact gehad met Ziggo. Zij geven aan dat het probleem waarschijnlijk ligt aan het feit dat de routers niet in Bridge geschakeld zijn (of zoiets). In de setup van de EA7500 moest dit in te stellen zijn (ook volgens de website van Linksys / https://www.linksys.com/nl/support-article?articleNum=137888). Maar de link : EDIT (om dit te wijzigen) is niet aanwezig bij mijn instellingen en kan ik dus niet aanpassen van Automatic Configuration-DHCP naar -> Bridge Mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:53

nelizmastr

Goed wies kapot

103720 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 15:41:
Contact gehad met Ziggo. Zij geven aan dat het probleem waarschijnlijk ligt aan het feit dat de routers niet in Bridge geschakeld zijn (of zoiets). In de setup van de EA7500 moest dit in te stellen zijn (ook volgens de website van Linksys / https://www.linksys.com/nl/support-article?articleNum=137888). Maar de link : EDIT (om dit te wijzigen) is niet aanwezig bij mijn instellingen en kan ik dus niet aanpassen van Automatic Configuration-DHCP naar -> Bridge Mode.
In principe moet je de Linksys routers ook niet in router modus gebruiken, maar in access point modus. Laat de connectbox maar lekker router spelen.

Kabel van connectbox naar Linksys LAN naar LAN aansluiten, dus geen kabels in een WAN poort van de Linksys routers. DHCP op de Linksys routers uitschakelen.

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1