[fp][bug]Inhoudsopgave positionering

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:27
Er is recent ergens denk ik een wijziging geweest waardoor de inhoudsopgave in reviews met meerdere pagina's altijd onderin beeld blijft staan. Hartstikke goed, alleen merk ik dat hij in de mobiele view op sommige pagina's 'te hoog' hangt en alleen wat heen en weer schuift in plaats van uit beeld te gaan.

reviews: Overleef de videokaartenschaarste - 26 oudere gpu's getest in modern...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZrJV3CklhIrdidjzwJkLKIBJzR8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uvgpvUi4PJ5269kswN3doKuV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v_9d3GfmC9GZZ1ap6tAZlzwubkA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8RopVA6ycAxm8no9JFV8NN5f.jpg?f=fotoalbum_large

De bovenste screenshot is als ik naar boven scroll, het moment dat de inhoudsopgave normaal tevoorschijn zou moeten komen volgens mij. De onderste is als ik naar onder scroll waarbij deze uit beeld zou moeten gaan.

Dit gebeurt niet op elke pagina. Ik zie dit gebeuren op de inleiding en testverantwoording, dan gaat het goed tot en met total war Saga: Troy, en van daar af komt het probleem weer terug.

Vooral op de reactie pagina wordt dit irritant:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/noK_T_Kxr4DGuGNFs55DBJ-t0Yg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3UN5Yv8HreEVfqbnBW9AnMhO.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben ook nog even naar iets oudere reviews gaan kijken en ik zie het bv ook gebeuren bij:
reviews: Guardians of the Galaxy - Fijne sfeer, maar trage actie

Dit zie ik gebeuren bij zowel Edge als Chrome op Android. Cache wissen heeft geen effect.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:39
Ik ervaar hetzelfde op Chrome iOS 15.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

De inhoudsopgave moet uiteindelijk onderin boven de footer blijven plakken. Blijkbaar gaat daar iets niet goed in de positieberekening, terwijl het op een desktop browser in een smal venster volgens mij niet te reproduceren is. Dit lijkt dus echt iets specifieks op mobiele browsers (of alleen chrome?) te zijn. Dat zullen we dan eens specifiek daarop moeten debuggen...

Intentionally left blank

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:38
Heb hier hetzelfde op Vivaldi Mobile, wat natuurlijk stiekem ook een Chrome gebaseerde browser is.

Edit: volgens mij zie ik waar dit mis gaat. Bij een andere review is namelijk op de plek van de tussenruimte een link naar de pricewatch te zien: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WhKYNL_mfZnPIm3nMk-iprSOPfs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RwT4SFQcinpO2QDL8dA3NTOw.jpg?f=fotoalbum_large

Zodra die link er niet meer is, is die tussenruimte zichtbaar.

[ Voor 77% gewijzigd door EDIT op 25-09-2021 13:11 ]

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-10 10:26
Ik kan dit niet reproduceren in Morph Browser op Ubuntu Touch. Morph gebruikt ook gewoon Chromium onder de motorkap, dus het is blijkbaar niet zo dat álle op Chromium gebaseerde browsers getroffen zijn.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

EDIT schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 11:18:
Heb hier hetzelfde op Vivaldi Mobile, wat natuurlijk stiekem ook een Chrome gebaseerde browser is.

Edit: volgens mij zie ik waar dit mis gaat. Bij een andere review is namelijk op de plek van de tussenruimte een link naar de pricewatch te zien: [Afbeelding]

Zodra die link er niet meer is, is die tussenruimte zichtbaar.
Mmm, dat is een A/B-test; wellicht dat die dus gewoon de schuldige is. Ik ga het maandag navragen :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-09 16:26
Ook hier bij het lezen van het plus artikel gaat bij mij sinds vandaag deze inhoudsopgave ineens stuk..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gQuhqhFYv3qsfN0DVw--mU9rEI4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/2jeBFBYsPOtgwewbSo8CJHnY.png?f=fotoalbum_large

Bij het omhoog scrollen blijft hij dan vaak (ook niet altijd) wel onderin hangen. Maar bij een enkele kleine actie naar beneden verspringt hij weer stukje omhoog.

[ Voor 15% gewijzigd door hylke94 op 04-10-2021 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

crisp schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 10:24:
De inhoudsopgave moet uiteindelijk onderin boven de footer blijven plakken. Blijkbaar gaat daar iets niet goed in de positieberekening, terwijl het op een desktop browser in een smal venster volgens mij niet te reproduceren is. Dit lijkt dus echt iets specifieks op mobiele browsers (of alleen chrome?) te zijn. Dat zullen we dan eens specifiek daarop moeten debuggen...
Ik merk deze bug nu ook op, op Firefox mobile 92.1.1, op zowel mijn account als in een incognito tab (dus lijkt custom CSS onafhankelijk).

Wat mij wel opvalt is het volgende (ingelogd met eigen account).

Bij reviews: FIFA 22 - Buiten FUT amper de moeite waard word die ruimte opgevuld met een linkje naar de pricewatch van FIFA 22. Bij reviews: Apple iPhone 13-serie - Tussenjaar, maar toch de moeite waard staat er niets onder en gaat het goed bij mij. Bij reviews: Laptop Best Buy Guide - Oktober 2021 is die bug/lege ruimte er dan wel weer.

edit: het viel mij op bij het bekijken op reviews: Battlefield 2042 - Hands-on met de open bèta dat omhoog scrollen wel goed gaat, maar als ik omhoog scroll terwijl ik al top of the page ben, er weer een gat ontstaat tussen de inhoudsopgave en de onderkant van de pagina

[ Voor 12% gewijzigd door Gropah op 06-10-2021 11:40 ]

Pagina: 1