2.1 audioset aansluiten op PC

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• fish21
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 28-10-2021
Hallo,

Ik heb een 2.1 set gekocht bestaande uit:

- Camebridge x201 sub

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ghnd3fZy52tZQB-PVWF1uPtDH4E=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZJ5rb2ELQgWKU8UHWCkfns9L.jpg?f=user_large

- 2 x Camebdridge Minx Min 12 passive speakers:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PGR5gJagIPTcwDuvREbjqko97Sw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uVHi1uU8gHEi0xmQnllEbViw.jpg?f=user_large

Ik zou deze set graag als PC speakers gebruiken. Kan dit zonder Amp of AV Receiver? Zo ja, welke kabels heb ik nodig voor PC naar sub en speakers naar sub?

Indien niet kan ik dit oplossen met een geïntegreerde geluidskaart kopen (ik heb liever geen extra apparaat erbij) en zo ja welke/waar moet ik op letten? Hoe cheaper hoe beter.

Mijn moederbord is een MSI Z370I Gaming Pro Carbon.

Alvast bedankt!

Alle reacties

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
nvm

[ Voor 93% gewijzigd door TBTL op 25-09-2021 11:56 ]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:35

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Aangezien de sub geen luidspreker aansluitingen heeft, ben je toch echt een losse amp nodig.
Een losse geluidskaart gaat je daar niet bij helpen.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

• fish21
ok bedankt

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:27
Een combinatie van een externe DAC met volumeknop en een mini versterkertje zou denk ik de meest effectieve oplossing zijn. Nog goedkoper is een mini versterkertje en dan de subwoofer aansluiten via een low level converter van Teufel.

• fish21
Dus nu moet ik niet alleen een versterker bijkopen maar dan nog eens een DAC. Meteen al 2 apparaten?

[ Voor 83% gewijzigd door fish21 op 25-09-2021 14:26 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:48

FeaR

In GoT we trust

PD2JK schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 11:55:
Aangezien de sub geen luidspreker aansluitingen heeft, ben je toch echt een losse amp nodig.
Als de subwoofer deze wel had gehad dan was dit in 99% van de gevallen een High Level aansluiting geweest en niet om speakers op aan te sluiten en van vermogen te voorzien. Dat soort manieren van aansluiten (subwoofer is versterker voor alles) is echt iets uit de all-in-one setjes en geen losse componenten.
fish21 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 14:20:
Dus nu moet ik niet alleen een versterker bijkopen maar dan nog eens een DAC. Meteen al 2 apparaten?
Dit kan in één apparaat. Voor een volgende keer mogelijk eerst controleren of je apparatuur aan kan sluiten alvorens je tot aanschaf over gaat. Sowieso is een vorm van eigen inzet op GoT ook gewenst. Ik zie in de TS vooral vragen en niet wat er zelf al gevonden is.

Hardop denkende: je zou met een 3,5 mm jack naar RCA alleen het subwoofer kanaal op de onboard aan kunnen sluiten. Vanaf onboard dan voor de front sectie naar een losse versterker voor de passieve speakers. Geen idee hoe Windows dat aanstuurt, in theorie werkt het. Hoe dan ook moet je naar een versterker voor de speakers. Passieve speakers hebben immers vermogen nodig.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-05 21:38
andere optie is natuurlijk 3.5mm of RCA splitters te gebruiken. 1 kant naar de sub, 1 kant naar de versterker.
als kleine versterker kun je dan zoiets gebruiken: https://www.amazon.nl/Fos...oorziening/dp/B077GWVHHN/
of met ook bluetooth: https://www.amazon.nl/Fos...uidsprekers/dp/B07BQC7GNL
Pagina: 1