Vraag

• JoshuaO038
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10-05 13:20
Goedemiddag mede tweakers gebruikers,
Ik heb nu 4,5 jaar een samsung galaxy s7 32GB (SM-G930F) in mijn bezit, deze heeft altijd trouwe dienst gedaan, totdat hij een halfjaar geleden vaak herstartte uit zichzelf. Dit gebeurde in de loop van de tijd steeds vaker en vaker totdat hij twee weken geleden echt heel heet werd. Ik heb er 2 weken geleden direct een nieuwe accu in laten zetten. Maar het probleem blijft. Het toestel draait op android 8.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb.
Ik heb de telefoon meerdere keren gereset (via de instellingen en via het boot menu) en de cache meerdere keren gewipet. Soms dan komen er ook zwarte strepen door het beeld als hij vastloopt. Even later start hij dan opnieuw op. Ook tijdens het instellen gebeurt dit regelmatig. Ik heb geen idee meer wat ik zou kunnen doen. Ook een virusscanner (malwarebytes) geeft aan geen virussen aan getroffen te hebben. Heeft iemand van jullie goede raad? Alvast bedankt.

Beste antwoord (via JoshuaO038 op 25-09-2021 12:18)

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:48
Kan van alles zijn, kabeltje los(sig), geheugen kaduuk, mobo in de war.
Zonder diagnostische apparatuur is dat gissen.
Voor 25 euro een nieuw moederbordje bij Ali halen en vervangen, heb ik hier ook gedaan met een 7 edge.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Alle reacties

• JoshuaO038
Hier een foto van het moment dat hij vastloopt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sx4uXrpqaOsH1uI5nJsXLAsDqSc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/By4fCMYvw77c56AwsO39M7SS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Kan van alles zijn, kabeltje los(sig), geheugen kaduuk, mobo in de war.
Zonder diagnostische apparatuur is dat gissen.
Voor 25 euro een nieuw moederbordje bij Ali halen en vervangen, heb ik hier ook gedaan met een 7 edge.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• JoshuaO038
Hartstikke bedankt voor uw antwoord, zijn er dingen waar ik op moet letten voor een moederbord? Zoals taal of originaliteit?

• Bad Brains
Ja dat moet wel dezelfde zijn, het s allemaal goed duidelijk op Aliexpress.
De nieuwe plakranden heb ik op ebay uit engeland laten opsturen, was geloof ik 7 euro.

Filmpjes staan op youtube hoe je het moet doen.

succes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:31

br00ky

Moderator Harde Waren
Geen idee wat dit met computerhardware te maken heeft :+. Schopje naar Android-smartphones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoshuaO038
Ik heb het moederbord vervangen en mijn vader is er heel blij mee! Bedankt voor de goede tips!
Pagina: 1