Vraag

• Tchite
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 16-05-2024
Mijn vraag

Mijn Dell latitude 7400 laadt niet meer op, volgens mij is de dc jack stuk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ORdjFclFfS6Y28OFOMG7ccLpVtE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KWpmRpP8BNS7tsMrBehfi2JX.jpg?f=fotoalbum_large

Heb het online enkel gevonden bij replace direct maar dit is een andere type nummer.
Type nummer: T77NM

Ik heb wel de juiste gevonden in een Amerikaanse webshop maar de shipping is 6 weken, iemand enig idee waar ik hier nog ergens kan aangeraken?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:15

Illusion

(the art of)

Als ik die verkleuring op de stekker van het moederbord zie, denk ik dat daar ook schade is, en dc-jack vervangen mogelijk niet voldoende is. Check eerst hoe die stekker eraan toe is, voor je dingen gaat bestellen.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• Tchite
Illusion schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 12:18:
Als ik die verkleuring op de stekker van het moederbord zie, denk ik dat daar ook schade is, en dc-jack vervangen mogelijk niet voldoende is. Check eerst hoe die stekker eraan toe is, voor je dingen gaat bestellen.
Idd maar dacht eerst dat eens te vervangen, aangezien dat toch niet zo duur is. Is die stekker op het moederbord vervangbaar?

Bedankt voor je hulp al.

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:15

Illusion

(the art of)

Trek die stekker er eens uit en maak eens een paar foto’s van beide kanten?

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• Tchite
Illusion schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 13:04:
Trek die stekker er eens uit en maak eens een paar foto’s van beide kanten?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kv3r5df394oz8BYbgMqXtsYK-w8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0aSWGTSc7H9uhCya4hloWz8b.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aYGWlStgwSauCMEWje7Mubh6PoY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y2AUrh9Z5U71zdXWugM9ErDe.jpg?f=fotoalbum_large

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:37

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Gewoon de pinnejes goed schoonmaken met een fijn schuurpapiertje of een dremel met zo'n harig borsteltje.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• Tchite
memphis schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 13:36:
Gewoon de pinnejes goed schoonmaken met een fijn schuurpapiertje of een dremel met zo'n harig borsteltje.
Die jack is niet stuk dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:39
Dit lijkt me een gevalletje van slecht contact waardoor het niet werkt. Overigens wel goed zwart geworden :o Daar moet haast iets niet goed zitten/hebben gezeten waardoor dit zo zwart geblakerd is.

Ik zou inderdaad beginnen met goed schoonmaken van beide kanten en het dan opnieuw proberen. Grote kans dat het weer werkt. De kant van de connector zal wel een uitdaging zijn en moet je waarschijnlijk zelf iets voor fabriceren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:37

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

De jack zal niet stuk zijn maar die weer goed ontkolen zal niet makkelijk zijn. De pinnen aan de kant van het moederbord kom je makkelijker bij.

Het ziet er naar uit dat dit al een tijdje heeft zitten etteren en dus zo ver verbrand is dat het geen goed contact meer maakt.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• Tchite
Ok, bedankt voor de hulp/reacties!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

even kijken of deze hetzelfde is:
https://www.aliexpress.com/item/4000473537676.html

en dan zoiets bestellen. Die vrouweklijk molex zal wel wat ruim zijn, gewoon alles vervangen.
die op het moederbord kun je nog wel goed schoon krijgen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-09 11:35

SA007

Moderator Tweaking
Sowieso zal de reparatie 'tijdelijk' zijn tenzij je de moederbordplug ook vervangt, denk 3-6 maanden.
Alle connectorpinnen al een hele tijd zijn niet van een puur metaal maar er zit een laagje op wat het contact goed houdt (bijv verguld, vernikkeld, maar ook met andere metalen), als het heeft staan vonken is die dunne laag weg, goed schoonmaken zorgt weer voor goed contact, maar dat metaallaagje is weg.
Dat laagje zit er vooral om het contact over lange tijd goed te houden, het metaal eronder (vaak koper/brons) oxideert best snel waardoor je weer slecht contact krijgt.

Vaak is overigens een paar keer lostrekken/vastmaken genoeg om weer contact te krijgen.

Maar zeker doen voordat je nieuwe onderdelen koopt, als het weer werkt heb je:
- Zekerheid welke onderdelen je moet vervangen.
- Geen haast meer, dus als het dan een maandje duurt voor ze er zijn is dat niet weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tchite
SA007 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 23:28:
Sowieso zal de reparatie 'tijdelijk' zijn tenzij je de moederbordplug ook vervangt, denk 3-6 maanden.
Alle connectorpinnen al een hele tijd zijn niet van een puur metaal maar er zit een laagje op wat het contact goed houdt (bijv verguld, vernikkeld, maar ook met andere metalen), als het heeft staan vonken is die dunne laag weg, goed schoonmaken zorgt weer voor goed contact, maar dat metaallaagje is weg.
Dat laagje zit er vooral om het contact over lange tijd goed te houden, het metaal eronder (vaak koper/brons) oxideert best snel waardoor je weer slecht contact krijgt.

Vaak is overigens een paar keer lostrekken/vastmaken genoeg om weer contact te krijgen.

Maar zeker doen voordat je nieuwe onderdelen koopt, als het weer werkt heb je:
- Zekerheid welke onderdelen je moet vervangen.
- Geen haast meer, dus als het dan een maandje duurt voor ze er zijn is dat niet weg.
Ik heb niet echt haast, ik laad hem voorlopig op via USB-C. Maar die poort gebruik ik ook voor mijn externe netwerkkaart, ik dacht ik gebruik mijn USB-C poort hiervoor die gebruik ik het minste 😁.

Moeilijke klus die moederbord plug vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-09 11:35

SA007

Moderator Tweaking
Tchite schreef op zondag 26 september 2021 @ 08:46:
[...]

Ik heb niet echt haast, ik laad hem voorlopig op via USB-C. Maar die poort gebruik ik ook voor mijn externe netwerkkaart, ik dacht ik gebruik mijn USB-C poort hiervoor die gebruik ik het minste 😁.

Moeilijke klus die moederbord plug vervangen?
Als ik zo kijk is het een SMD connector, die zijn best makkelijk te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 21:12

Diamon

The Weird One

SA007 schreef op zondag 26 september 2021 @ 21:28:
[...]

Als ik zo kijk is het een SMD connector, die zijn best makkelijk te vervangen.
Als TS ervaring heeft met het los solderen van dit soort SMD componenten, is dit best makkelijk.
Zou een ander verhaal worden als de pinnen door het moederbord heen gingen.

@TS, weet niet waar je woont. Maar de connector op je moederbord heb ik "liggen" (zit nog een moederbord aan vast :+ ).

And The Only One

Pagina: 1