Mijn vraag
Hoe kan ik mijn foto's weer downloaden in HEIC formaat vanuit iCloud?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb een iPhone 12. In de settings van de Camera app staat "High efficiency" aangevinkt en uiteraard wordt er met iCloud gesynced. De "High efficiency" settings zou toch voor HEIC files moeten zorgen en de "Meest compatible" voor jpg files?
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
In het verleden heb ik foto's vanuit iCloud gedownload en toen was ik verbaasd dat ik geen JPG files kreeg. Ik kende HEIC niet. Maar nu krijg ik JPGs wel terwijl ik graag de foto's met meer bits per pixel zou willen hebben. Wat ik geprobeerd heb is:
Hoe kan ik mijn foto's weer downloaden in HEIC formaat vanuit iCloud?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb een iPhone 12. In de settings van de Camera app staat "High efficiency" aangevinkt en uiteraard wordt er met iCloud gesynced. De "High efficiency" settings zou toch voor HEIC files moeten zorgen en de "Meest compatible" voor jpg files?
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
In het verleden heb ik foto's vanuit iCloud gedownload en toen was ik verbaasd dat ik geen JPG files kreeg. Ik kende HEIC niet. Maar nu krijg ik JPGs wel terwijl ik graag de foto's met meer bits per pixel zou willen hebben. Wat ik geprobeerd heb is:
- mijn eerste poging: alle vakantie foto's ineens downloaden --> jpgs
- 1 foto downloaden --> jpg
- tevergeefs gezocht naar een setting in iCloud om te kiezen wat het download formaat is
- syncen m.b.v. de iCloud sync tool voor windows. --> jpg
- syncen via iTunes for Windows. Je kunt niet syncen en wordt naar iCloud verwezen.
- downloaden m.b.v. Edge browser ipv Firefox (firefox is meer dicht getimmerd en Edge zou wellicht kunnen vertellen aan de server van Apple dat HEIC support aanwezig is op het systeem). --> jpg